Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnaam kopen welke geregistreerd is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 15:13

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Al een behoorlijke tijd ben ik opzoek naar een domeinnaam welke al in het bezit is van een persoon. Echter is deze website niet meer actief, naar mijn weten is deze voor het laatst bijgewerkt in 2012. :/

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om deze domeinnaam over te nemen na een bepaalde tijd of iets dergelijks? Een aantal jaar geleden heb ik al contact opgenomen met de particuliere eigenaar. Het is gewoon een portfoliowebsite.

Bestaat er een manier om deze domeinnaam 24/7 te checken op beschikbaarheid? Als het moet wil ik er behoorlijk voor betalen. :*)

Beste antwoord (via Boost9898 op 27-08-2016 12:27)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor je reactie, en je domeinaanbod maar deze kan ik niet gebruiken als portfoliosite.

Bestaat er niet een tool die de beschikbaarheid van een domeinnaam nakijkt en zodra vrij/bijna verlopen een mail stuurt of zelfs koopt voor je? :X
Hij bied je geen domein aan, hij wijst je naar een site die een alternatieve naam kan bedenken voor je.

Maargoed, wat je wil is een Drop-Catch. En ja, er zijn webhosters (ook in NL) die dat aanbieden.
Echter, ik weet niet wat voor domein je precies wil (welke extensie).
NL en BE domeinen zijn lastig om een drop-catch op uit te voeren omdat het exacte vervaltijdstip niet bekend is. De datum wel, maar het kan 's morgens vroeg of 's avonds laat zijn. Dus gerichte drop-catches zijn dan erg lastig.

COM/NET/BIZ en nog wat anderen hebben in de Whios informatie het exacte vervaltijdstip vermeld staan. Die kan je wel vrij goed drop-catchen.

Bij NL domeinen heb je trouwens ook nog te maken met Quarantaine. De eerste maand na de vervaldatum kan het domein alleen opnieuw worden geregistreerd door de laatste eigenaar. Dat gebeurt ook bij diverse andere types trouwens, maar vraag me niet welke allemaal.
Iets om rekening mee te houden.

Daarbij is het ook bij veel nederlandse hosters normaal dat een domein automatisch wordt verlengd. Dus de kans dat t domein komt te vervallen (indien in nederlandse handen bij een nederlandse hoster) is erg klein.

Dus sja, sterkte.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Als je er toch veel voor wilt betalen, waarom niet gewoon overkopen van de huidige eigenaar? Was dat niet ter sprake gekomen?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
MB113 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 04:38:
Als je er toch veel voor wilt betalen, waarom niet gewoon overkopen van de huidige eigenaar? Was dat niet ter sprake gekomen?
Dit ging over bedragen van duizenden euro's. Dat gaat me toch te ver voor een portfoliowebsite van een student die 18 jaar oud is. |:(

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:10
Tsja. Vraag en aanbod, kennelijk heeft hij een goede naam bedacht en is die voor hem ook veel waard. Het kost natuurlijk ook maar weinig om aan te houden. Het is maar net wat het jou en hem/haar waard is.

Als je er niet zoveel voor wil betalen, tsja, dan zul je een andere extensie of andere naam moeten accepteren. Qua monitoren van de status: Ik kwam Domainhole.com tegen. Misschien dat je daar wat mee kan?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Arjan90 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:50:
Tsja. Vraag en aanbod, kennelijk heeft hij een goede naam bedacht en is die voor hem ook veel waard. Het kost natuurlijk ook maar weinig om aan te houden. Het is maar net wat het jou en hem/haar waard is.

Als je er niet zoveel voor wil betalen, tsja, dan zul je een andere extensie of andere naam moeten accepteren. Qua monitoren van de status: Ik kwam Domainhole.com tegen. Misschien dat je daar wat mee kan?
Bedankt voor je reactie, en je domeinaanbod maar deze kan ik niet gebruiken als portfoliosite.

Bestaat er niet een tool die de beschikbaarheid van een domeinnaam nakijkt en zodra vrij/bijna verlopen een mail stuurt of zelfs koopt voor je? :X

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

?? Dat zegt-ie toch? domainhole.com

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Oh sorry, ik begreep het verkeerd. :F

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Hij bied je geen domein aan, hij wijst je naar een site die een alternatieve naam kan bedenken voor je.

