Los kopen, of in een keer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sheuve
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zoek een?
Ik ben niet zozeer op zoek naar een component, maar heb meer wat inhoudelijke vragen. Als arme student wil ik graag leuke games te kunnen spelen op mijn pc. Ik heb nu een oude aardappel met daarin een nVidia Geforce GTS 250 kaart van voor de oorlog. Deze voldoet niet meer aan mijn eisen. Ik speel namelijk niet de nieuwste games, en geef ook niks om 4k en 60fps, maar vind het wel fijn als het allemaal werkt zonder dat ik een uur moet wachten voordat het spel geladen is. En dat de spellen uberhaupt te spelen zijn zonder haperingen is ook een must.

Na deze intro dan de vraag. Zoals ik al aangaf ben ik een arme student en zit ik er over te denken om te computer in delen te kopen. Dus nu een aantal onderdelen en volgende maand de rest. Is dit aan of af te raden? Eigenlijk een vrij simpele vraag dus. Al het advies is welkom! Alvast bedankt!

Wat is je budget?
Mijn budget bestaat uit maximaal 500 euro. Zoals je in de tabel die ik hieronder heb geplaatst kunt zien heb ik gekozen voor een BBG Low-Budget samenstelling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 68,60€ 68,60
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Radeon RX 460 4G D5€ 152,57€ 152,57
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Sharkoon VS4-W Window€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,90€ 34,90
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 441,92

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVT

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga hem gebruik voor gamen.

Alle reacties

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Klein vraagje. Je gaat hem gebruiken voor gamen. Welke games speel je het vaakst? Logisch dat recente shooters iets meer van ne systeempje gebruikt dan sim city 2000 bv :D

Op het eerste zich lijkt het een leuke build, enigste wat voor mij ontbreekt is een ssd ( 120gb voor windows enzo). Ik zou niet meer zonder kunnen, alles gaat zooooo vlotjes :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:25

MsG

Forumzwerver

Koop gewoon een leuk tweedehands setje van een tweaker die altijd het nieuwste wil. Doe ik ook al jaren op die manier, veel waardevaster en goedkoper.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sheuve
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-12-2025
Het lastige vind ik waar ik bij een 2ehands op moet letten. Ik wil niet over een jaar hetzelfde probleem hebben snapje.

Verder wil ik kwa games eigenlijk de meeste games kunnen spelen. Exclusief shooters, die ik vooral op console speel. Ik hoef ze niet perse op ultra settings te hebben, maar wil bijvoorbeeld gewoon een goed potje civilizations kunnen spelen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-02 16:11

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sheuve schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:
Het lastige vind ik waar ik bij een 2ehands op moet letten. Ik wil niet over een jaar hetzelfde probleem hebben snapje.

Verder wil ik kwa games eigenlijk de meeste games kunnen spelen. Exclusief shooters, die ik vooral op console speel. Ik hoef ze niet perse op ultra settings te hebben, maar wil bijvoorbeeld gewoon een goed potje civilizations kunnen spelen.
De enige reden waarom een "moderne" PC traag kan zijn, is omdat er geen SSD inzit. Of zoals bij mij een verschrikkelijk trage en slechte SSD (Samsung 840 EVO). Ik wed dat als je een SSD in je huidige systeem zet met een verse Windows installatie, dat het weer lekker snel is. Je kunt dan afhankelijk van de rest van je systeem wellicht een GPU upgrade doen en je zit weer even snor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Zoiets is al vrij goed voor je. Onderhandelen kan ook nog. Eventueel kun je er nog niet een r9 280 bij zoeken als videokaart en klaar ben je.

V&A aangeboden: Dell Inspiron 3650 I5-6400/8G/500GB/W10 Pro/Wlan/SFF/tower

[ Voor 49% gewijzigd door Praetextatus op 26-08-2016 22:29 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• SantaMuerte
  • Laatst online: 08:21
Praetextatus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:28:
Zoiets is al vrij goed voor je. Onderhandelen kan ook nog. Eventueel kun je er nog niet een r9 280 bij zoeken als videokaart en klaar ben je.

V&A aangeboden: Dell Inspiron 3650 I5-6400/8G/500GB/W10 Pro/Wlan/SFF/tower
Dan moet er waarschijnlijk ook gelijk een dure nieuwe voeding in, dan gaat hij flink over zijn budget heen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
Nooit allemaal losse onderdelen kopen, dat is behoorlijk nutteloos. Je kan dan beter elke maand een x bedrag opzij zetten en daarna in 1x alle onderdelen kopen. Immers: over 2 maanden is onderdeel y misschien wel weer 20 euro goedkoper. En in die 2 maanden heb je er toch niks mee kunnen doen, omdat je je systeem niet compleet hebt.

Je zou misschien wel eerst alles kunnen kopen behalve de videokaart, zodat je er tenminste iets mee kan - behalve gamen. Of eerst met oude HDD's verder gaan (niet dat ik je dat aanraad, maar als het moet...), op die manier.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05
Als je alles apart koopt, heb je natuurlijk ook kans dat je elke keer leveringskosten moet betalen. Ook weggegooid geld natuurlijk.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:25

MsG

Forumzwerver

sheuve schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:47:

Juist met een karig budget en nieuw spul heb je elk jaar dit probleem, bij wijze van. Als je tweedehands gaat kan je ook vaker en goedkoper overstappen naar betere videokaarten, dan wanneer je nieuw een middelmatige koopt voor de hoofdprijs.

Tweakers heeft sinds kort zelfs een speciale sectie voor de 'upgradesets' : https://tweakers.net/categorie/568/upgradesets/aanbod/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:53:
Tweakers heeft sinds kort zelfs een speciale sectie voor de 'upgradesets'
offtopic:
Die is er al ettelijke jaren. ;)

Dit lijkt mij een prima systeempje: V&A aangeboden: Game systeem (i5/GTX760/SSD240gb)
Eventueel kun je de videokaart later nog upgraden, prima voeding, vlotte processor, 8GB ram en ssd.

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
SantaMuerte schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

Dan moet er waarschijnlijk ook gelijk een dure nieuwe voeding in, dan gaat hij flink over zijn budget heen.
als er een goeie 450W in zit is het geen probleem.
Ik draai mijn 280X ook daarmee. Helaas wordt de voeding in de advertentie niet genoemd.
Pagina: 1