Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Na jaren bij vodafone te hebben gezeten. Wil ik nu toch gaan overstappen. Ik heb eens goed rondgekeken voor een sim-only abonnement. hoge Internetsnelheid en goed bereik zijn voor mij veruit de belangrijkste vereisten.

Ik heb eens gekeken naar het aanbod van van sim-only abonnementen en de keus is gevallen op t-mobile. Maar toen ging ik uiteraard even het netwerk van t-mobile checken. Ik heb het volgende gevonden:

http://www.bestemobieleproviders.nl/vergelijken

Op deze site staat dat t-mobile een internetsnelheid heeft van 120 Mbit/s. Dit is drastisch lager dan Tele 2, Vodafone en KPN die een internetsnelheid bevatten van 225 Mbit/s.

http://www.bestemobielepr...ddeld-snelste-4g-provider

Op deze site staat echter dat T-mobile in de praktijk de snelste provider is op bepaalde gebieden. Een van die gebieden is Maastricht en daar woon ik gelukkig. T-mobile heeft sinds oktober 2015 landelijke dekking dus dat is prima.

Mijn vraag is dus: Is t-mobile echt langzamer of valt dat in de praktijk echt wel reuze mee? En betekent dit dat Vodafone, Tele2 en KPN in de toekomst sneller kunnen zijn omdat zij hogere snelheden kunnen ondersteunen alleen worden die nu nog niet gebruikt? Of zit ik ik voorlopig wel in goede handen bij t-mobile?

Sorry als mijn vragen wat dom of iets dergelijks zijn. Ik zit nu eenmaal niet in deze markt thuis en hopelijk kunnen jullie mij wat meer info geven. Providers als youfone etc ben ik op dit moment nog niet in geïnteresseerd.

Ik wilde namelijk een sim-only jaar abonnement pakken en je hebt daarbij de mogelijkheid om in de tussentijd bij t-mobile een abonnement met een telefoon te pakken. Dus ik zit hier de komende jaren wss nog wel aan vast.

Bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik denk dat je in dit topic: [Ervaringen] T-Mobile 4G Netwerk sneller een antwoord gaat vinden/krijgen ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
Vodafone, KPN en T-Mobile geven op basis van de gehanteerde netwerktechnologie een theoretisch maximale snelheid op. 4G: 120 Mbit/s, 4G+ 225 Mbit/s. T-Mobile is dat ook aan het uitrollen, dus ik zou niet zo naar dat soort getallen kijken. Veel belangrijker is de dekking op de plekken die jij belangrijk vindt. En bovendien: Het verschil tussen 200 Mbit/s en 75 Mbit/s op je telefoon lijkt gigantisch, maar jij gaat dat niet merken op je telefoon... Veel belangrijker zijn pingtijden/latency. Ik ben absoluut niet te spreken over Vodafone op de plek waar ik woon (eerder 2,5 Mbit/s dan 225 Mbit/s) en T-mobile is hier absoluut top...

Dus tja: "het hangt er vanaf", zei een professor van mij altijd... Dat is dan toch het beste antwoord in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Hangt dus van de plek af waar je zit. Ook al zit je op een plek waar in theorie 225Mb wordt aangeboden, dan haal je dat vaak niet. Behalve dat zijn de bundels te klein om lang van zulke snelheden te genieten.

In veel grote landelijke gebieden heb je bijvoorbeeld alleen maar 4G op 800Mhz en dan haal je maar rond de 75Mb.

