Een jaar geleden heb ik ook al jullie advies gevraagd (en gekregen) maar door omstandigheden moest ik toen nog even verder met mijn oude pc. Heb er veel van geleerd...
Nu is het wel tijd voor het nieuwe pc
Ik wil komende maand een pc samenstellen (voor de eerste keer) waar ik voornamelijk foto- en videobewerking mee doe. Premiere en Photoshop/Lightroom. Geen spellen. Overklokken niet relevant. Standaard geluid is ok. Wifi / Netwerk is wel nodig.
Kosten rond 1100 euro
Ik heb Seagate Barracuda 2 tb 7200 / Samsung SSD 500 gb / Windows 10 die ik overzet.
Firewire pc card wil ik ook gebruiken om oude DV filmpjes te importeren
Ik kies voor op alle gebieden (processor/videokaart/32 gb geheugen) prima prestaties, waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Mijn ervaring is dat een groot geheugen bij beeldbewerking minstens zo belangrijk is als processor/videokaart, vandaar dat ik niet ga voor de duurdere 6800k optie....
De voorkeur gaat uit naar een zo stil mogelijk systeem. De kast heb ik gekozen vanwege de goede reviews. Zou liever nog kleiner gaan (kast die ik tijdelijk kan verplaatsen van zolder naar huiskamer) maar dat lijkt me (na uitgebreid zoeken) niet mogelijk zonder concessies te doen aan geluiddemping en koeling.
Zou graag van jullie advies over het systeem, gaat dit allemaal passen en goed werken / kan het nog beter/sneller/stiller?
Alvast erg bedankt voor jullie meedenken.
Theo
Nu is het wel tijd voor het nieuwe pc
Ik wil komende maand een pc samenstellen (voor de eerste keer) waar ik voornamelijk foto- en videobewerking mee doe. Premiere en Photoshop/Lightroom. Geen spellen. Overklokken niet relevant. Standaard geluid is ok. Wifi / Netwerk is wel nodig.
Kosten rond 1100 euro
Ik heb Seagate Barracuda 2 tb 7200 / Samsung SSD 500 gb / Windows 10 die ik overzet.
Firewire pc card wil ik ook gebruiken om oude DV filmpjes te importeren
Ik kies voor op alle gebieden (processor/videokaart/32 gb geheugen) prima prestaties, waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Mijn ervaring is dat een groot geheugen bij beeldbewerking minstens zo belangrijk is als processor/videokaart, vandaar dat ik niet ga voor de duurdere 6800k optie....
De voorkeur gaat uit naar een zo stil mogelijk systeem. De kast heb ik gekozen vanwege de goede reviews. Zou liever nog kleiner gaan (kast die ik tijdelijk kan verplaatsen van zolder naar huiskamer) maar dat lijkt me (na uitgebreid zoeken) niet mogelijk zonder concessies te doen aan geluiddemping en koeling.
Zou graag van jullie advies over het systeem, gaat dit allemaal passen en goed werken / kan het nog beter/sneller/stiller?
Alvast erg bedankt voor jullie meedenken.
Theo
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 318,54 | € 318,54 |
| 1 | ASRock Z170 Extreme4 | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G | € 304,50 | € 304,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSB | € 129,36 | € 129,36 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 550W | € 137,90 | € 137,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.175,70 | |
[ Voor 48% gewijzigd door teejoo op 25-08-2016 11:40 ]