Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08-2021
Hoe zit dat nu met seals?

Gisteren heb ik een Samsung Galaxy S7 besteld, een beetje vreemd vond ik dat er zat een los kaartje bij zat met stappen hoe ik het toestel op 'Nederlandse taal' kon instellen. Echter was het kaartje niet relevant want de taal was al ingesteld op Portugees.

Toen viel me op dat er geen originele Samsung seal op de doos zat; maar een seal met de tekst (EUROPEAN SIM CARD ONLY)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uzo31aymvnq3t.jpg
Als ik die seal los peuterde was duidelijk te zien dat er eerst andere kleinere seal onder gezeten had meer eentje zoals hier: Afbeeldingslocatie: https://www.expatads.com/adpics1/2016/4/local-Samsung-Galaxy-S7-edge-Duos-32GB571b6929be5f92f28814.JPG Dit lijkt mij dan de originele samsung seal.

Na wat googlen kwam ik op deze site terecht; http://www.androidcentral...ocked-thats-not-huge-deal Ok niets om me zorgen over te maken? toch voelt het voor me alsof ermee geschoemelt is.

Ook ziet mijn seal er weer anders uit dan de meeste seals die ik op internet vind: Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pw73dvzpmd2ul.jpg

Mijn vraag is eigenlijk; Wat is jullie ervaring met deze seals? En is het mogelijk om een simlock vrije Samsung Galaxy S7 te krijgen met originele Samsung seal?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mino!

[ Voor 255% gewijzigd door rens-br op 30-08-2016 13:19 ]

Beste antwoord (via Minoeschh op 11-12-2019 15:30)

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 17:04
Dit is het tweede topic in korte tijd dat ik tegenkom op tweakers m.b.t. rare Samsung seals, en ben uit nieuwsgierigheid even gaan informeren bij iemand die zeer bekend is met de distributie-keten van Samsung en heb hem de foto's getoond.

Zijn reactie was direct "die witte is nep". Alle producten van Samsung Electronics bestemd voor de Europese markt gaan door minimaal 1 van de 2 warehouses in Nederland en alles komt daar verkoop-klaar binnen. Bij deze warehouses zul je alleen de zwarte seal tegenkomen.

Het RMA process gaat via andere kanalen, maar hij kon me wel vertellen dat bij een refurbished model dat van Samsung (of een officiële partner) vandaan komt altijd duidelijk wordt vermeld dat het een refurbished model is.

Al met al is er iets dus niet helemaal in de haak....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Leeg topic, dus:
Slotje.

Topic heropent op verzoek van de TS.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 30-08-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
Vorige week vroeg ik aan jullie of jullie ervaringen hadden met Samsung Seals.
Omdat ik de seal die op mijn Samsung Galaxy S7 telefoon verpakking zat niet vond lijken op een van de seals die ik op internet vond.

Daarbij leek het alsof als of de originele kleinere seal eraf was gehaald is, omdat er lijm resten onder de geplakte seal zaten. Ook kreeg ik bij het opstarten van de telefoon geen eerste opstart scherm (taal instellingen etc), en was de telefoon al voor ingesteld.

Inmiddels heeft Samsung zelf ook gereageerd met de melding dat ze via een foto niet kunnen beoordelen of de ’seal’ echt is. Daarnaast gebruikt Samsung meerdere seals voor de diverse afzetmarkten en daardoor kun je dus eigenlijk nooit weten of dat de seal daadwerkelijk van Samsung zelf afkomstig is.

Wat er precies met de telefoon is gebeurt blijft 'onbekend' de leverancier gaat het na vragen bij hun leverancier. Inmiddels is de telefoon terug naar de leverancier en krijg ik als het goed is een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ete5jtygcwlgy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Minoeschh op 30-08-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
ik heb ook een s7 edge met dat zwarte seal uit Duitsland. misschien hebben ze de PHN (land van herkomst) veranderd zodat ze ze goedkoper kunnen inkopen. Maar wat is precies het probleem vertrouw je het niet?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
@maartentmm Mijn seal is niet zwart het is de de witte zoals op de eerste foto; ook zonder dat read me hoekje je kunt hem ook niet open- klappen. Maar die laatste twee foto's lijken me wel de echte seals die zie ik ook op meerdere foto's terug komen.

Wat ik vooral niet vertrouw is dat hij al opgestart en ingesteld is. Ik kreeg dat scherm waarbij je de eerste instellingen doet niet. En heb me een ongeluk zitten zoeken naar de taal instellingen.

Maar ik ben wel benieuwd of er meer zijn met dezelfde seal zoals ik die heb gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Minoeschh op 30-08-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Toevallig via belsimpel.nl besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
@hanswfje Nee, deze niet besteld bij belsimpel, Heb je daar zulke dergelijke ervaringen gehad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Dat het toestel al is ingesteld is zeker vreemd. Misschien een refurbished toestel alhoewel ik niet weet of Samsung dit doet maar misschien dat de leverancier ze uit het buitenland haalt en dat daar het toestel al een keer aangeweest is om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met de taal is ingestelt ? Is ie al door de installatie heen ? Of staat de taal op Portugees wanneer je het toestel aanzet ? Dat laatste betekend alleen dat het toestel uit Portugal komt. Dit zie je wel vaker want dan is ie wat goedkoper. Ik heb wel eens een toestel gehad wat standaard op Pools stond. Je kan dan gewoon kiezen voor Engels of Nederlands.

Veel webwinkels halen toestellen ergens anders uit Europa omdat het goedkoper is. Zolang het een EU model is maakt dit niets uit. Qua zegels lijkt het er op dat de doos al eens open is geweest. Als je er geen goed gevoel bij hebt kan je het toestel gewoon terug sturen onder WKOA.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minoeschh schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:12:
Hoe zit dat nu met seals?

Gisteren heb ik een Samsung Galaxy S7 besteld, een beetje vreemd vond ik dat er zat een los kaartje bij zat met stappen hoe ik het toestel op 'Nederlandse taal' kon instellen. Echter was het kaartje niet relevant want de taal was al ingesteld op Portugees.

Toen viel me op dat er geen originele Samsung seal op de doos zat; maar een seal met de tekst (EUROPEAN SIM CARD ONLY)
[afbeelding]
Als ik die seal los peuterde was duidelijk te zien dat er eerst andere kleinere seal onder gezeten had meer eentje zoals hier: [afbeelding] Dit lijkt mij dan de originele samsung seal.

Na wat googlen kwam ik op deze site terecht; http://www.androidcentral...ocked-thats-not-huge-deal Ok niets om me zorgen over te maken? toch voelt het voor me alsof ermee geschoemelt is.

Ook ziet mijn seal er weer anders uit dan de meeste seals die ik op internet vind: [afbeelding]

Mijn vraag is eigenlijk; Wat is jullie ervaring met deze seals? En is het mogelijk om een simlock vrije Samsung Galaxy S7 te krijgen met originele Samsung seal?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mino!
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik niet persoonlijk. Had op internet een aantal user review over hun gelezen waar in praktisch hetzelfde verhaal als dat van jou staat.

Zit er op het doosje toevallig ook een stikkertje met IMEI nummer enzo? En staat daar dan wellicht www.samsung.pt op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
PilatuS schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:07:
Wat bedoel je met de taal is ingestelt ? Is ie al door de installatie heen ? Of staat de taal op Portugees wanneer je het toestel aanzet ? Dat laatste betekend alleen dat het toestel uit Portugal komt. Dit zie je wel vaker want dan is ie wat goedkoper. Ik heb wel eens een toestel gehad wat standaard op Pools stond. Je kan dan gewoon kiezen voor Engels of Nederlands.

Veel webwinkels halen toestellen ergens anders uit Europa omdat het goedkoper is. Zolang het een EU model is maakt dit niets uit. Qua zegels lijkt het er op dat de doos al eens open is geweest. Als je er geen goed gevoel bij hebt kan je het toestel gewoon terug sturen onder WKOA.
Wat ik bedoel met taal ingesteld? Normaal als je een telefoon voor het eerst opstart krijg je een 'setup screen' daar vul je o.a. taal, wifi, voorwaarden, google account in. Deze kreeg ik niet en daar was dus al doorheen geklikt, niets ingevuld hoor, zover ik weet.

