Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

inloggen wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 20:20
Hallo allen, langs deze weg hoop ik een antwoord te krijgen op het volgende probleem.

Mijn zoon gaat sinds deze week naar het VWO. Hij heeft een Samsung Galaxy S4 mini. Wanneer hij probeert in te loggen op het lokale wifi netwerk van de school krijgt hij, voordat hij bij het inlogscherm komt, een foutmelding. Er verschijnt een melding dat het niet veilig zou zijn oid. Klasgenoten kunnen wel gewoon inloggen...
Nu was ik gisteravond bij hem op school en wilde even met hem mee kijken, maar zijn batterij was leeg 8)7
Ik kon wel bij het inlogscherm komen met mijn eigen telefoon (Lumia 950). Ik maakte géén contact met netwerk, want niet nodig. Ik bleef dus draaien op 4G.
Later, tijdens een presentatie probeerde ik het leerlingvolgsysteem te openen op mijn telefoon (een webbased systeem) en kreeg toen de foutmelding dat het niet veilig zou zijn oid. Wanneer ik wifi uitzette (terwijl ik dus geen contact met een wifi netwerk had) kreeg ik wel toegang tot de internetpagina van het leerlingvolgsysteem.
Erg vreemd allemaal.

Iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is? Via de Google'o'matic kom ik niet verder...

Alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wij weten niet wat voor netwerk de school heeft, vraag het aan de ICT afdeling daar?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hier kunnen we helaas niet zo heel erg veel mee. Vermoedelijk is er iets mis met het netwerk / website van school. Dus schopje naar netwerken.

De melding dat 'het niet veilig zou zijn', kan in ieder geval wel betekenen dat er iets mis is met https / certificaten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drukkert schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 05:39:
[...]

Er verschijnt een melding dat het niet veilig zou zijn oid.

[...]

en kreeg toen de foutmelding dat het niet veilig zou zijn oid.

[...]

Iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is? Via de Google'o'matic kom ik niet verder...
Google doet het doorgaans niet erg goed met "oid" :o

Begin eens met de exacte foutmelding te noteren en daarop te zoeken. Als je onze hulp wilt hebben wij ook die exacte foutmelding nodig.

Oslik blyat! Oslik!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Is dat niet een soort certificaat achtig probleem? Of reverse dns..

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 14:23
Meestal komt dit omdat ookal heb je wifi verbindig je nog geen internet hebt omdat je nog moet inloggen op het portaal van het wifi. Als je dus nog een tabblad open hebt in je browser probeert hij het certificaat te verifiëren en dat mislukt omdat je geen internet hebt.

Kort gezegd sluit al je tabbladen voordat je de wifi verbinding maakt.

Ik werk zelf op de IT afdeling op een school en onze alcatel lucent (Aruba) wifi omgeving geeft de zelfde klachten bij het gebruik van een captive portal.

onze docenten loggen in via radius en dan heb je dit probleem niet.

• Drukkert
Bedankt voor het meedenken zover.

De exacte melding is:

Je verbinding is niet prive

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.google.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails)
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Ik heb al gechecked of de systeem tijd en datum goed staan. Telefoon is opnieuw opgestart voor het maken van verbinding en er zijn geen geopende tabbladen...

Verder kom ik geen steek verder...

[ Voor 12% gewijzigd door Drukkert op 29-08-2016 20:58 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Klinkt alsof het WiFi-netwerk de initiële verbinding wil afvangen, zodat 't een of andere school-portal kan tonen, waar je of in moet loggen of een disclaimer moet accepteren.

Alleen heeft die portal een niet-geldig certificaat, waarschijnlijk omdat 't een lokaal iets is waar geen publiekelijk certificaat voor te halen valt.

Indien mogelijk zou je kunnen proberen alleen dát certificaat (tijdelijk) te accepteren om te kijken wat er precies achter schuilgaat.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19

Nox

Noxiuz

Ik vermoed een captive portal welke een self signed certificaat gebruikt.

Accepteer eens en probeer het daarna nog eens.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Drukkert
Nou, het werkt weer.
Ik weet niet wat er veranderd is, maar hij heeft het aan een medewerker van de "Mediatheek" gevraagd en deze heeft het voor hem opgelost.

Sorry dat ik niet meer info heb.

Allen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1