• sh4rp88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 20:36
Heey mede Tweakers,

Ik heb een vraag over het installeren van de Beta van kodi 17 op een Raspberry. Tevens ben ik nieuw met het platform als het gaat om comments etc te geven op het apparaat.

Momenteel draait hij kodi 16.1 met OSMC , en zou graag v17 erop willen zetten.

Nu heb ik het netwerk al afgelopen maar een duidelijke tutorial kan ik niet echt vinden. https://discourse.osmc.tv...ds-for-raspberry-pi/11586

Dat is de tutorial die ik voornamelijk kan vinden, maar waar kan ik de comments ingeven.

Als iemand mij uit de brand zou kunnen helpen graag.

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 13:31
OSMC is een aangepaste versie (incl. Debian) van Kodi. Je zult dus moeten wachten tot dat OSMC met Kodi 17.0 uitkomt..

• sh4rp88
Bedankt voor de informatie , maar hoe krijg ik v17 wel werkend , vind het niet erg om osmc eraf te halen eventueel.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:07
Ik begrijp niet zo goed wat er niet duidelijk is aan de instructies die je zelf post? Je bedoelt dat je niet weet waar je de commando's in moet geven?
Je moet remote inloggen op je Pi via SSH. Dan kun je de commando's geven die in de post beschreven staan. Werkt als een zonnetje, heb zelf osmc met v17 al een tijdje draaien.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Via SSH

• sh4rp88
Woow SSH inloggen op de pi. Hoe dan als ik vragen mag, dit onderdeel is compleet nieuw voor me.

Het gaat bij mij momenteel niet verder dan osmc installeren op de pi en xbmc installeren via het installatie scherm. (Osmc installeer ik via sd-card op de pc)

Ik zou graag mee hierover willen weten, Maverick, laat me weten hoe je zowel osmc en kodi v17 heb draaien?

• Loolee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-11-2025

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

Het is een stuk makkelijker voor je om gewoon even de alpha van LibrElec op je Pi te zetten. Hier zit Kodi 17 standaard al in. als er een nieuwe update van kodi komt, krijg je die er automatisch bij.
Even de image voor Pi2/3 downloaden: https://libreelec.tv/2016...-krypton-v7-90-004-alpha/
Deze met een imagatool op je MicroSD zetten en vervolgens booten.

Ik heb deze image ook op mijn iPI2 staan en heb nog geen problemen gevonden (met de nieuwe standaard skin dan, Amber had nog wat problemen). Ook CEC werkt weer normaal via de builtin functions. Dit was vanaf Kodi 16 stuk.

SSH kun je bij de installatie aanzetten maar heb je waarschijnlijk niet nodig.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Pagina: 1