Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop gezocht. [SPOED?

Pagina: 1
Acties:

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal ik en wil ik kunnen gebruiken voor komende 4 jaar en tussendoor videobewerking [Denk aan Adobe/Sony Vegas, meer niet. Ik zal waarschijnlijk richting Software engineering gaan. Ondertussen zal ik lessen krijgen oa metadata, computer networking, programming enzovoort.

Wat is je budget?
De budget mag tussen de 1000 - 1200 euro zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop elke dag moeten sjouwen, dus gewicht is wel van belang. Maximaal 3kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk tot nu alleen aan een HP of ASUS laptop.

- 15,6 inch beeldscherm
- 16 gig RAM geheugen
- i5 of i7. Ik weet niet welke van 2 het beste is, omdat ik qua processoren er niet veel over weet. Er wordt gezegd dat de ene generatie beter is dan de ander.
- Liefst HDD met SSD. Qua geheugen grootte maakt op zich niet uit.
- Windows.
- QWERTY fijne toetsenbord

Ik dacht aan ASUS X751LB-T4244T of HP Pavilion 15-BC035ND. Maar ik lees niet al te best leuke reviews over deze 2 laptops. Als er iemand iets anders weet, hoor ik het graag.

[ Voor 67% gewijzigd door Asakir op 26-08-2016 15:34 ]

• Asakir
Aangepast.

[ Voor 79% gewijzigd door Asakir op 26-08-2016 15:34 ]

Verwijderd

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-15-bc035nd.html

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Krijgt toch geode reviews?

Nederlandse reviewers over het ASUS model kan ik niet zo snel vinden. Ik heb zelf goede ervaringen met beide merken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 15:51 ]

• xwb350
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 02:01
Vroeg ik mij inderdaad ook een beetje af. Op Nederlandse sites over het algemeen positieve reviews te vinden. In het Engels kan ik niet precies dezelfde laptop vinden. Enkel wat variaties die net niet gelijk zijn (i5u, kleinere batterij of een gtx950 ipv 60).

Wat is spoed?

http://i.imgur.com/HT5lrZ3.png :+ Ik zal zien of HP zich houd aan voor 17:00 besteld, morgen in huis.

Besteld voor €1079 met studentenkorting. Daarnaast als het goed is nog een cashback via Cashbackxl.

[ Voor 6% gewijzigd door xwb350 op 26-08-2016 15:56 . Reden: korting ]

• Asakir
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:49:
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-15-bc035nd.html

http://store.hp.com/Nethe...d=X0M43EA&opt=ABH&sel=NTB

Krijgt toch geode reviews?

Nederlandse reviewers over het ASUS model kan ik niet zo snel vinden. Ik heb zelf goede ervaringen met beide merken :)
Ja, alleen wat mij 'dwars zit' is, dat het te snel heet wordt ofzo. En ja, ik weet niet hoe het zit met die toetsenbord indeling. En natuurlijk maak ik me zorgen om de behuizing, als ik die reviews mag geloven :P
Met spoed, liefst eind weekend. [Ik zal het zelf ophalen via een winkel ofzo]

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 09:44
pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd

Prima reviews toch? :) en het voldoet volledig aan je wensen en heeft ook nog eens de snelle 6700HQ.

• Asakir
Hmmm, ja weet je wat het is? Ik heb jaren lang een Sony VAIO laptop gebruikt (en gebruik het nog steeds om alleen wat te surfen enzo) en niets anders.... Wel ruim 8 jaar. En deze behuizing bevalt mij wel.

En daarnaast heb ik van een vriend tijdje een ASUS laptop RC nog wat series gebruikt en die toetsenbord was best te 'dunnerig' dan de VAIO die ik gebruik haha. Het is zo anders.

• xwb350
Asakir schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:00:
Hmmm, ja weet je wat het is? Ik heb jaren lang een Sony VAIO laptop gebruikt (en gebruik het nog steeds om alleen wat te surfen enzo) en niets anders.... Wel ruim 8 jaar. En deze behuizing bevalt mij wel.

En daarnaast heb ik van een vriend tijdje een ASUS laptop RC nog wat series gebruikt en die toetsenbord was best te 'dunnerig' dan de VAIO die ik gebruik haha. Het is zo anders.
Over het algemeen vind ik de toetsenborden van HP prima typen. De touchpads vallen wel eens tegen.
Asakir schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:55:
Met spoed, liefst eind weekend. [Ik zal het zelf ophalen via een winkel ofzo]
Via de HP Store krijg je wel studentenkorting.

Dan kom je uit op €1079.

Daarnaast kun je via cashbackxl 5% (ex. btw) terugkrijgen, dus kom je op een bedrag uit van €1034.

Dan heb je wel maar 1 jaar garantie. Je zou dan eventueel een 3-jaar HP care pack http://store.hp.com/Nethe...px?id=U4819E&opt=&sel=CPK kunnen aanschaffen waardoor je uitkomt op €1105

• Asakir
xwb350 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Over het algemeen vind ik de toetsenborden van HP prima typen. De touchpads vallen wel eens tegen.

[...]

Via de HP Store krijg je wel studentenkorting.

Dan kom je uit op €1079.

Daarnaast kun je via cashbackxl 5% (ex. btw) terugkrijgen, dus kom je op een bedrag uit van €1034.

Dan heb je wel maar 1 jaar garantie. Je zou dan eventueel een 3-jaar HP care pack http://store.hp.com/Nethe...px?id=U4819E&opt=&sel=CPK kunnen aanschaffen waardoor je uitkomt op €1105
Over garantie gesproken, wat als ik een goedkopere laptop haal, bijv 8 gig, En ik bouw nog 8 gig RAM erin, dan 'vervalt' de garantie toch? En het is een keer kapot binnen een jaar en wil em opsturen zodoende denkende dat ik nog garantie heb. En ik haal deze bijgevoegde 8 gig weg om het niet op te merken.. Hoe kan de fabrikant weten wat ik erin heb gesjoemeld?

• xwb350
Asakir schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:06:
[...]

Over garantie gesproken, wat als ik een goedkopere laptop haal, bijv 8 gig, En ik bouw nog 8 gig RAM erin, dan 'vervalt' de garantie toch? En het is een keer kapot binnen een jaar en wil em opsturen zodoende denkende dat ik nog garantie heb. En ik haal deze bijgevoegde 8 gig weg om het niet op te merken.. Hoe kan de fabrikant weten wat ik erin heb gesjoemeld?
Volgens mij (correct me if i'm wrong) kan men dat enkel zien wanneer de "Warranty void, if removed" zegeltjes (http://4.imimg.com/data4/...rranty-labels-250x250.jpg) gebroken zijn.

De HP is overigens niet de makkelijkste om open te maken, maar na het open maken kan je wel zo de RAM toevoegen. Zegeltjes die je moet verbreken kom je niet tegen.

Zie pagina 34 (44 reader) voor het toevoegen van memory: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05117922

HP zegt het volgende, wat bij de meeste fabrikanten niet anders zal zijn:
If someone other than HP installs or upgrades the memory, any damage caused by the memory and/or by a person trying to install or upgrade the memory is excluded from coverage under the product warranty. The customer assumes all risk and liability for damages for any such installation or upgrade.

[ Voor 33% gewijzigd door xwb350 op 26-08-2016 16:48 . Reden: Iets duidelijker :-) ]

Verwijderd

Is de HP Omen niets iets voor je? Volgens mij heeft de envy die jij aangeeft geen dedicated graphics card.

