Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal ik en wil ik kunnen gebruiken voor komende 4 jaar en tussendoor videobewerking [Denk aan Adobe/Sony Vegas, meer niet. Ik zal waarschijnlijk richting Software engineering gaan. Ondertussen zal ik lessen krijgen oa metadata, computer networking, programming enzovoort.
Wat is je budget?
De budget mag tussen de 1000 - 1200 euro zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop elke dag moeten sjouwen, dus gewicht is wel van belang. Maximaal 3kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk tot nu alleen aan een HP of ASUS laptop.
- 15,6 inch beeldscherm
- 16 gig RAM geheugen
- i5 of i7. Ik weet niet welke van 2 het beste is, omdat ik qua processoren er niet veel over weet. Er wordt gezegd dat de ene generatie beter is dan de ander.
- Liefst HDD met SSD. Qua geheugen grootte maakt op zich niet uit.
- Windows.
- QWERTY fijne toetsenbord
Ik dacht aan ASUS X751LB-T4244T of HP Pavilion 15-BC035ND. Maar ik lees niet al te best leuke reviews over deze 2 laptops. Als er iemand iets anders weet, hoor ik het graag.
De laptop zal ik en wil ik kunnen gebruiken voor komende 4 jaar en tussendoor videobewerking [Denk aan Adobe/Sony Vegas, meer niet. Ik zal waarschijnlijk richting Software engineering gaan. Ondertussen zal ik lessen krijgen oa metadata, computer networking, programming enzovoort.
Wat is je budget?
De budget mag tussen de 1000 - 1200 euro zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop elke dag moeten sjouwen, dus gewicht is wel van belang. Maximaal 3kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk tot nu alleen aan een HP of ASUS laptop.
- 15,6 inch beeldscherm
- 16 gig RAM geheugen
- i5 of i7. Ik weet niet welke van 2 het beste is, omdat ik qua processoren er niet veel over weet. Er wordt gezegd dat de ene generatie beter is dan de ander.
- Liefst HDD met SSD. Qua geheugen grootte maakt op zich niet uit.
- Windows.
- QWERTY fijne toetsenbord
Ik dacht aan ASUS X751LB-T4244T of HP Pavilion 15-BC035ND. Maar ik lees niet al te best leuke reviews over deze 2 laptops. Als er iemand iets anders weet, hoor ik het graag.
[ Voor 67% gewijzigd door Asakir op 26-08-2016 15:34 ]