Maargoed, wat je wil is een Drop-Catch. En ja, er zijn webhosters (ook in NL) die dat aanbieden.
Echter, ik weet niet wat voor domein je precies wil (welke extensie).
NL en BE domeinen zijn lastig om een drop-catch op uit te voeren omdat het exacte vervaltijdstip niet bekend is. De datum wel, maar het kan 's morgens vroeg of 's avonds laat zijn. Dus gerichte drop-catches zijn dan erg lastig.

COM/NET/BIZ en nog wat anderen hebben in de Whios informatie het exacte vervaltijdstip vermeld staan. Die kan je wel vrij goed drop-catchen.

Bij NL domeinen heb je trouwens ook nog te maken met Quarantaine. De eerste maand na de vervaldatum kan het domein alleen opnieuw worden geregistreerd door de laatste eigenaar. Dat gebeurt ook bij diverse andere types trouwens, maar vraag me niet welke allemaal.
Iets om rekening mee te houden.

Daarbij is het ook bij veel nederlandse hosters normaal dat een domein automatisch wordt verlengd. Dus de kans dat t domein komt te vervallen (indien in nederlandse handen bij een nederlandse hoster) is erg klein.

Dus sja, sterkte.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hmm oké bedankt. Dan weet ik genoeg. |:(

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kennelijk kent de eigenaar je interresse en zal hem niet laten vervallen dan heb je de keus beter onderhandelen of een ander domein kiezen. Snap is best lastig ben ook net bezig geweest met bedrijfsnaam en domein, kwam er ook velen tegen die te koop staan maar snel weer verder gezocht. Persoonlijk vindt ik dat er best een verbod op mag komen, cq verplichting om op ieder domein minimaal een website te hebben. Handel in domeinnamen moet verboden worden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 18:59
Frogmen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:38:
Kennelijk kent de eigenaar je interresse en zal hem niet laten vervallen dan heb je de keus beter onderhandelen of een ander domein kiezen. Snap is best lastig ben ook net bezig geweest met bedrijfsnaam en domein, kwam er ook velen tegen die te koop staan maar snel weer verder gezocht. Persoonlijk vindt ik dat er best een verbod op mag komen, cq verplichting om op ieder domein minimaal een website te hebben. Handel in domeinnamen moet verboden worden.
Ja, echt belachelijk dat mensen dingen kopen en later weer doorverkopen. Hoe durven ze.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ben ik het niet onverdeeld over eens. Als jij voor de hobby een website hebt wil je niet dat je domein zomaar komt te vervallen op het moment dat jij de boel even platgooit voor een re-design ofzo.
En als het om hobby gaat, dan is de kans dat het wat langer offline is toch echt wel groter dan een bedrijf.

Waar ik wél op tegen ben is squatting.
Een interessante naam bewust vasthouden en er gewoon een hoop reclame op pleuren en een te-koop-bord, in de hoop dat iemand het domein komt kopen.
Maja, daar kom je wel weer omheen via de rechter, mits je recht hebt op de naam (handelsnaam/merkrecht). Er is, helaas, nog geen regeling waarmee je squatters gewoon van het web af kan donderen als je een goede casus hebt, zonder daadwerkelijke geregistreerde rechten. (zou perfect zijn voor een startende ZZP-er bijvoorbeeld)
Maargoed, zo'n regeling gaat er ook niet komen, want je kan niet zomaar iemands eigendom afnemen puur omdat de content geen nuttig doel heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 27-08-2016 13:00 ]

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 09:49

stuffer

Ondertietel

Persoonlijk vindt ik dat er best een verbod op mag komen, cq verplichting om op ieder domein minimaal een website te hebben. Handel in domeinnamen moet verboden worden.
Leg dit eens uit waarom je dit vindt? Ik heb namelijk een domeinnaam vanwege e-mailadres. Ik heb geen website en ook niet die behoefte.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

stuffer schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:05:
[...]

Leg dit eens uit waarom je dit vindt? Ik heb namelijk een domeinnaam vanwege e-mailadres. Ik heb geen website en ook niet die behoefte.
Mee eens.
Daarbij lost dat het probleem niet op. Of je nou zelf een domein hebt of een Squatter bent, een landingspagina heb je binnen 10 minuten online staan.

