Toon posts:

Ruis op foto's in Indesign die niet zichtbaar is in Lightroo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik werk met lightroom en indesing. In lightroom bewerk ik gemaakte foto's. Indesign gebruik ik voor de opmaak van albums. Sinds een week heb ik een deel van de foto's in indesign met ruis. De kwaliteit in Lightroom is goed. Ook als ik de 'ruisfoto's' in de PDF document exporteer vanuiti Indesign.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom en Indesign

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Weergaveeprestaties op hoge kwaliteit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Indesign laat de foto's nooit zien op volledige resolutie en heeft en schaalt vaak op een slordige manier. Je moet uitgaan van Lightroom, wat je daar ziet, zo is de foto :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 00:08
Dus als je ze exporteert zien ze er goed uit in de pdf? Als dat zo is dan is er geen probleem, zoals Ventieldopje zegt, InDesign laat een soort preview zien om de boel een beetje snel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Enige wat ik me anders kan bedenken (en dat is geen ruis), dat InDesign je foto's verkleind / vergroot naar het juiste formaat. Dan heb je altijd kwaliteitsverlies, niet alleen in de preview maar ook in de uiteindelijke PDF / print.

Je zou dan in de instellingen moeten duiken om het schalen van te grote foto's (bij het genereren van de PDF) aan te passen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instelling voorvertoning overdruk ingesteld - en de ruis is verdwenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik geeft dit topic even een schopje naar Foto & Video Workflow :)
Pagina: 1