Ik zit zelf bij KPN en weet dat de maximale snelheid van mijn 4G verbinding rond de 75Mb zit. Sneller kan mijn telefoon ook niet aan (Oude HTC m7). Dat is al snel zat, sneller dan mijn vaste 50Mb verbinding thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is de reden dat je de snelheid de belangrijkste factor vindt?
Gebruik je je telefoon als hotspot, of gaat het alleen maar om webpagina's snel op het scherm te krijgen? In dat laatste geval maakt het echt niet uit welke snelheid je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Ik denk ook dat je nog zou kunnen verduidelijken waarm je denkt dat die snelheid zo belangrijk is.
Voor wat de gemiddelde gebruiker doet maakt het inderdaad geen bal uit.
Als het er bijvoorbeeld om gaat hoe snel een opgevraagde website op je scherm staat denk ik dat de snelheid van je toestel een belangrijker factor is dan de gemiddelde snelheid van je 4G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alles boven de 20Mb vind ik voor mobiel internetten meer dan zat. Iedere pagina zonder extreme plaatjes laad dan enorm snel. Of een provider 100Mb of 200Mb kan doorgeven vind ik totaal niet boeiend. Ga je op je PC films of spellen downloaden dan word 100Mb of 200Mb interessant. Voor het bekijken van websites is het zelfs op je PC niet echt boeiend of het 20Mb of 100Mb is.

Ik zou echt gaan kijken naar prijs en dekking. 4G is zo snel dat het weinig uitmaakt wat nou precies de maximale snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
fm77 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:27:
Wat is de reden dat je de snelheid de belangrijkste factor vindt?
Gebruik je je telefoon als hotspot, of gaat het alleen maar om webpagina's snel op het scherm te krijgen? In dat laatste geval maakt het echt niet uit welke snelheid je hebt.
Antwoord op bovenstaande en de rest:

Ik pak inderdaad een 20GB sim only zodat ik een hotspot kan gebruiken voor mijn laptop op de plekken waar dat nodig is. Daarom acht ik snelheid het belangrijkst. Ik wist niet dat dat belangrijke info was, excuses. Ik dacht of het niet boeide of ik nu mn internet gebruik voor een laptop of mobiel. Ik doe namelijk op beide dezelfde activiteiten: Namelijk vooral op websites surfen en youtube/spotify ( en whatsapp maar daar is nauwelijks snelheid voor nodig).

Veranderd dit nu iets aan jullie antwoord?

[ Voor 27% gewijzigd door N.Uckerman op 26-08-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
N.Uckerman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Antwoord op bovenstaande en de rest:

Ik pak inderdaad een 20GB sim only zodat ik een hotspot kan gebruiken voor mijn laptop op de plekken waar dat nodig is. Daarom acht ik snelheid het belangrijkst. Ik wist niet dat dat belangrijke info was, excuses. Ik dacht of het niet boeide of ik nu mn internet gebruik voor een laptop of mobiel. Ik doe namelijk op beide dezelfde activiteiten: Namelijk vooral op websites surfen en youtube/spotify ( en whatsapp maar daar is nauwelijks snelheid voor nodig).

Veranderd dit nu iets aan jullie antwoord?
Wat mij betreft niet. Voor websites, youtube, spotify is 10 mbit/s voldoende.

Latency is belangrijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
pa2ra schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:05:
[...]

Wat mij betreft niet. Voor websites, youtube, spotify is 10 mbit/s voldoende.

Latency is belangrijker...
Ik heb even wat opgezocht en het blijkt dat latency veel afhangt van ping.

Ik hen het volgende kunnen vinden over de ping:
http://www.bestemobielepr...ddeld-snelste-4g-provider

Kan iemand met een beetje kennis hierover mij aub uitleggen of dit goed of slecht is en hoe betrouwbaar het onderzoek is. Dat is mijn laatste vraag en als ik hierop antwoord zou krijgen dan zou ik mijn vervolgstappen kunnen gaan ondernemen.

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de moeite tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Die verschillen tussen de gemiddelde ping is wat mij betreft gerommel in de marge, daar ga je in de praktijk niets van merken.
Wanneer je vooral op één of enkele plekken die hotspot wilt gebruiken dan kun je beter eerst (met een prepaidkaartje b.v.) in de praktijk gaan testen of je daar 4G krijgt en of de snelheid voldoende is.
Zeker wat dieper in gebouwen kan dat vaak vies tegenvallen en kan ook enorm per plek/provider verschillen.
Dat is veel zinniger om naar te kijken dan de theoretisch haalbare of gemiddelde snelheid/ping.

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 27-08-2016 14:14 ]

Pagina: 1