Schot77: Mijns inziens een niet betrouwbare Tweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 2.991 views

• REDSTAR_KK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09-2020
Deze gebruiker is niet te vertrouwen, zegt eerst het product klaar te hebben staan voor verzending (zie causale advertentie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed, nadat het bedrag al reeds betaald was. Maar is reeds komen te vervallen (Tweakers.net kan dit evenwel natrekken).

Hedendaags het nodige laten verifiëren bij PostNL, niks was aangemeld. Men gaf vervolgens na diverse berichten te hebben verstuurd, en deze gebruiker ondertussen een nieuw artikel (processor i7 6700K), zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed, weer ter verkoop aanbiedt, maar men gaf niet aan afstand te doen van de verkoop en ook heeft men (nog) niet aangegeven, na reeds opgesomde verzoeken, het verstuurde bedrag te retourneren.

Als je iets zegt te doen, dan mag ik als koper dat verwachten. Echter, kwam men met - mijns inziens - drogredenen, waarom men het pakketje plots niet had kunnen versturen. Men had plots een operatie ondergaan e.d. om zodoende een mijns inziens een (drog)reden te rechtvaardigen.

Alvorens besloten te hebben om het bedrag te boeken, had ik een deugdelijke (voor)onderzoek gedaan, dus als koper had ik me dan gehouden aan mijn (wettelijke) onderzoeksplicht. Deze gebruiker had immers een goede recensie, totdat ik tegen het nodige aanliep, wat mijns inziens ongeloofwaardig overkomt.

Tweakers.net alsmede gebruikers opgelet!: Deze gebruiker gelieve - uit voorzorg - in de gaten houden.

Als de gebruiker niet mijn verzoek honoreert, dan is het vanzelfsprekend dat er de nodige stappen zal worden ondernomen. Reeds heb ik de koopovereenkomst ontbonden, omdat gebruiker niet zijn schriftelijke afspraken nakomt, dit laatste is derhalve een gegrond reden om de koop te ontbinden. Hierna heb ik de verkoper verzocht om het gestorte bedrag terug te storten.

Het is mijns inziens en naar mijn mening NIET aan te bevelen om met deze gebruiker zaken te doen.

Sedert heden weet ik nog steeds niet, wanneer men het aangeschafte product opstuurt ter verzending, men pleit namelijk steeds voor nog even geduld, zonder enig exacte te verwachten tijdstip.

Ik verzoek Tweakers.net dan ook om mijn signaal derhalve serieus te nemen, en niet gelijk uit te gaan van dat er al snel een oordeel ligt. Ik geef u feiten, reeds aantoonbaar, dat dit handelsproces met betreffende gebruiker - gefaciliteerd door Tweakers.net - niet deugd.

Wat mij ook verbaast, is het feit dat men in deze advertentie een dezelfde processor plaatst, maar dan zonder een zichtbare S/N, zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed.

En de advertentie met status "Vervallen", komt wel de S/N voor voor dezelfde processor, zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed. Dit is, tot mijn verbazing, heel vreemd te noemen.

Graag verneem ik ten spoedigste.

Mvg

[ Voor 17% gewijzigd door REDSTAR_KK op 25-08-2016 18:19 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Aangezien dit over V&A gaat, verplaats ik het topic even naar juiste forum, V&A Overige is voor advertenties.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• REDSTAR_KK
Oke bedankt!

• REDSTAR_KK
UPDATE!: Ook deze advertentie is op status "Vervallen" gezet, zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Bedankt Tweakers.net voor je "inhoudelijke" reactie....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Meneer ongeduld, had je nu niet wat meer geduld kunnen opbrengen? Binnen 24 uur, wat zeg ik binnen 16 uur (waarvan 14 uur buiten "openingstijd"(!) een reactie verwachten van Tweakers is natuurlijk bullshit. Misschien zijn ze nu wel intern jouw zaak aan het bespreken alvorens iemand met een reactie vanuit Tweakers komt.

PS: als je verhaal zou een stuk duidelijker zijn als je niet probeert zoveel "moeilijke" woorden te gebruiken.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Backpacker schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:33:
Meneer ongeduld, had je nu niet wat meer geduld kunnen opbrengen? Binnen 24 uur, wat zeg ik binnen 16 uur (waarvan 14 uur buiten "openingstijd"(!) een reactie verwachten van Tweakers is natuurlijk bullshit. Misschien zijn ze nu wel intern jij zaak aan het bespreken alvorens iemand met een reactie vanuit Tweakers komt.

PS: als je verhaal zou een stuk duidelijker zijn als je niet probeert zoveel "moeilijke" woorden te gebruiken.
Ja ik ben ongeduldig, maar bedankt voor de empathie! Wellicht, velen andere benadeelden hier onder ons.

