Kosten nieuwe berging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huiszoekster
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
We hebben afgezien van het bouwen van een huis. Werd te ingewikkeld en kostbaar. We hebben nu een bestaande woning gekocht.

In de tuin staat een kleine schuur / tuinhuis voor gereedschap en een werkbankje en zo.

Wij willen echter een veel grotere berging voor de fietsen e.d. en ook nog voor tuinspullen. We denken aan ca, 4 (of 3,5) bij 6 meter. Van hout. Met puntdakje en pannen. Goed hout en een goede vloer erin (op zich is tegels goed genoeg).

Als ik op internet zoek op schuurtjes dan komen de prijzen op 5 - 10.000 euro. We hebben een aannemer gevraagd een eerste schatting te maken (inclusief verwijderen oude huisje) en hij komt op € 35.000. Dat is nogal een heel erg groot verschil.

Is er iemand die ervaring heeft met het laten bouwen van houten schuren van goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12
Huiszoekster schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:22:
We hebben afgezien van het bouwen van een huis. Werd te ingewikkeld en kostbaar. We hebben nu een bestaande woning gekocht.

In de tuin staat een kleine schuur / tuinhuis voor gereedschap en een werkbankje en zo.

Wij willen echter een veel grotere berging voor de fietsen e.d. en ook nog voor tuinspullen. We denken aan ca, 4 (of 3,5) bij 6 meter. Van hout. Met puntdakje en pannen. Goed hout en een goede vloer erin (op zich is tegels goed genoeg).

Als ik op internet zoek op schuurtjes dan komen de prijzen op 5 - 10.000 euro. We hebben een aannemer gevraagd een eerste schatting te maken (inclusief verwijderen oude huisje) en hij komt op € 35.000. Dat is nogal een heel erg groot verschil.

Is er iemand die ervaring heeft met het laten bouwen van houten schuren van goede kwaliteit?
Afmeting? Materialen? GWL erin? Goed hout is nogal vaag.... En goede vloer ook, je zegt dat tegels goed genoeg zijn. Ik dank dan tegels in geel zand, maar jij bedoeld waarschijnlijk een tegelvloer in beton?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:26
Dit is lastig te zeggen. Hoe groot en hoe is het te slopen schuurtje uitgevoerd?
Ook zal er bij een berging van 5-10 duizend ergens wel bespaard zijn.

Even een slag in de lucht, het zal een standaard uitvoering zijn, uitgevoerd in vurenhout en standaard zonder vloer? Ook zal de aannemer waarschijnlijk iets rekenen voor een soort van fundering. En dat kan ontbreken bij de aanbieding online. Soms ontbreekt zelf de goot en regenpijp bij een standaard berging.

Zonder link en beschrijving is het heel lastig oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Tja, wij weten natuurlijk ook niet wat die aannemer allemaal begroot heeft.
Misschien vergelijk je dan appels met peren.

Veel van die standaard bouwpakket tuinhuisjes hebben niet eens een fundering erbij, en als ze wel adverteren met een fundering dan zijn dat vaak betonbanden van 10x20 ofzo (die je ook bij bestrating gebruikt).
Als je op slappe veengrond zit dan heb je daar niet zo veel aan.

Ik heb zelf zo`n blokhut bouwpakket van 5x5m, maar daarvoor heb ik zelf een betonvloer+vorstrand gestort.
Het was makkelijk bereikbaar, dus ik heb een betonmixer laten komen.
Iets van €600 voor de beton, en misschien nog €100 materiaal voor bekisting maken.

En dat schuurtje slopen kun je ook makkelijk zelf, dat is allicht goedkoper dan het uitbesteden.