Ik heb op de beganegrond een modem/router en op de 1e verdieping een wifi range extender. Ik wil graag dat mijn apparaten automatisch verbinden met het meest dichtbijzijnde wifi apparaat. Als ik nu op zolder ben geweest en weer op de beganegrond ben blijft mijn telefoon verbonden met de extender terwijl dat qua afsyand niet logisch is. De verbinding is dan zeer slecht waardoor berichten bv niet binnenkomen. Ik heb ooit ergens gelezen hoe dat moet maar kan de uitleg niet meer vinden.
Je hebt last wat in vaktermen een sticky client heet.
Het roaming gedrag van je apparaat is gewoon slecht, die zoekt pas naar een andere connectie als hij z'n bestaande AP helemaal niet meer ontvangt, maar aangezien het device zelf meestal een veel slechtere wifi zender heeft (o.a. geen antennes) is de verbinding al heel slecht lang voor hij overschakelt.
Voor android en iPhone devices zijn er legio app's die je roaming kunnen verbeteren.
Echt oplossen werk alleen met betere apparatuur dan die waardeloze extenders.
Roaming wordt dan vanuit het AP gestuurd in plaats vanuit het device.
Het roaming gedrag van je apparaat is gewoon slecht, die zoekt pas naar een andere connectie als hij z'n bestaande AP helemaal niet meer ontvangt, maar aangezien het device zelf meestal een veel slechtere wifi zender heeft (o.a. geen antennes) is de verbinding al heel slecht lang voor hij overschakelt.
Voor android en iPhone devices zijn er legio app's die je roaming kunnen verbeteren.
Echt oplossen werk alleen met betere apparatuur dan die waardeloze extenders.
Roaming wordt dan vanuit het AP gestuurd in plaats vanuit het device.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Voor Android kan dit ook onder ontwikkelaarsopties.Ben(V) schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:35:
Wat ik dan wel eens doe is op je telefoon even wifi uit en weer aanzetten. Dan pakt ie als het goed is wel de dichtstbijzijnde access point. Al is dat natuurlijk meer een work around en niet handig als je iets aan het streamen bent ofzo.
Thanks voor de tip. Wist niet dat het daar zat dus gelijk even geactiveerd gisteren en werkt inderdaad perfect! Merk jij grote impact op je accu van deze setting?RobinF schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:34:
[...]
Voor Android kan dit ook onder ontwikkelaarsopties.
Eigenlijk zou ik dat niet weten. Ik heb deze functie maar eventjes gebruikt en de accuduur van m'n telefoon is sowieso slecht. Maar geen heel groot verschil dus.One-eye864 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:49:
[...]
Thanks voor de tip. Wist niet dat het daar zat dus gelijk even geactiveerd gisteren en werkt inderdaad perfect! Merk jij grote impact op je accu van deze setting?
Pagina: 1