Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mainstream game PC voor 1440p advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• ugulino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie advies willen hebben. Na ruim een jaar wikken en wegen en zeker 10x van samenstelling te zijn veranderd, ben ik er uit. Op dit moment moet ik het nog doen met een laptop van 4 jaar oud. Hoewel deze nog prima is te gebruiken voor het huis tuin en keuken werk, kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en wil ik mijn PC game carrière een doorstart geven. Er blijven nog wat vragen open staan waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen ambitieuze videobewerking projecten. Naast het kantoorwerk zal gamen het meest veeleisende zijn voor het systeem. Games die ik wil gaan spelen zijn o.a.: Cities:Skylines, GTA V, The Witcher, Battlefield 1

Wat mag het systeem gaan kosten?
Vooralsnog ga ik uit van een bedrag van ca. €1.400. Dit is enigszins rekbaar als het voldoende oplevert. Ik ben van plan om zelf te gaan bouwen dus assemblagekosten zijn niet aan de orde.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag comfortabel kunnen gamen op 1440p op een 27" monitor. Dat wil zeggen dat ultra settings niet nodig zijn, maar ook niet te ver daaronder. Wat ik daarvoor nodig denk te hebben, vind je terug in mijn wenslijstje. Ik investeer bewust in een duurdere monitor en bespaar op de GPU omdat ik die laatste eerder verwacht te vernieuwen/upgraden. Heel toekomstproof (gericht op DX12) hoeft de GPU daarom niet te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?.
Geen specifieke voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is belangrijk dat de monitor kan worden aangesloten op een Samsung laptop met een AMD Radeon HD 8250 GPU. De eigen resolutie van de laptop is veel lager, maar ik begrijp dat laptops ook monitoren kunnen aansturen met een hogere resolutie dan de eigen. Ik krijg echter niet achterhaald wat de maximale externe resolutie is. Kan deze laptop een 1440 monitor aansturen?

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk een aantal vragen:
- Feedback op mijn systeem: Gaat dit werken, mogelijke verbeteringen etc.
- De vraag hierboven over de aansluiting van de laptop op de monitor.
- In mijn lijst staat een GTX1060. Volgens mij de ondergrens voor het aansturen van een 1440 monitor, maar als ik de benchmarks bekijk, lijkt een hele redelijk fps nog steeds haalbaar bij de meeste games op hoge settings. Heeft iemand ervaring met deze combi (1440+GTX1060) of een opvatting?
- De desktop komt te staan in een kamer waar met goed fatsoen geen utp kabel naar toe te trekken valt. Ik zoek dus naar een wireless oplossing. Wat is de beste optie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 311,50€ 311,50
1Fractal Design Define S€ 80,95€ 80,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,96€ 22,96
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 438,90€ 438,90
1Logitech K120 (Internationaal)€ 13,84€ 13,84
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.457,90

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door ugulino op 30-08-2016 00:22 ]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:07
Voor 1440p is een gtx 1070 een beter idee...
Je betaald wat meer, maar de fps is het meer dan waard. Ik zou zelf voor zo iets gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 469,-€ 469,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1NZXT S340 Zwart€ 69,80€ 69,80
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 439,-€ 439,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.543,15

Het scherm kan idd ook met een laptop

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• ugulino
Peize9, bedankt voor je reactie!

Ik weet dat de 1070 betere resultaten biedt op 1440p, een 1080 is nog beter en zo kun je natuurlijk doorgaan. Als ik naar de benchmarks kijk, zie ik dat een 1060 ook op 1440p nog prima presteert. Gemiddeld 60 fps in GTA V op de één na hoogste settings vind ik best goed.

Daarnaast heb ik bewust gekozen voor alleen een SSD. Ik denk dat ik met 500 GB voorlopig prima uit de voeten kan.

De i5-6600 heb ik gekozen omdat ik Cities:Skylines wil gaan spelen wat behoorlijk CPU intensief schijnt te zijn.

Ik zie dat je voor 16GB ram hebt gekozen en een andere voeding. Kun je toelichten waarom?

Bij voorbaat dank!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:07
Cities skylines speelt ook prima op een I5-3570 (mijn vorige CPU)
Een i5-6500 is daarom meer dan voldoende.

