Controleren of een email adres gekend is bij facebook.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 23:40
Hallo,

Ik heb een klantenbeheerprogramma geschreven in Delphi, nu zoek ik meer contact te maken met social media. Ik zou daarom willen weten of het mogelijk of een emailadres in gebruik is bij facebook (voor een account) als ik dit kan triggeren op een yes, zou ik de consument een mail willen sturen om de klant zijn facebook pagina te liken. (automatisch natuurlijk)

ik heb al op dev paginas van facebook gekeken maar hier niets over teruggevonden, wel hoe je kan inchecken en dergelijke.

bedankt alvast om mijn post te lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oftewel je wilt Facebook misbruiken. Nee, daar bieden ze geen officiele api voor.

Je kan wel gewoon aan je klant vragen of die FB heeft en of die behoefte heeft om dat met jou te delen en dan kan je die gegevens invullen.

De truc met social media is dat het op 2 manieren kan :
- Of social (en dus niet vanuit een klantenbeheer programma)
- Of door er geld tegenaan te gooien en de gegevens bij FB te kopen (alleen voor deze toepassing zal je heel heel veel geld moeten meebrengen)

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 23:40
Dank voor je feedback, ik wil zeker facebook niet misbruiken, ik wil gewoon vermijden dat ik 25000 consumenten een mail ga sturen die irrelevant is eventueel ongewenst.

Denk trouwens ook niet dat facebook hun emailadressen gaan verkopen...

Misschien moet ik meer gaan denken om de gegevens in de cloud te bewaren en de klant te laten inloggen met facebook om hun gegevens aan te passen...;

blijkbaar moeilijker dan ik dacht..... ;-)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 22:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is een algemene nieuwsbrief niet een idee? Eventueel opt-out voor iedereen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32

AlphaRomeo

FP PowerMod
Als dat zou kunnen zou het voor spammers ook makkelijk zijn om te valideren of een email adres bestaat. Als het adres dan bij FB voor komt weet je dat het bestaat. Lijkt me ongewenst.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stoffels schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:04:
en de klant te laten inloggen met facebook om hun gegevens aan te passen...;
Social login als alternatief voor wachtwoorden is op zich in heel wat toepassingen prima.
Maar als je het absoluut gaat afdwingen voor toegang tot de app verwar je een middel met een doel en maak je gewoon een dick move. ;)

{signature}

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:28
AlphaRomeo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:06:
Als dat zou kunnen zou het voor spammers ook makkelijk zijn om te valideren of een email adres bestaat. Als het adres dan bij FB voor komt weet je dat het bestaat. Lijkt me ongewenst.
dat kan ook, als je in de zoekbalk bij FB een e-mailadres invult zie je meteen of er een profiel aan gekoppeld is. Zelfde geldt voor 06 nummers (mits die gekoppeld is aan het profiel)

En voor de handige onder ons is dat waarschijnlijk eenvoudig te automatiseren.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
MisterEagle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

dat kan ook, als je in de zoekbalk bij FB een e-mailadres invult zie je meteen of er een profiel aan gekoppeld is. Zelfde geldt voor 06 nummers (mits die gekoppeld is aan het profiel)

Ik denk dat Facebook daar wel een limiet op zet :)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
raptorix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:13:
Ik denk dat Facebook daar wel een limiet op zet :)
Zou niet, dan ruik ik een bounty :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MisterEagle schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Dergelijke informatie kun je kiezen om het alleen voor jezelf, vrienden, vrienden van vrienden of publiek beschikbaar te maken. Ga er dus niet vanuit dat de dingen die jij kunt zien voor iedereen te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:28
Cartman! schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Dergelijke informatie kun je kiezen om het alleen voor jezelf, vrienden, vrienden van vrienden of publiek beschikbaar te maken. Ga er dus niet vanuit dat de dingen die jij kunt zien voor iedereen te zien zijn.
Is dat ook zo met erop zoeken? Iemand kan mij vinden op mijn emailadres, maar dat emailadres zie je niet op mijn profiel.
Pagina: 1