Thunderbird 800 koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ik ga volgende week een Thunderbird 800 + Asus A7V mobo + ATX 300 WATT Kast ophalen. Ik heb eigenlijk 2 vraagjes ivm koeling.

Ten eerste:

Ik ben verplicht een miditower te kopen (pc moet in zo'n speciaal bureau, waar geen bigtower in past) en ik zit waarschijnlijk vast aan een vrij goedkoop ding (omdat de dure kasten vaak net iets te breed zijn voor die kast) Ik kan of voor 100 piek bij Powerline (zoetermeer) een ATX kast met 300 Watt voeding halen of bij ACI-Computers (zoetermeer) voor 139 piek een ATX kast met 300 Watt voeding. Heeft iemand ervaring met 1 van deze kasten? Zijn die redelijke kasten, of kan ik beter ff rondkijken en bij Informatique (berkel) een dure 235 Watt kast halen + losse 300 Watt voeding (betaal ik dus voor nix een 235 Watt voeding....ze hebben geen standaard kast @ 300 Watt).....

Vraag 2:

Ik zoek ook een goeie koeler voor op de Thunderbird. Prijs maximaal 75 piek. Ik zat zelf aan zo'n Golden Orb ding te denken. Bij http://www.oc-shop.nl hebben ze deze voor 64 piek (Ik neem aan dat een PPGA/Socket7/PC-PGA ook op een Socket A past)

Ze hebben hem bij http://www.regenboog.net voor 79 piek. Wel duuder, maar hier kan ik ook meteen koelpasta en evt een slotkoelertje ofzo bestellen. Hier noemen ze trouwens wel een aparte SocketA versie, maar volgens mij is deze dezelfde als bij oc-shop

Gadgeteer

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ow...ik wil de kast wel bij een zaak in de regio ophalen (Informatique, Powerline of ACI).......Grafi-Call's (Leiden) midi-tower = te breed voor dit bureau, dus valt al af

Gadgeteer

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Bij regenboog.net hebben ze het trouwens over deze cooler (ik dacht golden orb):

High-End Majesty Cooler - Intel Pentium III Socket 370 / Celeron / AMD Socket A versie

volgens mij is dit een soortgelijke koeler als die golden orb (alleen zag ik dat je er bij de Golden Orb thermal compound bij krijgt...en bij deze moet je het appart bestellen voor 3 gulden ;))

Dit is trouwens die High-End Majesty Cooler: http://www.regenboog.net/images/products/majestycooler-220.jpg

Info over die golden orb:

AL-6063 Heatsink met 60 fins rondom de fan. Dit met de TCS01 exclusieve gepatendeerde Clip bevestiging . De hoogte van de heatsink is 43mm met een diameter van 69mm. Gemonteerd een 50*25mm 3-wire fan met een RPM van 4500, een CFM van 20. Voorzien van Arctic Silver Thermal Compound.

Bij dat Majesty ding staat niets vermeld over fan-rpm info en aantal fins. 't is wel een Titan (zie doos op plaatje) en daar heb ik wel redelijke ervaringen mee.

Hmm....knap lastig...

Nog iets: De golden orb bij oc-shop is niet leverbaar uit voorraad.....de majesty bij regenboog.net wel

Gadgeteer

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54

PK

Veel vragen, kort antwoord:
Titan is hetzelfde als Golden Orb.
Orb voor socket a is er wel maar is niet goed, binnenkort (?) komt er een nieuwe.

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Bestel gewoon zo'n Majestic ding + koelpasta....zal wel goed wezen ;)

Verder heb ik een ATX kast nodig (voor in dat bureau) die NIET breder als 19,5 cm mag zijn. Nou, dat vind ik dus NOOIT!

Denk toch dat ik dan een bigtower ophaal en die gewoon los onder het bureau pleur. Meteen een stuk betere airflow. Ik neem aan dat er niks mis is met een A-Open HQ-08, toch?

Gadgeteer

Verwijderd

Ja ik wacht eigenlij op de Artic Circle voor mn Tbird 900
ik heb nu zo'n coolermaster maar t kan altijd beter, alhoewel de CPU nu op 47 graden draait wat me best meevalt.
(Thermal sensor zit vlak naast CPU onder de Koeler)

Verwijderd

PK jij zegt 'Orb voor socket a is er wel maar is niet goed, binnenkort (?) komt er een nieuwe.'

Hoezo niet goed dan ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
De Socket370/FCPGA Golden Orb past niet goed op een Socket A. Er is een nieuwe voor Socket A uitgekomen, maar dat duurt nog effe voordat je die in NL kan krijgen. Probeer je die Socket370 GO op je T-bird te zetten, dan heb je kans dat er wat stukjes vanaf gaan springen... :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Rookstar, die FCPGA GO niet bestellen dus...

Verwijderd

From www.millisec.com :

"NOTICE: As of today, 8/8/00, it appears the second revision of the socket 462 is worse than the first. I have two customers with broken Thunderbirds, complaints of poor performance, one that burned up in seconds after the fan failed(more credibility to the low performance of the heatsink), and a number of others that could not get it mounted or are afraid to use them because of the clip tension(THAT AMD REQUIRED). We have sold thousands of coolers in the past year and none have come anywhere close to the problems this cooler and CPU have caused.

So as of today we have suspended sales of this cooler. While I am sure others will continue to sell this cooler to the many in the unsuspecting public we will not.

BTW Thermaltake is due to come out with a weaker clip version in gold, and later a green version with a weaker clip. Neither are approved by AMD or are likely to be. Depending on the improvement in further revisions and AMD approval I will make a decision on whether or not to sell a Thermaltake 462 cooler again. In all fairness to Thermaltake I have to say that in my opinion AMD is as much or more to blame for the situation by making a CPU that seems to be more fragile than a piece of cheap Christmas ornament glass and then putting those "protective" shock pads on that require large amounts of pressure to compress just so the heatsink can make contact"
Pagina: 1