Inmiddels is het toestel trouwens terug naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
Garret1410 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:02:
Dat het toestel al is ingesteld is zeker vreemd. Misschien een refurbished toestel alhoewel ik niet weet of Samsung dit doet maar misschien dat de leverancier ze uit het buitenland haalt en dat daar het toestel al een keer aangeweest is om wat voor reden dan ook.
Daar zat ik ook al aan de denken dat hij misschien 'refurbished ' was. Maar dan had de verkoper dat wel vermeld op de verkoop pagina lijkt mij? Heb namelijk wel de nieuwprijs betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Minoeschh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:08:
[...]
Inmiddels is het toestel trouwens terug naar de leverancier.
Misschien heeft iemand anders dit toestel eerder gekocht en, net als jij, ook weer terug gestuurd. Om wat voor reden dan ook.

Handig die wet koop op afstand, maar het impliceert wel dat je een product kunt krijgen die iemand anders al eens in zijn/haar handen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
hanswfje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:20:
Ik niet persoonlijk. Had op internet een aantal user review over hun gelezen waar in praktisch hetzelfde verhaal als dat van jou staat.

Zit er op het doosje toevallig ook een stikkertje met IMEI nummer enzo? En staat daar dan wellicht www.samsung.pt op?
Sorry, dat durf het niet te zeggen hij is inmiddels terug en ik heb geen foto van de zijkant genomen, Maar het nummer dat op de 'seal' staat is geen EMEI nummer. Samsung zegt trouwens dat als het EMEI nummer overeenkomt met het nummer op de seal dan je dan vrijwel zeker kan zijn dat de seal van hun afkomstig is. daar heb ik alleen niets aan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
slow whoop schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Misschien heeft iemand anders dit toestel eerder gekocht en, net als jij, ook weer terug gestuurd. Om wat voor reden dan ook.

Handig die wet koop op afstand, maar het impliceert wel dat je een product kunt krijgen die iemand anders al eens in zijn/haar handen heeft gehad.
Prima, maar vermeld dat dan bij het product, haal er een paar tientjes af. Ik heb uiteraard ook eerst gevraagd waarom het zo was, wisten zij ook niet. Dat toestel kan overal vandaan zijn gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Minoeschh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:34:
[...]

Prima, maar vermeld dat dan bij het product, haal er een paar tientjes af. Ik heb uiteraard ook eerst gevraagd waarom het zo was, wisten zij ook niet. Dat toestel kan overal vandaan zijn gekomen...
Dat zou inderdaad netjes zijn, maar ik vraag me af of de verkoper hiertoe verplicht is.

Zoals je als koper het recht hebt om het als nieuw terug te sturen, heeft de verkoper misschien wel het recht om het daarna weer als nieuw te verkopen (dus zonder te vermelden dat het al eens verkocht is).

In ieder geval verwacht ik inderdaad wel dat de verkoper het je zou vertellen als je er expliciet naar vraagt, zoals je gedaan hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 17:04
Dit is het tweede topic in korte tijd dat ik tegenkom op tweakers m.b.t. rare Samsung seals, en ben uit nieuwsgierigheid even gaan informeren bij iemand die zeer bekend is met de distributie-keten van Samsung en heb hem de foto's getoond.

Zijn reactie was direct "die witte is nep". Alle producten van Samsung Electronics bestemd voor de Europese markt gaan door minimaal 1 van de 2 warehouses in Nederland en alles komt daar verkoop-klaar binnen. Bij deze warehouses zul je alleen de zwarte seal tegenkomen.

Het RMA process gaat via andere kanalen, maar hij kon me wel vertellen dat bij een refurbished model dat van Samsung (of een officiële partner) vandaan komt altijd duidelijk wordt vermeld dat het een refurbished model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeschh
kubuksa schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:43:

Bedankt voor het navragen! Dat hij nep is zou me niets verbazen. Het lijkt alsof hij op een inktjet printer geprint is, ik had het zelf nog beter gedaan. Maar toch jammer Samsung hier zelf ook niet transparant over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn refurbished toestellen..waarom gloednieuwe toestellen opmaken.. regiolock eraf en voor minder verkopen..verlies toch? wel rendabel als ze refurbished zijn en gelijk die lock eraf om wereldwijd aan te bieden.
Pagina: 1