Maar goed, ik wacht het even af.

P.s.: Welke moeilijke woorden? Thans ervan uitgaande, dat de meeste gebruikers van dit platform enig geschoold zou moeten zijn. Dit lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend, vind ik. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
REDSTAR_KK schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:39:
[...]

Ja ik ben ongeduldig, maar bedankt voor de empathie! Wellicht, velen andere benadeelden hier onder ons.

P.s.: Welke moeilijke woorden? Thans ervan uitgaande, dat de meeste gebruikers van dit platform enig geschoold zou moeten zijn. Dit lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend, vind ik. :F
Het zijn voornamelijk de zinsconstructies in combinatie met bepaalde (herhalende) woorden die die impressie weten te wekken. Denk ook aan het woord "Thans". Die zien we hier vrijwel nooit, hoor. ;) Ik dacht hetzelfde tijdens het lezen.

Verder kan ik je overigens en helaas niet helpen. Wachten op het oordeel van Tweakers zelf dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:31
[...]

Ik moet zeggen dat je topicstart bijzonder onprettig leest...

Verder mis ik een tijdsbestek in je hele verhaal, als je nu eens een simpel overzichtje maakt met welke gebeurtenis wanneer heeft plaats gevonden. Dan wordt het wellicht een stuk duidelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Danny.G schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Het zijn voornamelijk de zinsconstructies in combinatie met bepaalde (herhalende) woorden die die impressie weten te wekken. Denk ook aan het woord "Thans". Die zien we hier vrijwel nooit, hoor. ;) Ik dacht hetzelfde tijdens het lezen.

Verder kan ik je overigens en helaas niet helpen. Wachten op het oordeel van Tweakers zelf dus.
Ok, ik zal proberen hier rekening mee te houden in het vervolg. :)

Yep, het is even afwachten inderdaad! :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:52
[...]

dat de meeste gebruikers van dit platform enig geschoold zou moeten zijn
O, de ironie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Zullen we maar even inhoudelijk On-Topic blijven i.p.v. te discussieren over titel gebruik dan wel woordkeuze... Alvast bedankt voor jullie begrip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Dus eigenlijk open je dit topic omdat je de CPU nog niet op de post is gegaan desondanks het feit dat de orginele advertentie van woensdag 24 augustus 2016 20:09 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Morocius schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:03:
Dus eigenlijk open je dit topic omdat je de CPU nog niet op de post is gegaan desondanks het feit dat de orginele advertentie van woensdag 24 augustus 2016 20:09 is?
Nee! Er zijn opsomming van bepaalde feiten, waaruit een onbetrouwbaar situatie naar voren komt. Dit had ik reeds onderbouwd, neem ik aan. En als men een schriftelijke afspraak niet nakomt, heb ik het recht om de koop te ontbinden, en dus het gestorte bedrag terug te vorderen. Dit laatste is nog tot heden niet gebeurd, en men probeert mij steeds aan het lijntje te houden. Dergelijke handelswijzen tolereer ik niet, punt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44

Pierre

Van nature lui!

Ik zou even mijn advocaat bellen als ik jouw was ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20:50
REDSTAR_KK schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:13:

Alvorens besloten te hebben om het bedrag te boeken, had ik een deugdelijke (voor)onderzoek gedaan, dus als koper had ik me dan gehouden aan mijn (wettelijke) onderzoeksplicht. Deze gebruiker had immers een goede recensie, totdat ik tegen het nodige aanliep, wat mijns inziens ongeloofwaardig overkomt.

Mvg
Gaat onderzoeksplicht niet om het betreffende product omdat je bij 2e hands geen garantie hoeft te verwachten?

Verder denk ik dat je iets te hard van stapel loopt. Dat in combinatie met je taalgebruik zal tot gevolg hebben dat je niet veel hulp hoeft te verwachten op korte termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SampleUser
  • Laatst online: 23:06
Pierre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:25:
offtopic:
Sla de advocaat, vewijder de sportschool en huur Facebook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SampleUser op 26-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Malt007 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Gaat onderzoeksplicht niet om het betreffende product omdat je bij 2e hands geen garantie hoeft te verwachten?

Verder denk ik dat je iets te hard van stapel loopt. Dat in combinatie met je taalgebruik zal tot gevolg hebben dat je niet veel hulp hoeft te verwachten op korte termijn.
Een koper heeft in beide gevallen (nieuwkoop of een 2e hands aankoop) een dergelijke onderzoeksplicht (civiel recht/consumentenrecht).

