[Win7] Startup repair na updates na fresh install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Maat van mij heeft zijn pc gebracht of ik even kon kijken of ie wat sneller kon.

Het systeem bestond uit een E5200, 2gb geheugen, Asus P5KPL-AM moederbord en een dvd writer en samsung 320 GB hardeschijf. Waarop een Windows XP os draaide.

Ik heb daaraan toegevoegd een 60GB (Corsair Force LS) SSD tezamen met 2gb geheugen van hetzelfde type als er al in zat.

Na wat onderzoek:
- Memtest zowel in linux als windows probleemloos
- Samsung HDD heeft een bad sector (dus die is ontkoppeld tijdens alles wat ik deed; alleen de stroom was nog aangesloten)

Dus, je zou zeggen met 4gb geheugen, een SSD en een E5200 heb je een prima systeempje om windows 7 te draaien. Zeker sterk genoeg voor een rondje browsen en documentjes typen.

Het gekke is nu dat ik eigenlijk sinds ik windows 7 er op heb staan het systeem niet stabiel kon krijgen. Na de allereerste keer opstarten heb ik de chipset drivers geinstalleerd; toen gereboot daarna sound, video, en een driver voor ACPI functionaliteiten. Dit resulteerde al in windows 7 startup repair wat niet lukte.

Dus opnieuw geinstalleerd, alle drivers een voor een met tussentijds een reboot geinstalleerd. Mooi, gelukt systeempje nog een tijdje laten idlen niets aan de hand. Vandaag heb ik geprobeerd om updates te installeren. En weer een startup repair die niet oplosbaar was.

Ook geprobeerd om terug te gaan naar een paar restore points terug met geen resultaat.

Waar gaat het hier mis?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 26-08-2016 19:37 ]