Toon posts:

1e Scherm 'zwart' na installatie driver (Win 10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een verse installatie van Windows 10 op een nieuwe desktop geinstalleerd. Na installatie van de grafische driver (AMD Radeon R7) gaat mijn monitor direct op zwart (geen cursor). Ik heb inmiddels uitgevonden dat de computer de VGA-uitgang na driverinstallatie ziet als 1e scherm, want als ik daar mijn beamer (met VGA kabel) op aansluit krijg ik gewoon het bureaublad te zien (via de beamer dus). Mijn monitor is echter aangesloten met een DVI-kabel.

Zodra ik de driver deinstalleer ('rollback') kan ik wel weer mijn monitor gebruiken, maar zonder grafische driver verder is natuurlijk geen optie.

Is er een software-manier om dit op te lossen ?

Of is de DVI kabel omzetten naar VGA de enige optie ? Dan kom ik weer in de knel met mijn beamer.

Overige opmerkingen:

- Computer herkent geen tweede monitor in configuratiescherm als ik beamer en monitor beide aangesloten heb.Win + P heeft dus geen effect.
- DVI aansluiten op moederbord heeft geen effect.
- Mijn monitor is ongeveer 5 jaar oud, maar was in die tijd vooraanstaand.

Ik hoop dat iemand een uitkomst heeft. 8)
...

Alle reacties

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Enigste wat ik zo snel kan bedenken is dat je de verkeerde driver installeert. Waar heb je de driver vandaan?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Verwijderd

Topicstarter
Hier vandaan: http://support.amd.com/en...esktop?os=Windows+10+-+64

Mijn grafische kaart: Gigabyte R7 250 2gb

Ik denk zelf ondertussen dat de monitor toch simpelweg te oud is en de settings van de driver niet aankan.

Mijn monitor: pricewatch: Samsung Syncmaster P2270 Zwart

Verwijderd

Heb je het beeldscherm aangesloten op de DVI poort van je moederbord of op de videokaart? Hij moet op de videokaart. Nvm had je al goed zie ik. Verder als je rechtermuisknop op het bureaublad doet kun je onder schermresolutie kiezen wat je hoofdscherm is en welke secundaire.

Wat je verder nog kunt proberen is om oudere drivers te installeren:
http://support.amd.com/en...%2010%20-%2064&rev=15.7.1

Dat het aan het scherm ligt lijkt me sterk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2016 12:42 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
Je hebt het scherm hopelijk wel op je videokaart aangesloten en niet op het moederbord?:)

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-01 18:37
Dit probleem heb ik ook gehad maar dan bij een Toshiba laptop, externe scherm kreeg wel beeld. Dit heb ik opgelost door een bios update uit te voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Scherm is dus aangesloten op videokaart. Het scherm wordt uberhaupt niet gedetecteerd in windows (ook niet als secundair dus).

Ik ga de oudere driver straks proberen.

Hoe gevaarlijk/moeilijk is het om de bios up te daten ? Ik ben een leek met een beetje basiskennis.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet alles: ik heb een nieuwe monitor gekocht, en voila, alles werkt !

Misschien was er een goedkopere oplossing geweest, maar ik was toch al toe aan een nieuwe monitor.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 00:06 . Reden: Oplossing ]

Pagina: 1