"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
en daarna ff DMA aanvinken in de drive eigenschappen
Udma forceren dat heb ik nog niet zien staan maar ik zal eens zien (het is een brak vervangbordje omdat mijn Abit BE6-II defect is)Op woensdag 27 juni 2001 17:43 schreef GKLQuake het volgende:
in je bios kun je UDMA forceren, kijk eens of dat werkt
en daarna ff DMA aanvinken in de drive eigenschappen
Ik dacht dat je iets zou moeten doen aan de drive die reeks pinnetjes zonder beschrijving.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik heb nog LS22, dacht dat dit de nieuwste was?
Ik zal het nog eens nakijken maar inderdaad dat zal LS3822 zij maar op de doos waar 10 writers inzaten stond op Firmware LS38 daarmee.Op woensdag 27 juni 2001 18:47 schreef fox666mulder het volgende:
Zal wel LS3822 moeten zijn
Dit is iig de nieuwste die ik kon vinden op t.net firmware updates
Maar ik heb de drive nog eens bekeken vanachter langs links zitten 6 pinnetjes en langs rechts 4. Wat is hun functie. Moet je er daar twee van verbinden om udma te hebben ofzo?
De mijne heeft firmware LS39, en die werkt ook op PIO4. Dus ik denk niet dat je het in de firmware moet zoeken.Op woensdag 27 juni 2001 17:50 schreef gabberjoost het volgende:
He, waar heb jij firmware LS38 vandaan?
Engineering
Kan er hier iemand goed engels om es een mailltje te sturen naar lite on ofzo.
Engineering
: : :
t R T
u
r
b
o
Breek je nek voorzichtig
1
2
3
4
5
6
| CSM
DG aud SLA Host interface power
:::|..|....|:::|:::::: ide ::::::|oooo|::
DG is digital audio
aud is analoog audio |
Het gaat hem dus over de eerste 6 en de laatste 4 pinnetjes.
En kan er hier nu iemand bevestigen dat Dma mode 2 wil zeggen Udma
PS code tag gebruikt bij de pin layout om de layout ervan wat te behouden
Ja zover ik weet is UDMA2 hetzelfde als ATA33. Volgens de mede tweakers klopt dit, check: [topic=59454]Op donderdag 28 juni 2001 00:06 schreef tomsworld het volgende:
En kan er hier nu iemand bevestigen dat Dma mode 2 wil zeggen Udma
Engineering
1
2
3
| CSM
!::|..|....|:::|:::::: ide ::::::|oooo|:: |
eerste pinnetje gejumperd gaf geen resultaat, tweede ook niet
1
2
3
| CSM
::!|..|....|:::|:::::: ide ::::::|oooo|:: |
Bij het jumperen van het derde pinnetje, werd het lampje van de brander rood ipv groen bij het opstarten en duurde het autodetecten veel te lang. Dus toen heb ik de PC maar weer snel uitgezet.
Dus helaas geen enkel resultaat (Is misschien toch ook een resultaat
Engineering
en als je DMA in windows wil inschakelen doe dan ff het volgende: Klik met R muisknop op "deze computer" klik eigenschappen klik CD rom oid ga naar tabblad Instellingen en daar DMA aanvinken
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Het enige voordeel waat je eruit zou kunnen halen is de sbelheid naar de buffer van de brander, maar daar schiet je ook weinig mee op.
Engineering
check: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/modesDMA-c.html
Alle moeite is dus voor niks geweest.
Engineering
Ok thx voor de moeite ik had deze morgen ook eens de pinnetjes verbonden met hetzelfde resultaat. Toen had ik dit nog niet opnieuw gelezen toch bedankt voor de moeite. Ik wou het enkel weten m de bus sneller te maken er zit ook nog een harddisk op die aan udma 33 kan draaien daarmee.Op donderdag 28 juni 2001 00:52 schreef Tupolev het volgende:
Helaas zie ik nu pas dat er DMA2 staat ipv UDMA2![]()
check: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/modesDMA-c.html
Alle moeite is dus voor niks geweest.
Maar voor de rest ben ik toch tevreden van dat brandertje.
Ik schop dit topic nog even omhoog omdat het dus echt firmware LS38 blijkt te zijn dit zie je zowel bij het opstarten als in het programma cdridentifier.Op woensdag 27 juni 2001 17:50 schreef gabberjoost het volgende:
He, waar heb jij firmware LS38 vandaan?
Ik weet het niet meer