• Asakir
Ik ben niet van die kleurige laptops :( Ook met die Lenovo

• xwb350
Asakir schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:28:
Ik ben niet van die kleurige laptops :( Ook met die Lenovo
Heb je nog je oog op die bovenstaande HP Envy dan? Benieuwd omdat je hier een Amerikaans model plaatst. Die is hier niet te koop 8)7

gewoon even zo opzoeken lijkt mij het slimst: https://tweakers.net/cate...TgzOrUpWsDA0MgFyQCWDdBrUA

Als het goed is krijg ik over een paar uur de DHL bezorger aan de deur :D

[ Voor 8% gewijzigd door xwb350 op 27-08-2016 08:11 ]

• Asakir
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

Heb je nog je oog op die bovenstaande HP Envy dan? Benieuwd omdat je hier een Amerikaans model plaatst. Die is hier niet te koop 8)7

gewoon even zo opzoeken lijkt mij het slimst: https://tweakers.net/cate...TgzOrUpWsDA0MgFyQCWDdBrUA

Als het goed is krijg ik over een paar uur de DHL bezorger aan de deur :D
Hahaha, goed gezien indd. Nee, niet meer. Iets in mij zegt 60 procent voor die Pavilion te gaan. Maar iets in mij zegt dat ik voor een aluminium laptop moet gaan. Probook? Ach, ik weet het echt niet meer. De Asus Zenbook lijkt me ook mooi, maar minder krachtig dan HP denk ik

Trouwens, wat als je laptop wordt gestolen, wat dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Asakir op 27-08-2016 12:03 ]

• xwb350
Asakir schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Hahaha, goed gezien indd. Nee, niet meer. Iets in mij zegt 60 procent voor die Pavilion te gaan. Maar iets in mij zegt dat ik voor een aluminium laptop moet gaan. Probook? Ach, ik weet het echt niet meer. De Asus Zenbook lijkt me ook mooi, maar minder krachtig dan HP denk ik

Trouwens, wat als je laptop wordt gestolen, wat dan?
Ik heb de Pavilion inmiddels binnen hoor :p
Wel erg veel meuk vooraf geïnstalleerd, maar dat is een kwestie van verwijderen of een schone installatie.

Als die wordt gestolen lijkt het mij een zaak voor de verzekering :?

• Asakir
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Ik heb de Pavilion inmiddels binnen hoor :p
Wel erg veel meuk vooraf geïnstalleerd, maar dat is een kwestie van verwijderen of een schone installatie.

Als die wordt gestolen lijkt het mij een zaak voor de verzekering :?
oh natuurlijk, de verzekering. /facepalm. Ik heb me hoofd niet bij me. En hoe bevalt het qua zwaarte en behuizing? Is het een fijne toetsenbord? Hoe bedoel je veel meuk geinstalleerd? :?

• xwb350
Asakir schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

oh natuurlijk, de verzekering. /facepalm. Ik heb me hoofd niet bij me. En hoe bevalt het qua zwaarte en behuizing? Is het een fijne toetsenbord? Hoe bedoel je veel meuk geinstalleerd? :?
Het gewicht is m.i. prima en te doen. 2,1 kg dacht ik? Ik heb jaren een laptop meegenomen van 2,9 en 1,4 kg :*)
Ik neem hem gewoon altijd in een rugzak mee, dus voor mij in ieder geval geen probleem!

De behuizing is m.i. ook prima. Niet veel speciaals. In dat opzicht ben ik het eens met de review van Tweakers zelf.

Het toetsenbord vind ik prima typen. Het touchpad voelt ook prima aan, maar de geïntegreerde linker- en rechter muisklik vind ik vooralsnog niet zo fijn. Kost soms erg veel kracht om in te drukken vergeleken met mijn andere laptops. Wellicht dat dat wat makkelijker gaat in de loop der tijd.

Qua meuk bedoel ik veel programma's die van mij niet zo hoefde. De Amazon metro app, Cyberlink mediabeheer en video editor, Avast Securelink, McAfee enz.

• Asakir
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Het gewicht is m.i. prima en te doen. 2,1 kg dacht ik? Ik heb jaren een laptop meegenomen van 2,9 en 1,4 kg :*)
Ik neem hem gewoon altijd in een rugzak mee, dus voor mij in ieder geval geen probleem!

De behuizing is m.i. ook prima. Niet veel speciaals. In dat opzicht ben ik het eens met de review van Tweakers zelf.