Plus, als je iets hebt gekocht, ookal doe je er niks mee, dan is het alsnog je eigendom.
Het is niet zo dat je iemand iets mag afnemen omdat hij het niet gebruikt.
Anders krijg je straks van die Robin Hood praktijken. Stelen van de rijken en weggeven aan de armen, enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 27-08-2016 13:14 ]

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
McKaamos schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
Anders krijg je straks van die Robin Hood praktijken. Stelen van de rijken en weggeven aan de armen, enzo.
Alsnog beter dan de huidige situatie, wat letterlijk omgedraaid is.
Vele squatters/trolls die gewoon honderden domeinen opkopen en dan links laten liggen totdat iemand interesse toont, om er volgens duizenden euros voor te vragen.
Niks meer dan parasieten gedrag, en het levert ook echt totaal niks bij, sterker nog het doet alleen maar afbreuk.

• Frogmen
  • Niet online
Crotchy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Alsnog beter dan de huidige situatie, wat letterlijk omgedraaid is.
Vele squatters/trolls die gewoon honderden domeinen opkopen en dan links laten liggen totdat iemand interesse toont, om er volgens duizenden euros voor te vragen.
Niks meer dan parasieten gedrag, en het levert ook echt totaal niks bij, sterker nog het doet alleen maar afbreuk.
Precies dat parasieten gedrag mag van mij best tegengegaan worden, en voor als je alleen email wilt gebruiken is die landingspagina zo gemaakt. Maar de ratten die honderden domeinen geclaimd hebben met als enig doel verkoop nee, daamee wordt zoals eerder gemald vele beginnende bedrijven mee gepest, zeker gezien de prijzen. Uiteindelijk is het gewoon een soort monopolisme, hetgeen in vele branches niet toegestaan is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Frogmen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Precies dat parasieten gedrag mag van mij best tegengegaan worden, en voor als je alleen email wilt gebruiken is die landingspagina zo gemaakt. Maar de ratten die honderden domeinen geclaimd hebben met als enig doel verkoop nee, daamee wordt zoals eerder gemald vele beginnende bedrijven mee gepest, zeker gezien de prijzen. Uiteindelijk is het gewoon een soort monopolisme, hetgeen in vele branches niet toegestaan is.
Ja dat klopt, ik heb wel eens gelezen dat er mensen continu bij de KVK checken op nieuwe bedrijven. En dan meteen die domeinnaam registreren. Vervolgens mailen ze dat bedrijfje met een belachelijk aanbod.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Frogmen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:34:
Precies dat parasieten gedrag mag van mij best tegengegaan worden
Hoe? En staat die methode mij toe domeinnamen die ik ooit nog eens wil gebruiken te houden?
en voor als je alleen email wilt gebruiken is die landingspagina zo gemaakt.
Als je de domeinnaam ueberhaupt niet wilt gebruiken is die landingspagina ook zo gemaakt. Sterker nog, een beetje domainsquatter doet dat ook, want dat attendeert geinteresseerden op het feit dat 'ie te koop is.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 27-08-2016 15:45 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Frogmen
  • Niet online
Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Ja dat klopt, ik heb wel eens gelezen dat er mensen continu bij de KVK checken op nieuwe bedrijven. En dan meteen die domeinnaam registreren. Vervolgens mailen ze dat bedrijfje met een belachelijk aanbod.
Dat weet ik daarom eerst domein geregistreerd en toen naar de kvk wel vreemd want vervolgens lukt het niet die factuur op je bedrijfsnaam te krijgen maar goed.

Verwijderd

Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Serieus?

Ik dacht dat ze meestal de .nl extensies na gingen lopen, en de eigenaar achter zo'n .nl site op zouden bellen en zeggen, ja er staat iemand op het punt uw domein maar dan in .eu of .com te registereren, u kunt deze handeling nog voorzijn om op de door ons aangeboden aanbieding in te gaan ofzo :+

• Frogmen
  • Niet online
Tja laat de rechter het maar beslissen en zo is het nu ook al. Alleen dan met een standaard procedure die weinig kost en met een standaard vergoeding. Als dé vergoeding bij overname € 50,- is en bij aanvechten voor de rechter de verliezer kosten en €5000 aan tegenpartij moet betalen is het verdien model ineens weg.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als een website niet actief is wil dat trouwens niet zeggen dat het domein niet wordt gebruikt, er zijn allerlei andere toepassingen dan http of niet-port-80/443-toepassingen van http mogelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2016 16:08 ]

Verwijderd

Ook een domeinnaam dat niet in gebruik is maar wel geregistreerd is kan je niet afdwingen ofzo.

