Afspelen video bestand met meerdere streams

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een vrij oude dashcam in gebruik met 2 camera's (voor en achter) + GPS gegevens. Nu wilde ik daar een viewer voor maken op OSX, maar merk dat ik niet weet waar ik op moeten zoeken om uit te vinden hoe ik zo'n bestand zou kunnen afspelen.

Wanneer ik zoek op "multiple video tracks" en daaraan gerelateerde zoekopdrachten, kom ik uit bij topics over samenvoegen van video bestanden tot 1 video. Maar dat zoek ik niet. Ik zoek een manier om de verschillende streams in een bestand te kunnen aanspreken/afspelen.

Wie kan me helpen aan de juiste zoektermen om dit voor elkaar te krijgen?

Middels FFmpeg heb ik het bestand bekeken wat ik wil kunnen afspelen en het zijn inderdaad 2 H.264 streams, 1 audio stream en 1 onbekende stream. De laatste zal waarschijnlijk de GPS data bevatten.

Heeft iemand enig idee waar ik naar op zoek ben? Het zal vast iets heel stoms zijn, maar ik krijg het niet gevonden. :(

Signature van nature

Beste antwoord (via Sircuri op 27-08-2016 16:46)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Aangezien FFmpeg een library is (of ja verzameling van) kun je die toch gebruiken in je applicatie? Lijkt mij niet zo'n groot probleem. Waar je eerder mee zit is de stream van GPS data en het uitlezen daar van.

Ik heb me verder nooit verdiept in het werken met video's en dergelijken maar wellicht dat je het via FFmpeg er uit kan peuteren of wellicht is het ook wel niet zo moeilijk om zelf die stream er uit te peuteren.

Kijk bijvoorbeeld hier bij de library documentatie: https://ffmpeg.org/documentation.html. Met name libavformat en libavcodec :)

Betere documentatie: https://trac.ffmpeg.org/wiki/Using%20libav* ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 27-08-2016 17:21 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54
Je kunt in VLC gewoon een video track selecteren. Ook MPV heeft track selection-functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Ik ben me bewust van dat VLC dit kan afspelen. Reden dat ik zelf iets wil maken is vanwege de GPS gegevens die ook als stream aanwezig is in het videobestand. Er is wel een player voor deze dashcam voor Windows, maar niet voor OSX.
Toch bedankt voor de tip.

Signature van nature

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Aangezien FFmpeg een library is (of ja verzameling van) kun je die toch gebruiken in je applicatie? Lijkt mij niet zo'n groot probleem. Waar je eerder mee zit is de stream van GPS data en het uitlezen daar van.

Ik heb me verder nooit verdiept in het werken met video's en dergelijken maar wellicht dat je het via FFmpeg er uit kan peuteren of wellicht is het ook wel niet zo moeilijk om zelf die stream er uit te peuteren.

Kijk bijvoorbeeld hier bij de library documentatie: https://ffmpeg.org/documentation.html. Met name libavformat en libavcodec :)

Betere documentatie: https://trac.ffmpeg.org/wiki/Using%20libav* ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 27-08-2016 17:21 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54
Als TS een een library zoekt dan ben ik het eens met bovenstaande. De vraag 'zelf maken' snap ik niet helemaal, de meest zinnige weg lijkt me om een codec voor de GPS data aan libavcodec toe te voegen, dan is de rest 'slechts' een kleine aanpassing van VLC/MPV/whatever (de locatiestream als een overlay weergeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Beide bedankt!! Ik snap nu wat jullie bedoelen en waar ik dus kan kijken naar een oplossing. Had niet begrepen dat ffmpeg een library was die ik zou kujnen gebruiken. Dat biedt mogelijkheden. Ik zal me inderdaad dat eens verdiepen in de mogelijkheid om een soort codec toe te voegen voor de gps data.
Ik zal het antwoord van ventieldopje marketen, maat ook jij Thralas, bedankt voor het meedenken!
Ik zal mijn vorderingen wel eens posten hier.

Signature van nature

Pagina: 1