Vraag

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste Tweakersleden,

Het viel mij op dat mijn computer soms vanzelf 'opstart' als ik hem op slaapstand heb staan.
Met 'opstarten' bedoel ik dan dat mijn desktop heel even de standaard licht aangaat en de geluid van de ventilatoren van mijn video kaart (zoals een desktop normaal ook aangaat). Het vreemde is dat hij dan dit niet doorzet en dus de monitor ook niet aangaat, waarna hij vanzelf ook weer naar slaapstand gaat (er gebeurd dus vrij weinig). Maar ik ben bang dat hierdoor mijn videokaart of iets anders kapot gaat, als dit constant gebeurd.

Het viel me op dat het vooral gebeurd na ongeveer 10 minuten dat ik hem op slaapstand heb gezet, daarna gebeurd het niet meer (zover ik weet).

Ook iets opmerkelijks is, is dat mijn computer vanzelf uitgaat/aangaat vanuit slaapstand, als ik mijn grote licht aan/uit doe. Ze zitten aan bijna dezelfde contactdoos verbonden (de ander op een verlengstuk maar wel aan dezelfde aangesloten).
...

De onderdelen van mijn computer bestaat uit de best buy van Tweakers:
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Met windows 10

Heeft iemand hier ook hetzelfde probleem ooit gehad?

Alle reacties

Verwijderd

Heb je precies die voeding? Zijn de contactdoos en het verlengstuk geaard en zitten deze aangesloten op een geaard stopcontact?

• asd156
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:38:
Heb je precies die voeding? Zijn de contactdoos en het verlengstuk geaard en zitten deze aangesloten op een geaard stopcontact?
De contactdoos/verlengstuk is wel geaard, maar waar de contactdoos is aangesloten niet

Verwijderd

Dat zou een oorzaak kunnen zijn. En als je een andere voeding hebt dan uit de best buy guide, eentje die bijvoorbeeld niet om kan gaan met de slaapstand mode van de processor, zou er ook mee te maken kunnen hebben.

• asd156
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:53:
Dat zou een oorzaak kunnen zijn. En als je een andere voeding hebt dan uit de best buy guide, eentje die bijvoorbeeld niet om kan gaan met de slaapstand mode van de processor, zou er ook mee te maken kunnen hebben.
Oke bedankt, ik heb inderdaad de Cooler Master GM G550M.

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02 08:13

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Staat Intel Smart Connect toevallig aan in de BIOS? Dit is een technologie die je PC kort aanzet om emails en notificaties op te halen terwijl hij "slaapt". Misschien dat dit iets is?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:24
Is het niet (gewoon) het overschakelen tussen powerstates (S1, S2, S3, and S4) wat je ziet?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27

Zorian

What the fox?

Ga eens naar apparaatbeheer en haal de vinkjes allemaal weg bij 'dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' en dergelijke. Met name de netwerkkaart, toetsenbord en muis doen dat vaak.

• asd156
Bedankt mannen, zal dadelijk thuis eens kijken, kan helaas nu niet testen.
Pagina: 1