Bedoel ik heb ook een sloot namen actief en 50 daarvan resolven met een blanco pagina. Je hebt ze gewoon omdat het kan :+

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:43:Ja dat klopt, ik heb wel eens gelezen dat er mensen continu bij de KVK checken op nieuwe bedrijven. En dan meteen die domeinnaam registreren. Vervolgens mailen ze dat bedrijfje met een belachelijk aanbod.
Leuk voor ze. Er zijn echter internationale verdragen (en daarmee wetten) die stellen dat de eigenaar van een merk zijn eigen domeinnaam mag claimen. Deze verdragen zijn er al sinds 1999 en het overgrote deel van dit soort aanklachten wordt toegekend.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:15:
Ook een domeinnaam dat niet in gebruik is maar wel geregistreerd is kan je niet afdwingen ofzo.
Dat kun je dus wel, zie boven.
Bedoel ik heb ook een sloot namen actief en 50 daarvan resolven met een blanco pagina. Je hebt ze gewoon omdat het kan :+
Dan hoop ik voor je dat daar geen merknamen tussen zitten. Zitten die er wel tussen dan ben je een squatter en als je te vaak dat soort zaken aan je broek krijgt kun je veroordeelt worden.

Vroeger was het lucratieve business, dat Domain Squatting (zo wordt het officieel genoemd). Tegenwoordig kun je als eigenaar van een merk gewoon de squatter aanklagen, het domein krijgen en de kosten voor de rechtzaak (als de domein eigenaar die aan durft) zijn voor de squatter.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Croga schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:27:
...
Leuk voor ze. Er zijn echter internationale verdragen (en daarmee wetten) die stellen dat de eigenaar van een merk zijn eigen domeinnaam mag claimen. Deze verdragen zijn er al sinds 1999 en het overgrote deel van dit soort aanklachten wordt toegekend.
...
Bij dergelijke praktijken is inderdaad voordehandliggend dat degene die het domein eigenlijk te kwader trouw registreerd vrij kansloos is het ook te behouden, maar er zijn natuurlijk ook gevallen waar dat niet zo is. Wat in het geval van de TS van toepassing is, is op basis van wat bekend is volgens mij lastig in te schatten.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Nouja ongeveer ja, ik kan de domeinnaam hier wel plaatsen.
(Ik zal hem als een afbeelding plaatsen i.v.m. SEO in de toekomst, misschien.)

Het gaat om:
Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/PWCIegaT105.png

[ Voor 3% gewijzigd door Boost9898 op 27-08-2016 17:34 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:33:

Het gaat om:
[afbeelding]
Ja, met zo'n naam kan je het natuurlijk wel vergeten. Tenzij je een of andere ghetto naam hebt kan je er van uit gaan dat je voornaam-domein al wel door iemand anders bezet is.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:33:

Het gaat om:
[afbeelding]
Ik denk dat je .bram goedkoper kan krijgen.

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
De domeinen met je eigen voornaam kan je 100% vergeten tenzij je zeer diep in de buidel wil tasten.
Het klinkt hard, maar dat is in de domeinbranche de realiteit. Voor de meestvoorkomende voornamen ben je gewoon vele jaren te laat tenzij je tegen hoge prijzen iets overkoopt. (Combinatie voor- en achternaam zou eventueel wel nog kunnen maarja, het is net wat je leuk vindt).

Je kunt veel beter gaan kijken naar een andere domeinnaam die ofwel nog vrij is, pas vrijgekomen is of vermoedelijk binnenkort vrijkomt. Die laatste categorie is lastig, die eerste 2 zijn goed te achterhalen.
(En dan een beetje creatief zijn met de naam, dat scheelt vaak ook).

[ Voor 8% gewijzigd door neokarasu op 27-08-2016 18:00 ]

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11 10:11
Eigennaam domeinen zijn zeer lastig te krijgen ja, zelfs voor+achternaam domeinen worden schaars bij veel achternamen.
Vandaar dat ik op het moment dat we de naam van onze zoon hadden gekozen meteen een domeinnaam heb geregistreerd voor het geval hij hem later wil gaan gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 27-08-2016 18:15 . Reden: Typo ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Mjaa daar was ik ook al bang voor. Maar de nieuwe TLD's heb ik het niet zo op. Veel mensen snappen dat niet en hoe google het indexeert ben ik niet bekend mee.

