Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 11:33
Mijn 1,5 jaar oude Moto G (xt1039) heeft sinds vandaag een probleem met het scherm/touch. Ik kan de telefoon uit en aanzetten, hij lijkt normaal te booten tot en met het geanimeerde Motorola logo waarna het scherm uit gaat.

Via de fysieke knoppen kan ik het volume aanpassen en zelfs screenshots maken, en in en uit het unlock scherm komen, maar het scherm blijft uit en ook touch lijkt niet te werken. Geprobeerd zowel de sim-pin als de unlock-swipe 'blind' te doen, maar dit werkte na tientallen keren ook niet.

Edit: Touchscreen werkt wellicht wel, ik kon hem afsluiten door 'power off' op het touchscreen te selecteren (blind).

Recovery geprobeerd via de fastboot, dit leek eenmalig te werken, waarin apps werden geoptimaliseerd - ik hoop dat dit niet per ongeluk een factory reset was. Hierna deed recovery niets meer wat ik op het scherm kon volgen, maar start wel op op bovenstaande wijze na enige tijd.

Ook geprobeerde de cache te wipen, een oplossing van Motorola zelf, maar deze procedure lukte niet - het android figuurtje verschijnt niet.

Dit komt het dichtst in de buurt van mijn probleem (zie OPs eerste comment), zijn fix werkt voor mij echter niet. Mijn touchscreen lijkt geheel unresponsive en het scherm lijkt geheel uit - niet gedimd.

Aantal App-updates gedaan vandaag, de telefoon heet ook een licht tikje gehad op mn bureau (maar het lijkt niet fysiek en alles lijkt te werken tot aan de UI). Verder is alles stock, Android 5.x.

Iemand enig idee wat ik kan proberen voor ik een factory reset moet gaan doen? Veel van mijn recente berichten en foto's zijn niet gebackupped (I know...). Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door SkullboX op 26-08-2016 21:29 ]