• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:48
Hallo iedereen,

Hulp gevraagd bij de zoektocht naar een nieuwe smartphone.

Ik zoek een?
Midrange dual sim smartphone.
Tussen 4" en 5"
Externe geheugen kaart.
NFC : leuk maar niet noodzakelijk
Zo weinig mogelijk bloatware
Voor de rest maakt het denk ik niet zoveel uit.

Wat is je budget?
Tussen 150 en 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal vooral gebruikt worden voor bellen, sms en agenda.
Daarnaast ook nog voor gps, muziek (luisteren, tempo aangeven, stemapparaat) en her en der nog wat lichtere apps.

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G4
Bekendste van de groep. Voldoende accessoires.

Wileyfox Swift
Minder bekend. Heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Spark Plus dacht ik. Helaas niet zo veel accessoires beschikbaar.

Wileyfox Spark Plus
Minder bekend. Heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Spark Plus dacht ik. Helaas niet zo veel accessoires beschikbaar.

BQ Aquaris X5 Plus
Minder bekend. Grote accu. Accessoires beschikbaar.

BQ Aquaris X5 Cyanogen
Minder bekend. Grote accu. Accessoires beschikbaar.

Wie heeft wijze raad over voor/nadelen of mogelijke alternatieven die ik nog niet ontdekt heb?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Ga lekker voor de Moto G4, het is veel verkocht dus makkelijk in gebruik en je hebt je accessoires plus je weet waar je aan toe bent.
Twijfel je toch, moet je argumenten aandragen waarom en waarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 22:28
General mobile one 4g. Is een Android one telefoon. Geen bloatware, dual sim, sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 11:57
Microsoft Lumia 640 LTE Dual SIM. Prettige werkende telefoon (ook zeker de Dual SIM functionaliteit) en vooral goedkoop. Voldoet aan al je voorwaarden :-)

https://tweakers.net/pric...40-dual-sim-4g-zwart.html

[ Voor 23% gewijzigd door rookie no. 1 op 29-08-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je op beide nummers kunnen whatsappen? Gok van wel. Dan heb je vziw nog een uitdaging ;)
* The Eagle een Moto G dual sim heeft, simpel ding maar doet het goed, maar juist om voorgenoemde toch dagelijks met twee telefoons onderweg :)

[ Voor 45% gewijzigd door The Eagle op 29-08-2016 21:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:16
Huawei P9 lite is ook dual SIM en valt binnen je budget.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
The Eagle schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:45:
Wil je op beide nummers kunnen whatsappen? Gok van wel. Dan heb je vziw nog een uitdaging ;)
* The Eagle een Moto G dual sim heeft, simpel ding maar doet het goed, maar juist om voorgenoemde toch dagelijks met twee telefoons onderweg :)
Ik app op beide nummers!
Google maar, het kan door een aangepaste apk te downloaden (GBWhatsApp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Bedankt voor de tips en aanbevelingen voor zover.
Na het lezen van enkele reviews, wilde ik eerst voor de BQ Aquaris X5 plus gaan.
Maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen :|

Pro van de BQ Aquaris X5 plus:
- Resolutie (1080x1920 - 440 ppi0
- 32GB optie (waarvan 25GB vrij te gebruiken, naast de mogelijkheid van een extra SD kaart)
- 3GB RAM voor de 32GB versie
- Batterij 3200 mAh
- NFC

Con van de BQ Aquaris X5 plus:
- Prijs : is rond 350 (stretchen van budget) toch 2x zo duur als bijvb de Wileyfox of andere voorgestelde toestellen.
- Nog geen Cyanogen versie voor de X5 plus (bestaat wel al voor de X5). Dus je krijgt er gratis een hele hoop rommel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
Ik heb geen ervaring met de BQ, maar op welk vlak geef je hieraan specifiek de voorkeur boven de G4? De G4 is goedkoper, nieuwer, verzekerd van 7.0 en heeft een brede basis op XDA. De 640 is IMHO een goede budget optie als het app-gap met android niet onoverkomelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door mtr33 op 31-08-2016 11:57 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
mtr33 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:56:
Ik heb geen ervaring met de BQ, maar op welk vlak geef je hieraan specifiek de voorkeur boven de G4. De G4 is goedkoper, nieuwer, verzekerd van 7.0 en heeft een brede basis op XDA.
Mmmm een aantal vlakken, waarschijnlijk niet altijd even objectief of van belang :)
- G4 heeft een 5,5" scherm, terwijl ik de voorkeur heb voor een kleiner toestel. Eventueel de G4 play maar die heeft dacht ik iets mindere specs. G4 is ook net iets zwaarder (logisch want groter), alhoewel je die 10g waarschijnlijk niet eens voelt :)
- G4 heeft een net iets kleinere batterij, alhoewel de G4 wel een quick charge functie heeft en de BQ niet.
- G4 heeft 2GB RAM, BQ heeft 3GB. Mogelijk handig/nodig voor werkapplicaties, prive wat minder.
- G4 heeft een iets mindere processor
- G4 heeft 401ppi, BQ 440ppi
- G4 heeft geen notification LED, BQ wel