Stel ze vragen om je email, dan zeg je: "iets at iets.bram". Veel mensen snappen niet dat dat het is. Dat er geen .nl etc. meer achter moet.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom die focus op een domeinnaam? Compleet achterhaald. Bouw een Bram app en zet die in de Playstore en Itunes en je bent al veel relevanter met je portfolio. Als achtervang maakt een domeinnaam dan ook niet meer uit.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sambalbaj schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:26:
Waarom die focus op een domeinnaam? Compleet achterhaald. Bouw een Bram app en zet die in de Playstore en Itunes en je bent al veel relevanter met je portfolio. Als achtervang maakt een domeinnaam dan ook niet meer uit.
Het is maar net wat je doel(groep) is lijkt me, of ben ik al zo'n fossiel?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:42
Tja, ik vind je domeinnaam waar die afbeelding op staat best prima... Je bent wel een beetje naïef ingesteld om te denken dat iemand die naam makkelijk laat gaan.

Ik zou als student net hetzelfde zijn; "Yes, mijn voornaam geregistreerd als domein, leuk toch" en dat er nu iemand langs komt dan zou ik ook zoiets hebben van "euh dan betaal je er maar voor", hij had 'm eerst, das jammer, als je 'm zo graag wil kan je 'm overnemen voor de prijs, zuur maar het is nu eenmaal zo.

Ik hecht niet zoveel belang aan die domeinnaam persoonlijk. Zoals sambal hierboven al aangeeft, profileer je gewoon vanuit je voornaam met de nodige andere vlakken en het is klaar :)

• Frogmen
  • Niet online
Snap je probleem wel, maar kijk verder en denk out of THE box soms kan een andere taal uitkomst bieden zeker als je product of dienst niet uniek is. Ben zelf op mijn bedrijfsnaam gekomen door te spelen met Google translate. Kwam zo zelf op IJslands die lekker allitereerde met mijn slogan.
Wees creatief en bijt je niet vast op een ding. Check wel je naam met Google en of het niet in een andere taal een niet zo'n handige betekenis heeft.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Frogmen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:55:
Snap je probleem wel, maar kijk verder en denk out of THE box soms kan een andere taal uitkomst bieden zeker als je product of dienst niet uniek is. Ben zelf op mijn bedrijfsnaam gekomen door te spelen met Google translate. Kwam zo zelf op IJslands die lekker allitereerde met mijn slogan.
Wees creatief en bijt je niet vast op een ding. Check wel je naam met Google en of het niet in een andere taal een niet zo'n handige betekenis heeft.
Hahah dit bedoel je. :9 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HX7kCJG.png

Hoe zit het met de nieuwe TLD? Anders heb ik inderdaad wel een leuke. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Boost9898 op 27-08-2016 20:05 ]

• Frogmen
  • Niet online
Kijk inderdaad dan ook eens verder naar andere tld Bram.rocks kan heel goed werken en het is gewoon wennen. Heb zelf al erg lang een .eu domein en dan krijg ik ook soms hu!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou gaan voor br.am (Armenië) of als je serieus verknocht bent aan 020, br.amsterdam.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
arnovos schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:08:
Ik zou gaan voor br.am (Armenië) of als je serieus verknocht bent aan 020, br.amsterdam.
Hehe die zijn leuk, maar bezet. (Amsterdam heb ik niets mee.)
Afbeeldingslocatie: https://i.sli.mg/2hs9V4.png

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
Niet elk domain wordt gebruikt voor een website. Een domein is veelzijdiger. Daarom is een verplichte website onzin.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Camel-T
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09-2016
kijk eens op
https://nl.godaddy.com/

ik weet dat ze een dienst hebben die dit het in de gaten houdt en het meteen voor je kunnen melden/innemen als die ooit vrij komt.
of de nl-side dit heeft geen idee de vs-side versie jaren gehad(nooit vrijgekomen trouwen) en het koste niks voor zover ik me kan herinneren.
good luck.