Ik heb de 16gb gekozen omdat je dat op den duur wel nodig gaat hebben. Sowieso met een kleine hoeveelheid opslag. Op het moment dat je eigenlijk niet genoeg ram hebt om iets te kunnen spelen dan gaat de computer delen van de ram opslaan op de hardeschijf/ssd. 500gb is niet super veel en als die vol zit dan blijft de computer games afsluiten omdat er onvoldoende ram is. Een vriend van mij heeft het zelfde probleem gehad, vooral met het spel planetary annihilation. Een daarbij is het niet veel duurder.

Met de GPU's kan je het meer zo zien: 1060=1080p 1070=1440p en 1080=4k
Als het in je budget past is het nooit een slecht idee. De 1060 blijft trouwens ook nog wel goed de komende jaren hoor, dat niet. Maar als hij nu 60fps haalt, hoeveel fps haalt hij met nieuwe spellen in 2 jaar?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ugulino schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:24:
Peize9, bedankt voor je reactie!

Ik weet dat de 1070 betere resultaten biedt op 1440p, een 1080 is nog beter en zo kun je natuurlijk doorgaan.
Nou, niet echt.
De 1080 is de sterkste kaart (ok de Titan x voor 1200 euro is er ook nog).

500 euro voor een grafische kaart vind ik al echt veel. Ik denk dat met het uitkomen van de 1070/1080 veel mensen hun grenzen verlegd hebben, en nu plots wel 500 of meer voor 1 grafische kaart willen uittrekken.

Dat was echt wel anders een jaartje of zo terug. Dan zat je met een 400 euro kaart al echt hoog voor bijv een gtx 970. Veel high end pc's werden toen samengesteld met een graka budget van tussen de 200 en 400 euro.

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ik denk dat je systeem op 1440p met een 1060 wel prima zal werken. De mijne draaide redelijke fps met een 970gtx ftw editie op 1440p 60hz. Met over het algemeen instellingen op medium met sommige op hoog met goede geoptimaliseerde games. Ik gebruik nu een MSI 1070 x8 en run alles op high of hoger zonder problemen, ik heb toen gekozen voor de 1070 omdat de deze wat beter future proof is dan een 1060. Ik heb uit mijn eigen ervaring gemerkt dat ik liever twee maanden door spaar en 200 extra uitgeef aan een gpu dan een jaar later me alweer erger dat een spel begint te sputteren omdat de gpu het niet aankan.

Maarja ik weet van mezelf ook dat ik niet te houden ben als ik een nieuw systeem in elkaar zet of iets ga upgraden.

• ugulino
@ Peize: Ik weet dat de 1060 de ondergrens is, maar zoals Reepje al zegt, de prijzen die nu nog steeds gelden voor de 1070 vind ik eigenlijk iets te gortig. Dan spendeer ik liever over twee jaar een dergelijk bedrag aan een 1080 o.i.d. En wat betreft de ram lijkt het me inderdaad verstandig om nu alvast naar de 16gb te gaan. Is ook niet zo'n enorme investering tenslotte.

@ Reepje: Ik ben het volledig met je eens wat betreft de huidige prijzen. Vandaar ook de keuze voor de 1060.

@TopsNL: Bedankt voor je advies! Als die 970 het al redelijk deed op een 1440p scherm, dan heb ik best vertrouwen in de prestaties van de 1060. Misschien als ik nog een goed geprijsde 1070 tegenkom, ga ik alsnog overstag.

Verder nog adviezen over het aansturen van het scherm door de laptop en draadloze internet oplossingen?

• ugulino
Op basis van jullie adviezen nog een aantal aanpassingen doorgevoerd. Als wireless oplossing heb ik nu een wireless pci kaart toegevoegd. Gaat dit zo werken in combinatie met het moederbord?

Graag nog jullie feedback op de complete lijst voordat ik de boel ga aanschaffen. Thanks!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Een dure IPS monitor en het goedkoopste tobo? Ik snap het niet helemaal, maar ik zou ook nooit overleven op wifi, dus ga in op wat ik kan beargumenteren.

Als je nu voldoende ram koopt, voegt DDR4 helemaal niets toe t.o.v. DDR4 behalve kosten voor mobo en ram. Geef dat geld liever uit aan een betere/a-merk voeding (of meer geheugen).