Het toetsenbord vind ik prima typen. Het touchpad voelt ook prima aan, maar de geïntegreerde linker- en rechter muisklik vind ik vooralsnog niet zo fijn. Kost soms erg veel kracht om in te drukken vergeleken met mijn andere laptops. Wellicht dat dat wat makkelijker gaat in de loop der tijd.

Qua meuk bedoel ik veel programma's die van mij niet zo hoefde. De Amazon metro app, Cyberlink mediabeheer en video editor, Avast Securelink, McAfee enz.
oh zo. Bedoelen ze daarmee met 'HP software' als nadeel blabla?

• xwb350
Asakir schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

oh zo. Bedoelen ze daarmee met 'HP software' als nadeel blabla?
Er staat in ieder geval heel wat HP software op. Natuurlijk te verwijderen, dat wel.

Zie: http://i.imgur.com/oZn5hay.png (Al heel wat verwijdert, en Chrome en Speccy zelf geïnstalleerd).

• Asakir
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Er staat in ieder geval heel wat HP software op. Natuurlijk te verwijderen, dat wel.

Zie: http://i.imgur.com/oZn5hay.png (Al heel wat verwijdert, en Chrome en Speccy zelf geïnstalleerd).
Hoe is het met accu duur?

• xwb350
Daar kan ik nog niet over oordelen.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Asakir schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:25:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 15,6 inch beeldscherm
- 16 gig RAM geheugen
- i5 of i7. Ik weet niet welke van 2 het beste is, omdat ik qua processoren er niet veel over weet. Er wordt gezegd dat de ene generatie beter is dan de ander.
- Liefst HDD met SSD. Qua geheugen grootte maakt op zich niet uit.
- Windows.
- QWERTY fijne toetsenbord
15,6" is belangrijk voor het formaat. Ram, processor en hdd (ssd) is niet van belang, kan in iedere laptop.
Ik zou persoonlijk alleen i7 quadcores overwegen. Deze zijn idle bijna even zuinig en zijn letterlijk het dubbele van de i5 dualcore broertjes.

Hoe belangrijk is batterijduur? En moet deze vervangbaar zijn of volledig ingebouwd?
Toetsenbord: wil je inclusief numpad gedeelte (zit je wel minder centraal te typen voor scherm).
Wat voor scherm gaat voorkeur naar uit? Ik zou zelf voor mat kiezen en 1080p.
Gaan jouw programma's profiteren van een externe GPU? Zo ja, werkt dat beter op een AMD of een Nvidia serie?

Het zijn meestal niet de mooiste, maar wel de beste: zakelijke lijn laptops. Die zijn meestal robuuster en gezien je er lang mee wilt doen en steeds meeneemt verwacht ik zwaar gebruik. :)

Zomaar wat extra dingen om over na te denken bij laptopaanschaf, wie weet heb je er wat aan.

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 17:40
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Hey volgens mij hebben we dezelfde Hp besteld, of heb je die met 1tb hdd erbij? Prima ding trouwens vind ik hier zelf. Eerst mcafee eraf gepleurd, want die blokte mijn google chrome installatie. Dat was wel lachen, veel meuk ook eraf gepleurd. Kan wel duimen voor dit ding. Voor de paar dagen die ik heb lijkt het prima. :)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Deze kan je ook nog overwegen:

pricewatch: MSI GP62 6QF-1263NL Leopard Pro

die heeft gewoon neutrale witte keyboardverlichting en het design is ook niet heel extreem.

Specs zijn volgens mij gelijk aan de HP maar je hebt meer metaal in de behuizing en een steel series toetsenbord en KillerLAN netwerk.

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
IAmNice schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Hey volgens mij hebben we dezelfde Hp besteld, of heb je die met 1tb hdd erbij? Prima ding trouwens vind ik hier zelf. Eerst mcafee eraf gepleurd, want die blokte mijn google chrome installatie. Dat was wel lachen, veel meuk ook eraf gepleurd. Kan wel duimen voor dit ding. Voor de paar dagen die ik heb lijkt het prima. :)
Als ik me niet vergis heeft de jouwe ook ''maar'' 8 gb ram en een gtx 950m i.p.v een gtx 960m. Of je moet de 17' versie genomen hebben dan ehb je wel een gtx 960m maar niet de 16gb ram.