ps. niet alles gelezen dus of dit nog helpt :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Camel-T op 28-08-2016 11:22 . Reden: taal ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Camel-T schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:20:
kijk eens op
https://nl.godaddy.com/

ik weet dat ze een dienst hebben die dit het in de gaten houdt en het meteen voor je kunnen melden/innemen als die ooit vrij komt.
of de nl-side dit heeft geen idee de vs-side versie jaren gehad(nooit vrijgekomen trouwen) en het koste niks voor zover ik me kan herinneren.
good luck.

ps. niet alles gelezen dus of dit nog helpt :-)
Dat is al genoemd en heet Drop-Catching. Er zijn ook NL aanbieders voor, maar die truc werkt niet op NL en BE domeinen omdat het exacte drop-tijdstip niet bekend is. Bij COM/NET/ORG/BIZ e.d. staat dat in de Whois. BIj NL/BE alleen een datum maar het tijdstip is arbitrair.
Plus, NL domeinen komen na de Drop in Quarantine terecht en dan kan je ze alsnog niet krijgen.
En als ik het goed heb, doet SIDN ook nog aan regeltjes omtrend flooding, dus constant registratierequests sturen wordt beboet. (in tegenstelling tot veel andere TLD's)
En dat flooden is precies wat er gebeurt als je zo'n Drop-Catch dienst afneemt. Gewoon flooden rondom het tijdstip dat het betreffende domain komt te vervallen.

Voor NL/BE is dat al retemoeilijk, want je moet 24 uur lang requests sturen ipv een minuutje of 10 rond het Drop-moment, en dan moet je dat pas aan het einde van de Quarantine doen. Plus dat zulke praktijken door SIDN hoogstwaarschijnlijk bestraft worden.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

[afbeelding]
vanoosterhoutbr.am misschien? En anders hier de opties voor je volledige naam: https://www.bhosted.nl/do...ren/all/bramvanoosterhout

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Verwijderd

xzaz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:46:
[...]

Ja, echt belachelijk dat mensen dingen kopen en later weer doorverkopen. Hoe durven ze.
Niks belachelijks aan, slimme jongens juist. Had je de naam maar eerder moeten bedenken.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:28:
...
Niks belachelijks aan, slimme jongens juist. Had je de naam maar eerder moeten bedenken.
Het ligt er maar aan denk ik, daarom zijn er ook regels gemaakt over wanneer het wel of niet toelaatbaar is.

Verwijderd

Boost9898 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

[afbeelding]
Kijk eens in de gemiddelde zoekresultaten op generieke keywords. Hoofdzakelijk is het .nl, .com, .net, .info en sporadisch .nu dat door de resultaten heen zal komen. De rest blijft een beetje achter.

Ik vind het verzinnen van allerlei TLD's het trekken van (onnodig) veel geld achter de organisatie. .xxx bijv, 89 euro volgens mij voor 1 jaar. En nergens vind je .xxx dan ook maar ergens vertegenwoordiger staan dan .com of .nl bijv.

Als een klant bij mij komt met "Ja doe alle extensies maar" > dat zijn er nogal een hoop. Meestal vang ik dat af door .nl / .be / .com vast te leggen, en de rest te sue'en als blijkt dat iemand een andere extensie gebruikt maar doorstuurt ofzo naar een dezelfde bedrijfsvorm in Nederland.

In de praktijk gebeurd dat nauwelijks, maar het onzinnig om .com, .nl, .be, .eu. net, .info, .* vast te leggen puur voor je kleine nog te starten bedrijfje.

Pas als je echt een exclusieve naam of dienst bedenkt, bijv justeat ter voorbeeld, dan kan ik me het wel voorstellen.

En domeinnamen opkopen, vasthouden en verkopen gebeurd al jaren. Ik gebruik ook zelf geschreven placeholders met gewoon relevante informatie en wat doorverwijzingen. Komt altijd van pas. ;)

• Camel-T
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09-2016
wil zeker niet eigenwijs zijn of doen maar u zou als u de tijd heeft hier kunnen kijken.
https://nl.godaddy.com/he...-domeinnabestellingen-597

voor mij als leek is het ietwat anders dan gesteld.
nogmaals ik kan mij zeer goed vergissen.

o ja het kost geld. :-(

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 13:02
Leuke portfolio! Die foto's zijn erg mooi.
bramkanerwatvan.nl is nog vrij ;-)
of
bramoos.nl dat bekt wel lekker.

[ Voor 61% gewijzigd door Sepio op 03-09-2016 15:21 ]

Pagina: 1