CPU & videokaart moeten in balans zijn qua prijs/kwaliteit EN jouw eisen. Een 1060, wetende dat je gaat upgraden na een jaar of 2, klinkt als een goede keuze. De hoogste CPU uit een serie is dat vaak weer niet, zoals eerder genoemd.

Koop een volwaardige M.2 SSD. Het snelheidsverschil is idioot groot met S-ATA600.

Kort samengevat: Koop geen DDR4 voor de prestaties (puur upgradebaarheid), koop wel een M.2 SSD, kies net even een wat betere voeding. Monitorkeus snap ik totaal niet bij de eisen die je stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cio op 30-08-2016 01:06 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• ugulino
Bedankt voor je reactie!

Tja, dat toetsenbord krijgt redelijke reviews hier op de site. Ik dacht ik probeer het gewoon en als het niet bevalt, kan ik altijd nog een mechanische aanschaffen. En wat betreft de wifi: voor mij heeft het ook niet de voorkeur, maar zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf, komt de pc te staan in een werkkamer waar niet met goed fatsoen een kabel naar toe valt te trekken. Dan blijft alleen wireless over.

Je opmerking over DDR4 geheugen begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat ik beter kan kiezen voor DDR3 geheugen? Ik zie namelijk geen grote prijsverschillen daar.

Wat ik lees over de M.2 SSD's is dat het snelheidsverschil beperkt is wanneer je kiest voor een "SATA based" SSD. PCI-e SSD's zijn wel significant sneller, maar ook significant duurder. Ook volgens de BB-guide is het (nog) niet de extra investering waard.

Waarom begrijp je de monitor keuze niet bij de eisen die ik stel? Ik wil graag een 27 inch scherm omdat me dat heerlijk werken en gamen lijkt. Voor een 27 inch scherm is een 1080p een te lage resolutie. Met de gpu in mijn build kan ik het scherm volgens de benchmarks heel redelijk bedienen. Als over 2 jaar een nieuwe generatie gpu's uitkomt, kan ik makkelijk upgraden en heb ik al een topscherm.

En tenslotte over de voeding: De G450M komt ook rechtstreeks uit de BB guide. Waarom kiezen voor een andere?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Cio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:04:

Koop een volwaardige M.2 SSD. Het snelheidsverschil is idioot groot met S-ATA600.
Het snelheidsverschil voor een m2 nvme in benchmarks is idioot groot.
Het snelheidsverschil in applicaties, opstarten windows, laden van een grote file is van pakweg -5% tot soms wel +10%
Maar je betaald er nog wel idioot veel meer voor.