• Asakir
xwb350 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Daar kan ik nog niet over oordelen.
Goed nieuws: Ik kan nog paar dagen uitstellen of misschien een weekje om uiteindelijk een keuze te maken. (In mijn achterhoofd blijf ik nog bij HP Pavilion 15 bc035nd, maar wie weet dat ik iets anders tegen kom.) Kan nog een ander laptop tijdelijk gebruiken.
steff85 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

15,6" is belangrijk voor het formaat. Ram, processor en hdd (ssd) is niet van belang, kan in iedere laptop.
Ik zou persoonlijk alleen i7 quadcores overwegen. Deze zijn idle bijna even zuinig en zijn letterlijk het dubbele van de i5 dualcore broertjes.

Hoe belangrijk is batterijduur? En moet deze vervangbaar zijn of volledig ingebouwd?
Toetsenbord: wil je inclusief numpad gedeelte (zit je wel minder centraal te typen voor scherm).
Wat voor scherm gaat voorkeur naar uit? Ik zou zelf voor mat kiezen en 1080p.
Gaan jouw programma's profiteren van een externe GPU? Zo ja, werkt dat beter op een AMD of een Nvidia serie?

Het zijn meestal niet de mooiste, maar wel de beste: zakelijke lijn laptops. Die zijn meestal robuuster en gezien je er lang mee wilt doen en steeds meeneemt verwacht ik zwaar gebruik. :)

Zomaar wat extra dingen om over na te denken bij laptopaanschaf, wie weet heb je er wat aan.
Ja over de RAM geheugen en HDD/SSD kan altijd vervangen worden indd, maarja dan vervalt de garantie natuurlijk (ligt eraan hoelang de garantie vanuit een winkel is). Ik ga zeker voor een i7 HQ en voorlopig zie ik niets anders dan de 6e generatie daarvan. Batterijduur is zeker van belang. Ruim 10 uur is ideaal. Zijn ze tegenwoordig ingebouwd? :? :S

Ik realiseer me dat mijn Sony VAIO geen numpad heeft en de HP laptops wel.. Dat wordt wennen dus. Ik denk dat ik beter uitkom met NVIDIA als ik straks bijv straks Adobe Premiere Pro wil gaan draaien.

Kan je wat paar namen noemen van zakelijke lijn laptops? Ik ken alleen maar Probook of Elitebook, maar die hebben ook niet grote specificaties. Of zie ik iets over het hoofd?

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7559-laptop/pd vind ik een goede laptop met een goede accuduur in energiebesparende stand met applicaties die weinig verbruiken houd ik het 5-6 uur vol.

• Asakir
HP Pavilion is uitverkocht of niet in voorraad..

*Zucht*.. Dat wordt wachten of wat anders

• Cinemaskoop
Weet niet of je de grootte van de SSD belangrijk vindt? Maar deze is volledig gelijk aan de 15-bc035nd maar dan met een 128GB SSD ipv 256GB.

Maar is momenteel wel in de aanbieding voor 100 euro duurder. Maar weet niet hoe lang die aanbieding duurt.

pricewatch: HP Pavilion 15-bc076nd

En hij is op voorraad..

• Asakir
Cinemaskoop schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:24:
Weet niet of je de grootte van de SSD belangrijk vindt? Maar deze is volledig gelijk aan de 15-bc035nd maar dan met een 128GB SSD ipv 256GB.

Maar is momenteel wel in de aanbieding voor 100 euro duurder. Maar weet niet hoe lang die aanbieding duurt.

pricewatch: HP Pavilion 15-bc076nd

En hij is op voorraad..
Klopt, die zag ik ook indd. Maar 256gb was net ietsje aantrekkelijker. Maar goed

• Cinemaskoop
Ja maar voor 100 euro verschil kan je ook nog later wat vervangen...
Pagina: 1