Nu of later een gtx 1070 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Vraag

• Tiswinnie
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 19:10
Beste tweakers,

Na heel veel jaren uitstel heb ik uiteindelijk besloten om over te stappen op een nieuwe videokaart. Ik gebruik nu namelijk nog een MSI GeForce GTX 660Ti. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op de GTX 1070. Tot mijn teleurstelling worden ze allemaal verkocht boven de adviesprijs. Ik heb op dit moment het budget ervoor, maar ik hoop stiekem toch wel dat de iets betere kaarten goedkoper worden.

Dus mijn vraag aan jullie is; zal ik wachten tot de kerst periode en dan hopen dat ze wat goedkoper zijn of is dit het moment om er een te halen?

Groet, Winnie

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Ik denk niet dat er mensen zijn met een glazen bol die weten wat de prijzen gaan doen.

Laten we even bij het begin beginnen.

Wat is je complete systeem (inclusief kast voeding etc.) en wat wil je met je upgraden bereiken

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wil je nu op hogere settings gamen? Koop hem dan nu. Wil je rond de kerst op hogere settings gamen? Stel je aankoop dan nog even uit.

Niemand kan de prijzen voorspellen. Je kan momenteel een 1070 halen voor zo'n 450 euro, ik verwacht persoonlijk niet dat dit rond de kerst ineens <400 euro zal zijn. Of AMD moet met Vega ineens een dikke klapper gaan maken rond oktober/november/december.

Dus nogmaals: we weten het helaas niet.

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:31
MSRP is $380 met de wisselkoers van vandaag is dat €337 + 21% btw = 407. Ik weet niet wat daar nog aan importtax tussen zit. In de praktijk zit de prijs van hardware altijd wel boven wat de huidige wisselkoers.

Afgaande op de adviesprijs zou een GTX1070 hier zo'n €430 moeten kosten. Echter ook in USA gaat de 1070 niet voor de adviesprijs. Daarbij is er ook geen concurrentie van AMD.

Tot dat er concurrentie is zullen de goedkoopste modellen niet snel onder de €440 duiken. De betere modellen zullen de komende tijd wel rond de €460 - 480 gaan zitten.

Wil je vandaag de beste value for money deal, haal dan een EVGA GTX SC 1060 voor €290 / 300 en probeer je Paragon voucher voor zoveel mogelijk te kopen.

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12
De kans dat ze duurder worden is gelukkig niet groot, dus als je kunt wachten, wacht dan. Maar de garantie dat ze goedkoper worden heb je zoals mensen eerder al aangegeven hebben in het geheel niet. Ik zou in ieder geval niet letterlijk met kersttijd gaan kopen (als iedereen last minute presentjes aanschaft, al dan niet voor zichzelf) want dan weet je in ieder geval zeker dat je je in de vingers gaat snijden wat betreft prijs/levertijd.

Mijn glazen bol zegt me dat we half oktober zeker zullen weten dat Vega pas volgend jaar echt beschikbaar gaat zijn en er de rest van het jaar dus geen betaalbare, leverbare concurrentie van de 1070 zal zijn, zodat de prijs van de 1070 niet of nauwelijks zal dalen. Dat is echter mijn persoonlijke glazen bol waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals elk topic van dit soort een slotje. Een glazen bol heeft niemand. Schaf iets aan als je het nodig hebt. Als je op (forse) prijsdalingen gaat wachten is dat vaak tevergeefs. En eer er wat begint te dalen worden er weer nieuwe series afgekondigd en wil je die weer hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.