http://techreport.com/rev...formance-with-pcie-ssds/5

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Cio, ik vind jouw argumenten wel echt geweldig... Even zien:
Een dure IPS monitor en het goedkoopste tobo? Ik snap het niet helemaal, maar ik zou ook nooit overleven op wifi, dus ga in op wat ik kan beargumenteren.
tobo moet mobo zijn hoop ik? En wat is er mis met dit mobo? Het biedt de kwaliteit wat je wil. TS gaat niet overklokken. Waarom zou meer nodig zijn? Dit moederbord doet toch precies wat je van een moederbord wil?
Als je nu voldoende ram koopt, voegt DDR4 helemaal niets toe t.o.v. DDR4 behalve kosten voor mobo en ram. Geef dat geld liever uit aan een betere/a-merk voeding (of meer geheugen).
Handig als je je termen door elkaar haalt :') De een moet DDR3 zijn lijkt me, de ander DDR4. Meerprijs van DDR3 t.o.v. DDR4 is er op dit moment nauwelijks. 16GB RAM is er al voor 66 euro, spotgoedkoop als je het mij vraagt. De voeding is van een goed merk. Ja, hij zou beter kunnen door te upgraden naar een Corsair RM450X, maar deze Cooler Master is zeker niet van slechte kwaliteit, en ook zeker geen b-merk. Meer geheugen heeft TS niet nodig, zelf aangegeven.
CPU & videokaart moeten in balans zijn qua prijs/kwaliteit EN jouw eisen. Een 1060, wetende dat je gaat upgraden na een jaar of 2, klinkt als een goede keuze. De hoogste CPU uit een serie is dat vaak weer niet, zoals eerder genoemd.
Half mee eens. i5 6500 zou ook al voldoende zijn ipv een 6600, maar als de TS erop staat, en er een veel beter gevoel bij heeft dan een 6500, waarom ook niet. Het is niet de wereld aan verschil, hij zal echter waarschijnlijk geen verschil in prestatie merken.
Laat mij jouw bron maar zien. Ook in dagelijkse praktijk. Benchmarks hier buiten gelaten. Een Sata SSD is prima, en het snelheidsverschil is nihil in dagelijkse omstandigheden.
Ook worden de m2 nvme SSD's vaak nog erg warm. Persoonlijk zou ik er nog even mee wachten totdat ze die "problemen" niet meer hebben...
Kort samengevat: Koop geen DDR4 voor de prestaties (puur upgradebaarheid), koop wel een M.2 SSD, kies net even een wat betere voeding. Monitorkeus snap ik totaal niet bij de eisen die je stelt.
Dit is toch wel zo'n ontzettende onzin. Ik heb 3 weken terug ongeveer hetzelfde systeem toevallig gebouwd. Zelfde Cooler Master voeding, een i5 6500, 16GB ram en hetzelfde moederbord als TS heeft, met een Dell UltraSharp U2515H (2 inch minder, zelfde scherm verder). Het systeem draait als een zonnetje. Wat je bespaard op DDR4 naar DDR3 is nihil, ook zal je naar een ander moederbord moeten gaan die DDR3 ondersteund. m2 nvme SSD wordt alles alleen maar weer duurder van, tegen lage prestatie verschil. Voor die meerprijs kan je beter een 1070 ipv 1060 kopen. En deze monitor laat juist de kracht van deze PC zien. Want laten we niet vergeten dat dit toch echt gewoon een ontzettend goede PC is. Ja, er bestaan betere, maar dit is echt geen slechte.
Dus. Hierbij: Ik ben het niet eens met je beweringen in je post, met uitgebreid beschreven waarom niet.

@TS: Je openingsbuild ziet er prima uit. Zoals hierboven ook gezegd, ik heb iets vergelijkbaars samengesteld, en dat werkt perfect. Toevallig met een MX300 SSD, maar deze Samsung zal het ook prima doen. Die toetsenborden gebruik ik bij het bedrijf waar ik werk ook, zijn prima toetsenbordjes. Natuurlijk niet mechanisch, maar voor de prijs prima.
Ik zeg, gewoon doen!

Edit: Als waarschuwing voor het scherm, de buttons reageren (bij het exemplaar dat ik heb gekocht) ontzettend slecht tot soms enkele minuten niet. Echter is de beeldkwaliteit zo ongekend goed (nog nooit eerder zo iets moois gezien), dat die slechte buttons helemaal niets meer uit maken..... _/-\o_

Edit 2: Ik heb het even nagezocht. DDR4 is zelfs wat goedkoper. Zie hier een het goedkoopste DDR3 setje wat kwaliteit biedt: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU . Dus Cio... Je punt over DDR3 vs DDR4 is? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Sandert98 op 30-08-2016 11:30 ]

• ralphp80
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
voor het draadloos internet zou je ook nog gebruik kunnen maken van een homeplug.

pricewatch: TP-Link AV2000 2 Poorts Gigabit Powerline Starter Kit met ingebou...

• ugulino
@Sandert98: Bedankt voor je uitgebreide reactie. Was door de post van Cio weer flink aan het twijfelen gebracht, maar ben er nu toch wel van overtuigd dat ik redelijk op de goede weg was. Had ook gelezen dat de knoppen op het scherm niet altijd even responsief zijn, maar omdat ik niet verwacht daar in het dagelijks gebruik veel last van te hebben, toch voor dit scherm gekozen. Goed om te lezen dat je zulke goede ervaringen hebt met het scherm. Ben benieuwd!

@Ralph80: Heb ook gekeken naar een powerline oplossing, maar voor de netwerkkaart gekozen omdat ik in een huis woon waar ik niet heel veel vertrouwen heb in de degelijkheid van de elektra aansluitingen. Ik heb gelezen dat powerline niet altijd even goed functioneert bij wat oudere installaties. De PC komt niet heel ver van de router te staan (ca. 8 meter) en moet één muur door. Hopelijk gaan we het dan hiermee redden.

• Cio

Cio

Sandert98 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:25:
Cio, ik vind jouw argumenten wel echt geweldig... Even zien:
Tobo moet tobo zijn, niet mobo. Ik zou juist een goedkoper mobo kopen. Ik keek puur naar 'heeft dit zin om geld aan uit te geven'.

