Python certificaat

Pagina: 1
Acties:
  • 3.380 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een lange tijd heb ik mezelf Python geleerd en heb ik het idee dat ik er best vaardig mee ben. Nu had ik het idee om er een certificaat in te behalen om het professioneel te gaan gebruiken voor na m'n studie. Maar de sites die ik tegenkom die dit aanbieden plakker er ook een volledige cursus aan vast. Ik zoek eigenlijk iets waar ik alleen een soort toets kan doen waarmee ik alleen het certificaat kan halen, geen cursus dus. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-08-2016 15:18)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:57:
Wat heb je in je leven aan plezier gehad aan je veterstrikdiploma? Een certificaat is zinloos, imho... ;)
Certificaten zijn alleen belangrijk in de consultancy wereld.
Als je voor een bedrijf als Sogeti, Cap Gemini, ATOS, Centric of zo wilt werken dan is het enige wat telt je certificaten. Ervaring is daar ondergeschikt aan.
Wil je in de echte wereld werken dan is een certificaat niets waard.....

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik kijk regelmatig naar CVs van mensen en ook als je geen werkervaring hebt met Python maar wel het een en ander op Github hebt staan kan ik ook een prima beeld vormen hoe goed je bent in Python.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je in je leven aan plezier gehad aan je veterstrikdiploma? Een certificaat is zinloos, imho... ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:57:
Als je voor een bedrijf als Sogeti, Cap Gemini, ATOS, Centric of zo wilt werken dan is het enige wat telt je certificaten. Ervaring is daar ondergeschikt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Nvidiot schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:32:
Ik kijk regelmatig naar CVs van mensen en ook als je geen werkervaring hebt met Python maar wel het een en ander op Github hebt staan kan ik ook een prima beeld vormen hoe goed je bent in Python.
Agreed. Ik word ondertussen een beetje depressief van alle diploma's en certificaten die de revue passeren. Ik accepteer inmiddels alleen nog code en heb daar een eigen opdracht voor geschreven. Iedere sollicitant mag zich eerst aan de hand van doorzettingsvermogen en praktische vaardigheden bewijzen.

Helaas blijkt maar al te vaak dat je voor diploma's en certificaten niets relevants hoeft te kunnen. :F

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37
In de tak waarin ik zit (systeembeheer) zijn certificaten ook een wassen neus. Het aantal beheerders met certificaten die er de ballen verstand van hebben die wij tegen zijn gekomen is echt ontelbaar. De beste beheerders welke wij rond hebben lopen zijn toevallig degenen zonder certificaten (maar wel met een drive waar je U tegen zegt).

(De test die wij ooit verzonnen hadden voor sollicitanten was btw een opdracht die vrijwel niet te voltooien was zonder hulp. Sollicitanten die geen hulp vroegen bij de opdracht werden meteen afgeschreven want dat waren geen teamplayers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Croga schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

Dat komt ook vaak omdat de inkoop afdeling van klanten een checklist heeft van certificaten.
Sommige klanten hebben dan ook een lijst met 'knockout' certificaten waardoor het zo dat als je bepaalde certificaten niet hebt je niet eens op gesprek mag komen. Ongeacht of je nou supergoed bent of niet.

Dat is voor mij het enige voordeel van certificaten, vaak zegt het erg weinig over je kennis niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

HMS schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:28:
Dat komt ook vaak omdat de inkoop afdeling van klanten een checklist heeft van certificaten.
Sommige klanten hebben dan ook een lijst met 'knockout' certificaten waardoor het zo dat als je bepaalde certificaten niet hebt je niet eens op gesprek mag komen. Ongeacht of je nou supergoed bent of niet.

Dat is voor mij het enige voordeel van certificaten, vaak zegt het erg weinig over je kennis niveau.
Je kunt ze natuurlijk niet allemaal over één kam scheren... Maar als ik kijk naar mijn vakgebied, Agile, dan hoef je voor het Product Owner certificaat letterlijk alleen maar 2 dagen stil te kunnen zitten en €1500 betalen....

Aan de andere kant is er het Agile Practitioner certificaat waarvoor je aan een jury moet aantonen dat je het juist in de praktijk kunt brengen met de juiste mindset. Die is mij heel wat meer waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n site als Coursera heb je daar iets aan als je start met programmeren.
Als je vanuit een andere vak iets anders wil gaan doen dus en je het programmeren eigen wilt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je daar nou eens een eigen topic voor opent (nadat je onze Quickstart hebt gelezen) i.p.v. een 4 jaar oude koe uit de sloot trekken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.