Toon posts:

abit bh6 en upgraden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij he;lpen,
ik heb een abit bh6 met celeron. Maar kan ik ook naar pertium 3 en dan hoe snel?

graag enige informatie want de site van abit zegt dat er 'de nieuwste pentium 2 ' op kan.

rukkers

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Welke revisie van de BH6 heb je? Het ligt namelijk aan de revisie of het 'offcieel' kan of niet...
Revisie 1 kan volgens mij geen 1,65V leveren (Coppermine voltage). Versie 1.1 kan dat als het goed is wel...

Werken zal het waarschijnlijk wel, maakt niet uit welke reviesie, maar dan zal de proc. op 1,8 V draaien...

Verwijderd

voor de BH6 1.0:
http://www.abit.com.tw/english/download/bios-bh6.htm#01

BH6 1.1: http://www.abit.com.tw/english/download/bios-bh6.htm

Kijk naar wat de bios updates vertellen over niewe procs.

Verwijderd

Volgens mij kun je beter op je BH61.0 een Celeron-Coppermine plakken, met de nieuwste bios wildat prima ( tot en met Celly 700)
Rev 1.0 ondersteund 1.3 to 2.3 V (stapjes van 0.5 volt)
Een Pentium 2 Coppermine past niet in je slot (slot 1), maar voor de Celly is er een adapter, speciaal voor de nieuwere Celly's, die FCPGA zijn.En uiteraard is de Celly over te klokken, de mijne draait probleemloos op 850 Mhz, en dat is een 566 Mhz.......

Verwijderd

Topicstarter
het is een 1.0 want de3 bios is een ln versie

dus dan kan ik niet naar pentium 3? MAAR WEL NAAR CELERON 700?

maakt het dan nog uit wat voor een celeron? Moet ik een een of andere converter hebben of past dat in een keer (soory voor de stomme vragen, maar ik zie niet zo vaak celeron borden)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Tuurlijk kun je er dan ook een Coppermine P3 opzetten, ook die zijn in Slot 1 te verkrijgen, of je zet ze op een convertortje... en dan werkt het ook, maar ik zou gewoon voor de celly gaan, heeft betere prijs/prestatie verhouding vind ik...

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens zien, maar de computer is vooral bedoeld voor fotoshop met grote bestanden, dus p3 is dan wel lekker.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarom is een P3 dan lekkerder, de nieuwe celerons ondersteunen nu ook als die P3 instructies, okay een P3 is wat sneller dan een Celeron2 maar ook flink wat duurder en met een P3 welke al op een FSB van 100 loopt is het wat lastiger overklokken omdat je dan meteen met alles boven specs zit, maar de Celeron2 welke op een FSB van 66 loopt is het zeer goed denkbaar dan je een FSB van 100 haalt (566 op een fsb van 100 is 850 mhz) en dan is dus alles netjes en loopt niks buiten zijn specs (hd en videokaart vinden het vaak minder fijn om iets te hard te moeten lopen).

Bij eynstein heb je een C2-566 + converter + cooler + koelpasta voor net ff 400 piek en dan heb ik de dure converter genomen en de duurste koeler die ze hebben. Mocht je pech hebben en hij wil de fsb van 100 niet doen doe je een stapje terug en haal je nog ruim 700 mhz. een P3 700mhz slot 1 moet 668 gulden kosten bij Eynstein
http://www.eynstein.nl/a/507.html

Verwijderd

hallo ik heb zelf ook een abit bh6 met een bios van vorig jaar september dacht ik en die kan al p2/p3 aan tot 600mhz maar als je de nieuwe bios op he bord zet kan hij zelft tot p3 850mhz aan kij op de website van abit sucses groeten jan

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf sinds eind '98 een ABIT BH6 mobo (errrrrug tevreden!) en hier zat eerst een C300A @ 450Mhz op.. Deze heb begin dit jaar (of eind '99? weet ik niet meer) vervangen door een P3/500 en deze werkt prima.

Ik moet nog ff mijn bios weer updaten maar ik geloof dat ik ook een multiplier van 8x al heb in mijn BIOS. Als ik nou een PIII 800E 100Mhz SLOT1 (deze zijn nogaltijd te koop bij Informatique) nou zou ik deze toch ook gewoon moeten kunnen gebruiken? Gewoon Multiplier van 8 x 100Mhz ?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1