Momenteel ben ik bezig met orientatie over hoe ik binnens en buitens huis wil gaan werken met mijn te defineren. Ik willen horen hoe andere over het volgende denken.
Kort samengevat wil ik het volgende: Een high-end desktop waarmee ik kan gamen maar ook bijvoorbeeld video kan bewerken of Matlab kan gebruiken. Ook moet deze desktop van buiten af te benaderen zijn. Ik wil dus kunnen inloggen op desktop vanaf bijvoorbeeld een laptop. Dit wil ik om twee redenen, i) ik wil graag centraal werken zodat bestanden en software maar op 1 plek staan (back-up hiervan terzijde) en ii) omdat ik dan gebruik kan maken van de rekenkracht van mijn desktop welke mijn laptop allicht niet biedt. Ook wil ik dat de desktop eventueel een Virtual Machine kan draaien, welke ik eventueel ook op afstand kan benaderen, ik werk namelijk ook regelmatig met Linux. Daarnaast zit ik ook te kijken of het mogelijk is om eventueel er meteen een git/webserver op te laten draaien zodat ik mijn website zelf in de lucht kan houden.
Gesommeerd wil ik dus:
Kort samengevat wil ik het volgende: Een high-end desktop waarmee ik kan gamen maar ook bijvoorbeeld video kan bewerken of Matlab kan gebruiken. Ook moet deze desktop van buiten af te benaderen zijn. Ik wil dus kunnen inloggen op desktop vanaf bijvoorbeeld een laptop. Dit wil ik om twee redenen, i) ik wil graag centraal werken zodat bestanden en software maar op 1 plek staan (back-up hiervan terzijde) en ii) omdat ik dan gebruik kan maken van de rekenkracht van mijn desktop welke mijn laptop allicht niet biedt. Ook wil ik dat de desktop eventueel een Virtual Machine kan draaien, welke ik eventueel ook op afstand kan benaderen, ik werk namelijk ook regelmatig met Linux. Daarnaast zit ik ook te kijken of het mogelijk is om eventueel er meteen een git/webserver op te laten draaien zodat ik mijn website zelf in de lucht kan houden.
Gesommeerd wil ik dus:
- High-end
- Mogelijkheid om op afstand in te loggen
- Mogelijkheid om een (meerdere) virtual machine te draaien
- Mogelijkheid om een git/webserver te draaien
- Hoe lossen andere mensen het vraagstuk over centraal werken op?
- Voor remote connectie kan ik de remote desktop client van Windows kan gebruiken. Ik lees dat dit het snelste is? Of zijn er andere opties?
- Is het uberhaupt slim om op deze "manier" centraal te werken? Zijn er wellicht andere programma's of methode's om centraal te werken? Als alternatief dacht ik bijvoorbeeld aan om Nextcloud te gebruiken. Echter dan heb je alleen je documenten centraal en niet je software.
- Met het oog op de vorige punt, is het wellicht verstandiger om een desktop en een server samen te stellen ipv alleen een desktop? Dan kan je op de server, Nextcloud en de webserver draaien.