Toon posts:

dvb-t kan ik ook een schotelantenne gebruiken voor ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• prol
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 26-08-2016
Mijn vraag
...Aangezien ik niet meer tevreden ben van tv-vlaanderen zou ik willen overschaken naar dvb-t systeem.
Ik heb dus een schotel hangen van tv-vlaanderen en vraag mij af ik ik deze zou kunnen aansluiten op een dvb-t ontvanger.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Totaal ander systeem, andere frequenties waar de antennes die zulke dingen hebben. Grote kans dat je dus helemaal niks ontvangt omdat je verschillende systemen voor andere doeleindes gebruikt.

• supergert
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:52:
Totaal ander systeem, andere frequenties waar de antennes die zulke dingen hebben. Grote kans dat je dus helemaal niks ontvangt omdat je verschillende systemen voor andere doeleindes gebruikt.
Inderdaad. Voor DVB-T wordt 470 MHz tot 790 MHz gebruikt. Je schotelantenne ontvangt DVB-S rond 10-12 GHz, een kompleet andere frequentieband dus. Daar zul je geen DVB-T mee ontvangen, daar heb je echt een andere antenne voor nodig.

Misschien kun je de schotel-kom nog gebruiken om het signaal te versterken wanneer je de DVB-T antenne in het brandpunt plaatst en het geheel op een DVB-T zender richt?

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:00
Het beste werkt een Yagi (Hark). In Nederland wordt vertikale polarisatie gebruikt voor DVB-T en moet je zo'n antenne op z'n kant zetten, hoe dat ik België zit zul je zelf uit moeten zoeken.

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:13
prol schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:47:
Mijn vraag
...Aangezien ik niet meer tevreden ben van tv-vlaanderen zou ik willen overschaken naar dvb-t systeem.

...
Dan neem ik aan dat je in Belgie woonachtig bent en dan houd het snel op met zenders alleen Een Canvas en Ketnet zijn via DVB-T te ontvangen en uiteraard niet met een schotel een binnenantenne of een harkantenne.
Welke antenne ligt er aan of je vlak bij de zendmast woont of verder weg.

Maar goed in Belgie moet je voor DVB-T bij Nordkring zijn,

http://www.norkring.be/

• resteter
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
De beste ontvangst heb ik op DVB-T met een simpele bierblikjes antenne in een pvc buis.
Met een soldeerbout, 2 lege en schoongemaakte bierblikjes, wat coax kabel en een om de bierblikjes passende pvc buis met 2 afsluitdoppen maak je binnen een half uur een van de beste antennes voor DVB-T

http://www.pasar-bornem.b...estanden/DVBT-Antenne.pdf
en
http://muziekmuseum.skyne...spotgoedkope-antenne.html

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tuurlijk kan het. een schotelantenne is een richtantenne,

Als als jij je ontvanger goed plaatst en op de plek van de lnb zet zou het gewoon moeten kunnen werken

Iperf

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee