Toon posts:

Conversiebrackets 370 -> slot1 en oc'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik een Celeron 600Mhz fcpga op een conversiebracket geprikt en het geheel in mijn slot 1 moederbordje.

Nou allemaal leuk en aardig, want het werkt toppie op 600Mhz.
Zodra ik me bussnelheid op 100Mhz zet: niet booten.
voltage verhogen (tot 1,9 uiteindelijk)... niet booten.
Fsb van 83Mhz geprobeerd: niet booten...

Ik heb een chill Asus P3v4x plank (met volgens mij een temperatuuruitlezing waar geen hout van klopt) met een 133mhz 128mb dimm erop geprikt.

Zou het aan die conversie bracket liggen dat ik hem niet kan clocken?
(Tis gewoon een standaard geval van een of ander vaag zaakje hier :))

Thnx in advance!

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook aan de proc liggen. De Celly 600 staat erom bekend dat ie minder goed te oc-en is dan de 533 en de 566.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk niet precies wat ik bedoelde met mijn vraag :)

Misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, maar ik bedoel kan zeg maar het type conversiebracket ervoor zorgen dat ik hem niet kan overclocken?
Dat zou dan flink naadje zijn :(

Naja dan koop ik gewoon een andere want we blijven proberen nietwaar? ;)

Verwijderd

Wat voor een converter gebruik je? Ik zelf gebruik de MSI6905 en die werkt perfect.
Ook de Abit Slotket schijnt errug goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm toen ik die converter aanschafte wist ik eerlijk gezegd niet dat er verschillende types zijn. (Wat is er anders aan dan?)

Ze hadden daar ook maar een type.. gewoon no name 25,- el cheapo geval ofzo
niets bijzonders

Op 9x 66Mhz (=de standaard 600mhz) loopt hij prima, maar andere bussnelheden pakt tie niet..

lichtje van me monitor gaat op oranje en heeft ook geen intenties (weer) groen te worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Oeps sorry 2x

komt door me brakke kabel :)

Verwijderd

Kun je het voltage niet nog hoger instellen via de converter?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Het kan goed aan de convertor liggen hoor, ik heb toen ik m'n celly 566 kocht een MSI6905, een Abit Slotket III, en een noname dingetje gekocht. Nou, met dat noname ding kreeg ik hem wel op 850, maar was het absoluut niet stabiel, nog niet op 2,0 V. Met de Abit en de MSI had ik geen enkele problemen, werkten allebei perfect stabiel op 1,85V. Ik heb uiteindelijk maar iennemienemutte de MSI erin gezet, dus als je interesse hebt in de Abit, mail me dan maar, kun je hem voor een klein prijsje van me hebben...
Pagina: 1