Als je de prestatiewinst (file transfer, maar ook een beetje overhead/latency vanwege PCIe bus) van M.2 laat liggen kan het mobo goedkoper. Nihil is het verschil niet, dat is onzin. Maar ja, veel van de snelheidswinst is theoretisch en je gaat het niet overal merken. Relatief duur dus, maar op het totaalbedrag gaat het ook weer niet over een mega verschil. Pak winst waar het kan, IMO.

DDR3 v.s. DDR4 is geen prestatieverschil, geen OC eisen dus 'kwaliteit' doet niet mee. Ook hier een kostenafweging van mobo/geheugen, die ik inderdaad niet goed had uitgezocht. Ga je voor een mobo met M.2 aansluiting, lijkt DDR4 uiteindelijk goedkoper als ik het goed zie!

Een andere monitor lijkt me gepaster gezien het gebruik en budget, dat duurder ook goed, of dat jouw persoonlijke ervaring met deze serie goed is veranderd daar niets aan. Voor dat geld koop je bijna een 32 inch scherm, voor 100 euro minder heb je een degelijk TN scherm.

Kortom, geen geld uitgeven voor iets wat geen prestatie of ervaring verbetert. Net als bij de proc/graka dus,waar je een restbudget in kan dumpen (in dit geval wss een iets snellere CPU, want graka upgrade is 'gepland').

Ik vind het systeem niet in balans qua investering. Wel een (relatief) duur mobo & 'extreem' dure monitor, maar goedkope SSD, voeding en tobo. Wellicht dat OP's prioriteiten me gewoon niet duidelijk zijn, dat kan.

• Sandert98
Cio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Ik zou juist een goedkoper mobo kopen. Ik keek puur naar 'heeft dit zin om geld aan uit te geven'.

Als je de prestatiewinst (file transfer, maar ook een beetje overhead/latency vanwege PCIe bus) van M.2 laat liggen kan het mobo goedkoper. Nihil is het verschil niet, dat is onzin. Maar ja, veel van de snelheidswinst is theoretisch en je gaat het niet overal merken. Relatief duur dus, maar op het totaalbedrag gaat het ook weer niet over een mega verschil. Pak winst waar het kan, IMO.
Waarom zou je een ander moederbord moeten kiezen terwijl je zeker weet dat deze goed is? Deze krijgt veel positieve reviews, en om nou te zeggen dat hij 90 euro boven de rest ligt, zeer zeker niet.
Een pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB kost op dit moment 330 euro. Dat is het dubbele van wat de huidige SSD kost. Ik vind dat, ook in dit budget, niet kunnen. Waarom met zulke nieuwe, en op dit moment vooral dure, technieken werken, terwijl de TS die technieken niet tot aan het eind gaat gebruiken?
Het beeldscherm zou veel goedkoper kunnen door de 25 inch van dit scherm te halen. Echter, een TN paneel ben ik totaal geen voorstander van. Deze Dell schermen hebben een zeer goede kwaliteit,en stalen ook luxe uit. Dat is waar andere schermen het vaak laten vallen. Een dure PC op een TN paneel is voor mij een zware no go. Alsof gamers gaan merken of ze nou 1ms vertraging hebben tegen over 5... Ik denk (mijn mening, zullen vast anderen anders over denken) dat dit tussen de oortjes zit. Doe mij maar de geweldige kleurweergave met hoge resolutie.

• Cio

Cio

Waarom wel? Net als bij de monitor is je argument weer 'maar deze is goed', zonder kritisch naar de prijs te kijken. 'Het straalt luxe uit', kom op!

Wat betreft de M.2 SSDs, bij 512GB is 250 euro voldoende (want op een bepaald punt is die rauwe snelheid een puur theoretische winst). Dat is nog steeds een erg groot verschil, maar een 256GB M.2 SSD kost tussen de 120 en 150 euro en heeft al zat ruimte voor 3 idioot grote spellen naast je gebruikelijke software.

Ik snap de afweging voor het scherm nog steeds niet. IPS is helemaal niet nodig, degelijke TN/MVA panelen zijn goed genoeg als je geen beeldbewerking doet, zonder het extra prijskaartje.