"Iets te hard van stapel"... :? Er zijn (privé)berichten, die jij niet kan zien, maar ik wel tot mijn beschikking heb. Hieruit is al zelfs op te maken, dat het handelsproces al niet deugd. Vandaar mijn signalen naar mede gebruikers, om zodoende bewust en waakzaam te zijn. Wel zo aardig van me.. vindt je niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Pierre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:25:
:z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ojee zeg, iemand heeft een andere schrijftaal, lekker boeiend dat we een twijfel-verkoper hebben, laten we lekker gaan zeiken op de TS.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Wat ik dan enig zins vreemd vind, zijn de verschillende postcodes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als nu iedereen die hier niets mee te maken heeft niet meer reageert zou het heel fijn zijn. Offtopic reacties mogen écht achterwege blijven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 09:42
Deze gebruiker had immers een goede recensie, totdat ik tegen het nodige aanliep, wat mijns inziens ongeloofwaardig overkomt.
Die recensie die bij Schot77 is geplaatst is op de 26e geschreven op basis van de vervallen advertentie van de 25e voor hetzelfde item waar jij op hebt geboden.

Niet echt een geloofwaardige recensie dus...

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:58
Zijn enige V&A luidt:

Tevreden ^,^

Ook vreemd dat levering op 4 staat, volgens mij komt het zelden voor bij V&A dat er geen 5 volle sterren worden gegeven :P

Athans mijn ervaring.

Volgens mij is dit een inside-job.

[ Voor 9% gewijzigd door Marctraider op 26-08-2016 12:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morocius
  • Laatst online: 27-07 12:28
REDSTAR_KK schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Nee! Er zijn opsomming van bepaalde feiten, waaruit een onbetrouwbaar situatie naar voren komt. Dit had ik reeds onderbouwd, neem ik aan. En als men een schriftelijke afspraak niet nakomt, heb ik het recht om de koop te ontbinden, en dus het gestorte bedrag terug te vorderen. Dit laatste is nog tot heden niet gebeurd, en men probeert mij steeds aan het lijntje te houden. Dergelijke handelswijzen tolereer ik niet, punt!
Mijn punt was meer dat er een hele heisa gemaakt word. Terwijl de verkoper in principe al prima het bedrag terug overgemaakt zou kunnen hebben en er een vertraging bij de bank is. Het tijdschema is nogal vrij krap zeg maar, bij een winkel kun je wel verwachten dat er vrij strakke communicatie of bevestiging is, ookal is dat doorgaans bij restitutie wat moeizamer. Bij particulieren is dit over het algemeen wat slechter.

Maar goed punt gemaakt, ik weet er ook niet het fijne van verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Dank allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
SinergyX schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:54:
Ojee zeg, iemand heeft een andere schrijftaal, lekker boeiend dat we een twijfel-verkoper hebben, laten we lekker gaan zeiken op de TS.
Correctie: Ik had je bericht verkeerd gelezen, excuses :)

[ Voor 36% gewijzigd door REDSTAR_KK op 26-08-2016 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

REDSTAR_KK schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Lekker makkelijk praten kun je, hiermee benadeel je niet alleen mijzelf, maar ook wellicht andere benadeelden.
Totdat jij een keer benadeeld zou kunnen worden, maar ik bemoei niet. }:O

Hou je niet objectieve reactie a.u.b. buiten beschouwing, en laten we het op een normale manier speculeren.

In ieder geval niet met zo'n breEzAh reactie :F . Ok?
Volgens mij is je z'n sarcasme......

Edit:
Je kan ook je meest recente post aanpassen zodat je niet dubbel- of zelfs triplepost.

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 26-08-2016 13:10 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
scorpion-biker schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Die recensie die bij Schot77 is geplaatst is op de 26e geschreven op basis van de vervallen advertentie van de 25e voor hetzelfde item waar jij op hebt geboden.

Niet echt een geloofwaardige recensie dus...
Op 26 juli jl., is deze recensie geplaatst inderdaad, waarop ik de verkoper een bod deed, en de verkoper de bod accepteerde. Hierna zei men dat hij het pakketje klaar had staan ter verzending, en plots had men een operatie ondergaan en slecht ter been is. Owja, en hij slaapt ook nog eens veel, waardoor hij zeer slecht te bereiken is.... :? :X En steeds probeert men hetzelfde verhaal te vertellen, nadat ik hem vroeg wanneer hij het pakketje dan wel kan opsturen. Steeds wordt er geschoven....

[ Voor 41% gewijzigd door REDSTAR_KK op 26-08-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
ExploitSolo schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:56:
Wat ik dan enig zins vreemd vind, zijn de verschillende postcodes...
Dit zou wellicht werk- of woonplaats kunnen zijn.

