Toon posts:

Pioneer DVD-rom doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb al een hele tijd een Pioneer DVD-rom speler, en hij doet het al de hele tijd prima. Maar van de ene op de andere dag doet ie het niet meer. Als ik er een cdtje in pleur, leest ie hem wel. Maar de inhoud openen (bijvoorbeeld een *.exe) geeft ie een of andere vage foutmelding. Dit doet ie bij zowel dvd's, cd-rom en audio. Bij device manager geeft ie geen foutmeldingen enzo. Help me!!!!!! :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marcnolte/foto/DVD2.jpg

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je windows al opnieuw hebt geinstalleerd (helemaal frisch) en het helpt niet is ie duidelijk kapot
maarja dat had je zelf denk ik ook wel kunnen bedenken

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Kapot misschien?Kabeltje los?
Heb je er nog garantie op?Zo ja,zou ik er ff mee teruggaan als je het niet opgelost krijgt.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar windows loopt net zo lekker, en ik hoopte het zonder format op te kunnen lossen. en als ie kapot was las ie echt geen cd's!!!!!!!!!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:26
dat had ik ook, bleek op te lossen door de CD-rom die er als slave aan hing weg te halen.
Probeer eens een andere IDE configuratie dus

Verwijderd

Topicstarter
het is een dvd en cd-rom in 1 en hij staat gewoon als primair ingesteld, ik ga even kijken of er kabeltjes los zitten

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Gewoon jumpers veranderen....
Staat ie niet op cable select??? Bij mij deed die dan ook wel eens vaag.....

Gewoon ff wat wisselen.....
Dan moet er wel een opplossing te vinden zijn.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Initial G
Op woensdag 27 juni 2001 17:30 schreef marcnolte het volgende:
het is een dvd en cd-rom in 1 en hij staat gewoon als primair ingesteld, ik ga even kijken of er kabeltjes los zitten
ja dat snap ik wel maar ik heb een extra CD-romspeler...
Hang hem s als slave aan je HD voor de gein

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nauwelijks iets van computers, dus met jumpertjes meot je bij mij niet aankomen. een vriend heeft hem in elkaar gebouwd en ik heb meegekeken, dus ik weet er wel iets vanaf, maar daar houdt het ok mee op. er zitten trouwens ook geen kabeltjes los

Verwijderd

Topicstarter
jongens, ik denk dat ik maar gewoon de standaard format d: ga doen.
Bedankt voor de hulp

• Initial G
Op woensdag 27 juni 2001 17:39 schreef marcnolte het volgende:
jongens, ik denk dat ik maar gewoon de standaard format d: ga doen.
Bedankt voor de hulp
d: :?
gaat niet veel helpen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
wie niet waagt wie niet wint, je hoort nog wel hoe het afloopt

Verwijderd

Hmzz D: formatteren zal ongetwijfeld je probleem oplossen. :)

Welke type heb je?

Heb je al gekeken naar nieuwe firmware?

Maakt ie ook rare geluiden?

Zit er nog garantie op? Zo ja, doe niet teveel moeite en breng hm terug.

Pak de handleiding er even bij. Kijk es naar het tekeningtje. Als het goed is zit een ergens staan hoe je jumper achterop moet zitten. Kijk even of die niet eraf is. Je weet het nooit, misschien hebben de computerkabouters je jumper gejat.

Maar hardeschijven gaat formatteren zal niet helpen.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Idd,je kunt toch wel een paar dagen zonder speler?
Breng hem ff naar de winkel als je er garantie op hebt.
Formateren kan altijd nog.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, geformateerd en windows opnieuw geïnstalleerd, en waarempel hij deed het.
Alle drivers geïnstalleerd. Reboot. En fuckaduck. Hij houdt ermee op. En er komt zelfs een vage foutmelding bij.

Namelijk:

I:\Register is not accessible.
The request could not ben performed because of an I/O device error.

Hopelijk hebben jullie er wwat aan? Die gast komt misschien morgen langs, en als die er niks aan kan doen, en jullie hebben geen oplossing zal ik toch echt naar de winkel terug moeten.
GRRRRR :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIONEER DVD-ROM DVD-106 SCSI CdRom Device

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Op woensdag 27 juni 2001 22:36 schreef marcnolte het volgende:
Ik heb een PIONEER DVD-ROM DVD-106 SCSI CdRom Device
106 ? SCSI ?

ik denk dat die vriend van je die DVD op een ATA 100 controller heeft gezet.

Zet hem op een normale IDE poort.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat je bedoelt, maar ik zal vragen of ie er naar kijkt.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicked/to.OM

Verwijderd

Ik ben dus die vriend :)

Het is een gewone Pioneer 106S DVD-Rom. Niks geen SCSI, gewoon een IDE ding.

En like duh marc als je de drivers installeert en hij doet het opeens niet dan kan je toch maar een ding concluderen? Dat die drivers niet goed zijn |:(

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Sinds wanneer heeft een DVD speler drivers nodig ?

En de reden dat hij als SCSI device in de Device Manager staat komt waarschijnlijk omdat die DVD op een ATA 66/100/RAID controller card staat aangesloten. En die zijn daar niet voor gebouwd.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel niet de drivers van de dvd-rom, want die heb je niet nodig, maar de drivers van de andere hardware zoals ISDN-kaart en Videokaart, etc.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Marc,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, en volgens mij ligt het aan je IDE kabel.
Let me explain. Ik heb een Pioneer 105S, nooit problemen mee gehad. Op een gegeven moment krijgt mijn brander kuren. Hij viel opeens zonder reden uit. Dan verscheen er in win2k een scherm dat ik niet goed hardware had verwijdert.
Ik balen en ton hebbik mijn IDE habels verwisselt. Brander deed het daarna prima alleen wilde mijn DVD-Rom speler geen .exe bestanden meer draaien.

Dus, weer alles trug gezet en mijn DVD speler doet het weer als een trein, alleen nog ff een nieuwe IDE kabel kopen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Pagina: 1