Zoals ik al zei, kleine dingen, mogelijk niet even objectief. Vooral de schermgrootte weegt door denk ik.
Naast de BQ X5 plus is er ook de BQ M5 die die relatief goede specs heeft.
Reviews van beide toestellen zijn op meerdere tech sites best wel lovend.
Maarja, dat zijn ze voor de 4G ook :)

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:58
Wat betreft formaat herken ik het. Ik zou ook liever een kleiner toestel hebben met een vergelijkbare prijs/kwaliteit verhouding. Helaas zijn alle 'compacts' van rond de 4.5" relatief duur. De Play is iets meer budget dan de G4 (vergelijkbaar met de 3rd gen Moto G), maar in vergelijking met je BQ niet veel minder IMHO, enkel Camera en RAM lijkt me zo.
Een wat oudere 5" budget optie is de Zenfone Laser ZE500KL. Ook verkrijgbaar als Dual-Sim met 2GB/16GB voor €160 via Amazon.fr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Het is uiteindelijk de BQ Aquaris X5 plus geworden.
Leuk toestel, voelt stevig aan en met 1 hand te bedienen.
Ben nog wat met settings aan het spelen en apps aan het installeren,
maar 1ste ervaring is best wel goed.
Enkel oppassen met de schermhelderheid. Die heb ik al wat minder gezet want dat vreet batterij :)

Toch nog even vermelden dat ik deze via de BQ store in NL heb besteld.
Zeer goede (persoonlijke) communicatie en updates van hun kant over de bestelling, verwachtte levertijden en gratis nalevering van een hoesje wegens nog niet in stock (totaal nieuw toestel, dus productie hoesje liep denk ik nog wat achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 09:36
Wellicht iets offtopic voor de vraag van TS, maar deze app maakt het ook mogelijk om met meerdere accounts in te loggen op je social media (dus niet alleen voor whatsapp): Parallel Space (Android, via google play store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Wellicht iets offtopic voor de vraag van TS, maar deze app maakt het ook mogelijk om met meerdere accounts in te loggen op je social media (dus niet alleen voor whatsapp): Parallel Space (Android, via google play store).
Ga ik straks eens bekijken.
Niet dat ik via mijn werk account gebruik maak van social media, maarja je weet maar nooit of dat verandert.
Werkgever doet tegenwoordig zelf veel op social media ... dus wie weet moeten wij ook volgen daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat valt reuze mee. Ik gebuik Disa hiervoor.
Op een Samsung Galaxy Grand Neo Duos.

[ Voor 4% gewijzigd door HerZon op 26-09-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tip: zoek op Amazon.fr met de trefwoorden "double sim". Frankrijk krijgt allerlei dualsim toestellen die niet in Nederland worden gevoerd en ook niet in de Tweakers Pricewatch terecht komen. Oa alle Asus Zenfone varianten, maar ook de dualsim versies van Sony, Samsung etc zijn er vaak goedkoper en in meer kleuren/etc te krijgen. Amazon verzendt gewoon voor iets van 5 euro naar Nederland (en gratis naar Belgie).

Als ik het beperk tot max 5.2" schermen:
- Lumia 950 dual sim: beste hardware van allemaal, je moet wel Windows 10 Mobile houden
- Galaxy J5 Duos (2016): mooi AMOLED scherm, verder vrij doorsnee
- Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL)
- Huawei Honor 5C
- Sony Xperia XA dualsim
- Lumia 640 dualsim: weer een Windows toestel, maar extreem scherp geprijsd nu
Pagina: 1