Hij heeft in ieder geval de betreffende i7 6700K processor bij alternate aangeschaft. Voorts heb ik gekeken middels het serienummer op de politiewebsite, of dit product geregistreerd stond als gestolen. Dit was niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 positieve recentie vind ik nou niet echt betrouwbaar. Ook nog een nieuw account. Ik zou sowieso geen zaken doen met zo'n tweaker.

Having that said, als het waar is dat er hier oplichting word gepleegd, dan wens ik dat niemand toe. Success ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Deze gebruiker is niet te vertrouwen, zegt eerst het product klaar te hebben staan voor verzending (zie causale advertentie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed, nadat het bedrag al reeds betaald was. Maar is reeds komen te vervallen (Tweakers.net kan dit evenwel natrekken).

Hedendaags het nodige laten verifiëren bij PostNL, niks was aangemeld. Men gaf vervolgens na diverse berichten te hebben verstuurd, en deze gebruiker ondertussen een nieuw artikel (processor i7 6700K), zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed, weer ter verkoop aanbiedt, maar men gaf niet aan afstand te doen van de verkoop en ook heeft men (nog) niet aangegeven, na reeds opgesomde verzoeken, het verstuurde bedrag te retourneren.

Als je iets zegt te doen, dan mag ik als koper dat verwachten. Echter, kwam men met - mijns inziens - drogredenen, waarom men het pakketje plots niet had kunnen versturen. Men had plots een operatie ondergaan e.d. om zodoende een mijns inziens een (drog)reden te rechtvaardigen.

Tweakers.net alsmede gebruikers opgelet!: Deze gebruiker gelieve - uit voorzorg - in de gaten houden.

Als de gebruiker niet mijn verzoek honoreert, dan is het vanzelfsprekend dat er de nodige stappen zal worden ondernomen. Reeds heb ik de koopovereenkomst ontbonden, omdat gebruiker niet zijn schriftelijke afspraken nakomt, dit laatste is derhalve een gegrond reden om de koop te ontbinden. Hierna heb ik de verkoper verzocht om het gestorte bedrag terug te storten.

Het is mijns inziens en naar mijn mening NIET aan te bevelen om met deze gebruiker zaken te doen.

Sedert heden weet ik nog steeds niet, wanneer men het aangeschafte product opstuurt ter verzending, men pleit namelijk steeds voor nog even geduld, zonder enig exacte te verwachten tijdstip.

Ik verzoek Tweakers.net dan ook om mijn signaal derhalve serieus te nemen, en niet gelijk uit te gaan van dat er al snel een oordeel ligt. Ik geef u feiten, reeds aantoonbaar, dat dit handelsproces met betreffende gebruiker - gefaciliteerd door Tweakers.net - niet deugd.

Wat mij ook verbaast, is het feit dat men in deze advertentie een dezelfde processor plaatst, maar dan zonder een zichtbare S/N, zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed.

En de advertentie met status "Vervallen", komt wel de S/N voor voor dezelfde processor, zie: V&A aangeboden: Intel Core i7-6700K Boxed. Dit is, tot mijn verbazing, heel vreemd te noemen.

Graag verneem ik ten spoedigste.

Mvg
Klinkt heel interessant allemaal, maar je doet zaken met een particulier en daar bestaat geen wettelijke onderzoeksplicht of koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
keesdewit schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Klinkt heel interessant allemaal, maar je doet zaken met een particulier en daar bestaat geen wettelijke onderzoeksplicht of koopovereenkomst.
Bedankt voor je "interessante" uitleg... :?

Er is hier wel degelijk sprake van een koopovereenkomst, omdat ik het bedrag voor het geboden product reeds was overgemaakt met eveneens een schriftelijke wilsovereenstemming.

Voorts geldt er voor verkoop en koop tussen particulieren wel degelijk een onderzoeksplicht (koper) en een mededelingsplicht (verkoper), alleen wel via een zogeheten non-conformiteit. Er wordt, hoe dan ook, van beiden partijen bepaalde inspanningen doch zorgvuldigheid verwacht, als het er op neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSTAR_KK
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:25:
1 positieve recentie vind ik nou niet echt betrouwbaar. Ook nog een nieuw account. Ik zou sowieso geen zaken doen met zo'n tweaker.

Having that said, als het waar is dat er hier oplichting word gepleegd, dan wens ik dat niemand toe. Success ermee.
Mja, waar ligt de grens. Ik zag reeds meerdere Tweakers hierover in discussie gaan. Wanneer is een verkoper hier op Tweakers.net, onder V&A betrouwbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zullen we stoppen met beschuldigen voordat er sluitend bewijs is?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.