[WordPress] table resizing probleem in plugin backend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Geen of wel een nooby question?
Ik ben na -- al ruim 10 jaar professioneel WordPress sites te bouwen, beheren, enz. -- pas recent begonnen met ontwikkelen en modificatie van plugins, nadat de ontwikkelaar van een plugin die ik ooit gekocht heb verdwenen is. En je raad het vast al, juist daar loop ik nu vast.

Plugin functionaliteit (in grote lijnen)
Het is een plugin met diverse configuratie opties in de /wp-admin backend. In de vorm van een tabel. Wat ik gedaan heb is diverse kolommen toevoegd aan die tabel. Technisch werkt alles perfect qua php, db interfacing, enz. Er gaat alleen iets wat minder lekker in de weergave. :(

Tabel resizing probleem in WP backend
I.p.v. 10 kollommen zijn het er nu namelijk 50. En standaard wordt die tabel schermvullend getoond. Waarmee dus de cell contents volledig onleesbaar zijn, omdat alles horizontaal wordt samengedrukt tot letterlijk 1 karakter breedte en dus een woord van 10 karakters wordt verdeelt over 10 newlines. |:(

Wat ik al geprobeerd heb
Width en nowrap definieren hardcoded in de tabelcellen, width hardcoded op 5000pixels, van alles gedaan met stylesheets, maar het lijkt erop dat WP qua backend weergave e.e.a. overruled ?! Het blijft nl. schermvullend.

extra info
Oh wellicht relevant is om te melden dat er gebruik wordt gemaakt van:

<table class="wp-list-table widefat fixed striped members">

maar wat daar over geschreven staat op https://codex.wordpress.org/Class_Reference/WP_List_Table komt op me over als hogere wiskunde. Te weinig kaas gegeten van OO programmeren, ben meer een script 'kiddy'.

Hulpvraag (+ hardop denken)
Ik wil dus simpelweg een tabel breedte kunnen instellen groter dat de breedte van 't scherm; m.a.w. horizontaal scrollen, zodat ik overzicht heb over de content en dus diverse aanpassingen kan doen. En minder kolommen is helaas geen optie. Ook het 'omdraaien' van rijen en kollommen zal 't probleem niet oplossen. En afgelopen jaar redde ik me prima in phpmyadmin met wat custom php scripts, maar dat gaat op korte termijn veranderen: site gaat van dev naar public release en moeten de andere admins -- zonder veel technische kennis -- e.e.a. ook 'gewoon' kunnen zien, begrijpen en kunnen aanpassen.

Is er iets van een webhook ofzo waarmee ik default weergave behaviour kan overrulen? Toch op de 1 of andere manier een php class extension moet schrijven? Of is het veel makkelijker op te lossen met misschien toch iets van een CSS tag? Behoudens aanschaf van een monitor met 5K resolutie? :+

Hmz nog geen reacties. @modje: dacht zelf dat meer een design probleem was, dan server side? Maar als het beter past in een andere sectie van GOT, dan verneem ik dat wel. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Rhy op 27-08-2016 14:22 . Reden: enkele verduidelijkingen bij (nog?) gebrek aan response ]

Beste antwoord (via Rhy op 06-09-2016 15:45)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Met inspect element moet je inderdaad een heel eind komen qua debugging.
Ik gok dat die `fixed` class ervoor zorgt dat de tabel een (max-)width van 100% krijgt.

Raar... Is zo gek nog niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Wat zeggen de developer tools over de stijling van de tabel? Als je daar ziet staan dat jouw class overruled wordt weet je meteen waar het aan ligt.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Spinal schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:19:
Wat zeggen de developer tools over de stijling van de tabel? Als je daar ziet staan dat jouw class overruled wordt weet je meteen waar het aan ligt.
Hoe bedoel je? Welke developer tools? Van de browser?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik gok dat die `fixed` class ervoor zorgt dat de tabel een (max-)width van 100% krijgt.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je de plugin admincolumns.com al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Tsjilp schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:52:
8)7 stom dat ik dat niet eerder gezien heb. Ga daar later deze week even naar kijken. Momenteel weer even bezig met wat projecten tussendoor. Vandaar dat ik niet eerder kon reageren.

Ook m.b.t. die plugin suggestie in de laatste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

This class's access is marked as private. That means it is not intended for use by plugin and theme developers as it is subject to change without warning in any future WordPress release. If you would still like to make use of the class, you should make a copy to use and distribute with your own project, or else use it at your own risk.
Dus WP_List_Table (whatever it is) valt dus af ;)
Tsjilp schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:52:
Ook al overrule je dat, dan scrolled je browser met alle nadelen van dien. Je wil het responsive houden, vandaar dat Wordpress er een stokje voor steekt.

Maar goed, het is een client-side probleem (weergave), niet een server-side probleem (logica / data). Je zou dus moeten kijken naar een client-side oplossing (CSS / Javascript).

Iets als jQuery DataTables bijvoorbeeld, zie dit voorbeeld: https://datatables.net/examples/basic_init/scroll_x.html

[ Voor 23% gewijzigd door Ventieldopje op 06-09-2016 17:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Ventieldopje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:11:
Ook al overrule je dat, dan scrolled je browser met alle nadelen van dien. Je wil het responsive houden, vandaar dat Wordpress er een stokje voor steekt.
nou nee, want het is admin backend. En of dat nu responsive is of niet? Liever niet eigenlijk. Maar WordPress zal inderdaad voor me denken. Anyway heb weer voldoende leesvoer om verder te kijken. Ik meldt me weer zodra ik vastloop. Thanks tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Rhy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:29:
[...]

nou nee, want het is admin backend. En of dat nu responsive is of niet? Liever niet eigenlijk. Maar WordPress zal inderdaad voor me denken. Anyway heb weer voldoende leesvoer om verder te kijken. Ik meldt me weer zodra ik vastloop. Thanks tot dusver :)
Ook de Wordpress admin is responsive gemaakt en dat is best handig, zo kun je op elk device en scherm grootte je website bijwerken. Iets dat voorheen niet altijd even lekker werkte ;)

Maar goed, dat terzijde is er dus gewoon een oplossing voor gelukkig :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
had dit mini-projectje weer tijdelijk 'ge-shelved', maar ik kan natuurlijk ook pagination gebruiken bedacht ik me net. 8)7 http://wpengineer.com/242...ble-a-step-by-step-guide/ *edit* depricated of niet; als het maar werkt :9

[ Voor 11% gewijzigd door Rhy op 11-02-2017 16:14 . Reden: depreciated? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon een custom css inladen in de back-end, op het moment dat er een admin wordt gedetecteerd;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/* ####################################
### Custom admin
#################################### */

function custom_admin() {
  wp_enqueue_style("admin-css", get_stylesheet_directory_uri() . "/assets/css/admin.css");
}

add_action("admin_enqueue_scripts", "custom_admin");
Pagina: 1