[ Voor 7% gewijzigd door Cio op 30-08-2016 15:14 ]

• ugulino
@Cio: De keuze voor deze bewuste monitor is wel degelijk gebaseerd op een aantal afwegingen. Daar kun je het natuurlijk mee eens of oneens zijn. Dat staat een ieder vrij. Dat jij TN/MVA panelen goed genoeg vind, zolang je niet aan beeldbewerking doet, wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Omdat je het zo lief vraagt, zal ik mijn argumenten hieronder nogmaals opsommen:

- Ik wil graag een IPS scherm omdat vooral de kleurweergave vele malen beter schijntte zijn dan die van een TN scherm.
- Ik wil graag een 27 inch scherm om redenen die ik eerder heb toegelicht
- Ik wil graag een 1440p scherm omdat je dit nodig hebt om optimaal gebruik te kunnen maken van een 27 inch scherm.
- De Dell monitor waar we het over hebben heeft vrijwel alleen maar fantastische reviews van experts en gebruikers, niet alleen van Sandert ;) Ik hecht dus ook waarde aan de goede reviews.

Allemaal redenen waarom ik tot nog toe overweeg op dit scherm te kopen. Maar ik sta uiteraard open voor alle argumenten om tot een andere keuze te komen. Dat is juist de reden waarom ik hier een bericht plaats. Er zijn goedkopere TN schermen, maar ook goedkopere IPS schermen. Mijn indruk is dat het elkaar tegenwoordig niet zo veel meer ontloopt qua prijs. Voor welk scherm zou jij dan gaan?

• Sandert98
Cio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Waarom wel? Net als bij de monitor is je argument weer 'maar deze is goed', zonder kritisch naar de prijs te kijken. 'Het straalt luxe uit', kom op!
Het straalt luxe uit: Ja, voor een monitor vind ik dat erg belangrijk. Het staat wel in je huis. Dat mag er ook best mooi uit zien. Oh, en zet even een TN paneeltje en een IPS paneeltje naast elkaar. Verschil is enorm, ook voor niet video/foto bewerkers.
Voor de rest denk ik dat wij het er niet uit komen. Het is nu aan TS om een afweging te maken wat hij met onze adviezen doet. :+

• Cio

Cio

ugulino schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:45:
@Cio: De keuze voor deze bewuste monitor is wel degelijk gebaseerd op een aantal afwegingen. Daar kun je het natuurlijk mee eens of oneens zijn.
...
Mijn indruk is dat het elkaar tegenwoordig niet zo veel meer ontloopt qua prijs. Voor welk scherm zou jij dan gaan?
Helemaal in orde, maar die afwegingen voor een IPS scherm of een specifiek formaat heb je niet gedeeld, alleen de combinatie 1440p & 27". Ik zag juist 'geen beeldbewerking' en dacht dat dit scherm geldverspilling was voor het doel. Omdat je het wil weten, ikzelf zou eerder voor een 'goedkoop' 4k scherm gaan (nu nog even op 1080p gamen, straks upgraden). Maar dan negeer ik ook het totale budget.

De keus om zonder het te hebben ervaren (toch?) voor een IPS scherm te gaan, lijkt me gezien het prijsverschil wat onbezonnen (hetzelfde bij mechanische toetsenborden!). Probeer het eens uit in de winkel voor je een keus maakt, 100+ euro is een stevig verschil.

Nergens roep ik iets over reviews, maar 'straalt luxe uit' doet me gewoon niks. Net als wel of niet lief vragen om kritische feedback. Mijn afwegingen zijn op basis van de informatie uit de startpost. Je kan het me niet kwalijk nemen dat ik andere prioriteiten stel op punten die niet zijn beschreven.
Sandert98 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Voor de rest denk ik dat wij het er niet uit komen. Het is nu aan TS om een afweging te maken wat hij met onze adviezen doet. :+
Naja, ik geef gewoon toe dat mijn DDR3/DDR4 afweging fout zat qua kosten, toch? Over mobokeus en de realistischer prijzen voor M.2 heb ik je niet meer gehoord... Jouw prioriteiten sluiten meer aan bij die van de TS, dat is duidelijk, maar voor een kritische keus heb je juist een tegengeluid nodig :X

[ Voor 34% gewijzigd door Cio op 30-08-2016 16:14 ]

Pagina: 1