Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:25
Mijn vraag

Beste Tweakers, ik heb omreeds een systeem upgrade gedaan naar een: zie onderaan

Het probleem doet zich voor als ik een monitor aansluit, ik krijg namelijk GEEN beeld via dvi als ik mijn monitor aansluit om mijn videokaart. Zelf als ik mijn videokaart er uit haal en het probeer via de integrated graphics van mijn i5 lukt het niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

i5 2500K
Asrock b75m dash moederbord
Msi Gtx 960 4g
2x4 gb crucial ram

Het ram, voeding werken 99%, ze komen namelijk uit mijn vorige systeem.

Ook gebruik ik de hyper 212 evo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd om het ram schoon te maken en er opnieuw in te doen, maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik mijn monitor aangesloten op de videokaart en de i5.

De i5 en gtx 960 zijn niet nieuw, maar ik heb ze wel werkend ingekocht (dus ze horen te werken, maar niet kunnen testen). Het moederbord is wel nieuw.

Ik hoor graag van jullie :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:32
Welke voeding zit er in ?
Welk type van crucial exact ? Heb je de mainboard compatibilitylist nagekeken ?

[ Voor 63% gewijzigd door floorcleaner op 26-08-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Er zit een 550w modular voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 19:48
Is je monitor wel goed, heb je getest?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
En als je de onboard VGA poort gebruikt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Breezers schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:08:
En als je de onboard VGA poort gebruikt ?
Die wilt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
mell33 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:08:
Is je monitor wel goed, heb je getest?
Jup, ik heb zelf meerdere monitoren getest, ik heb ze eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Gaat de pc wel aan? hoor je een piep

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
mell33 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:11:
Gaat de pc wel aan? hoor je een piep
Alle fans gaan draaien (cpu, kast) en de lichtjes op de videokaart. Ik heb alleen geen speaker aangesloten op mijn mobo, zou ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja brengt je wel een stap dichter bij de oorzaak missc.
En proobeer eens met 1 reepje ram, en probeer ook dan nog een andere als dat nog niks helpt.
De piep zal je wel kunnen googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

TechMax schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Er zit een 550w modular voeding in.
550w zegt niets. Er zijn zar 550w voedingen die niet een de helft stabiel kunnen leveren. Dus graag merk en type vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

550w zegt niets. Er zijn zar 550w voedingen die niet een de helft stabiel kunnen leveren. Dus graag merk en type vermelden.
Het gaat om de Antec basiq power 550 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad even speakertje aansluiten en opstarten zonder GPU en eventueel zonder geheugen, als het goed is zou je dan een post error moeten krijgen. Dan met geheugen en kijken wat hij dan doet.
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar tegenwoordig wordt er wel snel met de voedingen rode kaart gezwaaid.

Ik draai een gtx960 met een i7 860 op een 380 watt antec green voeding.

[ Voor 52% gewijzigd door Viper® op 26-08-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:25:
Inderdaad even speakertje aansluiten en opstarten zonder GPU en eventueel zonder geheugen, als het goed is zou je dan een post error moeten krijgen. Dan met geheugen en kijken wat hij dan doet.

[...]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar tegenwoordig wordt er wel snel met de voedingen rode kaart gezwaaid.

Speaker aangesloten, geen piep te bekennen ook zonder ram. Speaker geprobeerd op 2 manieren te mounten. Het zou natuurlijk kunnen dat de speaker kapot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:26

Nemesizz

Untouchable

Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:25:

[...]

Maar dat is dan weer een Antec die over het algemeen degelijke voedingen leveren die ook het daadwerkelijke vermogen leveren.

Punt is dat ook nog (te vaak) mensen een '500W' voeding van 20 euro kopen, en die dingen zijn dramatisch slecht en kan dus wel degelijk een probleem zijn.
Dat is dus wat ACB bedoeld (en vaak terrecht) dat 500W of 550W opzich zelf niks zegt.

@TS:
Als je zelfs zonder RAM geen error piepjes krijgt, zou ik toch even de CPU socket (pinnen) controleren of er niet wat krom zijn. Normaal moet je wel error piepjes krijgen als er geen RAM is namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 26-08-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Nemesizz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

Maar dat is dan weer een Antec die over het algemeen degelijke voedingen leveren die ook het daadwerkelijke vermogen leveren.

Punt is dat ook nog (te vaak) mensen een '500W' voeding van 20 euro kopen, en die dingen zijn dramatisch slecht en kan dus wel degelijk een probleem zijn.
Dat is dus wat ACB bedoeld (en vaak terrecht) dat 500W of 550W opzich zelf niks zegt.

@TS:
Als je zelfs zonder RAM geen error piepjes krijgt, zou ik toch even de CPU socket (pinnen) controleren of er niet wat krom zijn. Normaal moet je wel error piepjes krijgen als er geen RAM is namelijk.
Ik ga vandaag een werkende speaker aansluiten op mijn mobo, en ik kijk dan of ik wel piepjes krijg.
Het is mij niet opgevallen bij de installatie dat er een pin krom was, maar dat wil check ik ook wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Heb je de bios al gereset dmv verwijderen van batterij?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Ik heb besloten om mijn mobo terug te sturen na het testen met meerdere cpus, bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 22:46
Ik weet niet of je al een nieuw mobo hebt of dat het al opgelost is, maar heb/had je de ram sticks wel in de goede slots zitten?

Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad dat na een andere cpu koeler het eerste ram slot bedekt was en ik slot 2.4 heb gebruikt. Ik kreeg ook geen beeld of wat dan ook terwijl de pc wel gewoon aanging enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechMax
Brandonvds schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 06:21:
Ik weet niet of je al een nieuw mobo hebt of dat het al opgelost is, maar heb/had je de ram sticks wel in de goede slots zitten?

Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad dat na een andere cpu koeler het eerste ram slot bedekt was en ik slot 2.4 heb gebruikt. Ik kreeg ook geen beeld of wat dan ook terwijl de pc wel gewoon aanging enzo.
Ik heb gewoon geen ram gebruikt, in de hoop dat ik een melding kreeg dat er geen ram aanwezig was.
Pagina: 1