1440p/4K monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor, ik gebruik nu de Dell Ultrasharp U2312HM Zwart maar wil graag upgraden naar een hogere resolutie.
Zelf heb ik niet veel verstand van de verschillende monitoren, mijn huidige heb ik gekozen omdat deze toen het beste stond aangeschreven. Op dit moment is er, van wat ik gelezen heb, geen monitor die er bovenuit steekt, maar ik wil wel een goede keuze maken vandaar dit topic.
Budget: Rond de €1000,-

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI GTX 1080, kunnen er 2 worden als ik voor een 4K monitor ga
Spellen: WoW & ARK

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de verschillende ervaringen topics al het een en ander gelezen over verschillende monitoren & de problemen die sommige van deze monitoren vertonen.
Maar ik heb nog geen goede keuze kunnen maken omdat ik mijn kennis niet vertrouw op dit gebied.

Ik hoop dat jullie mij een duwtje in de juiste richting kunnen geven zodat ik een weloverwogen keuze kan maken :)

Beste antwoord (via ZeroTwo op 25-08-2016 11:14)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met jouw budget en GPU zou ik voor het volgende kiezen:
1440p
144Hz
IPS
G-Sync

En dan kom je op dit lijstje.

Alle reacties

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een selectie in de Pricewatch maakt op basis van deze resoluties, wat valt je dan op? Welke specificaties die je daar ziet lijken je interessant? Refresh rate? paneeltechnologie? Wat vind jij belangrijk aan het scherm?

• ZeroTwo
Wat ik gemerkt heb bij het gamen op mijn TV is dat het heel anders aanvoelt (stroperiger), ik weet niet of dit met de reactietijd of refresh rate te maken heeft maar het belangrijkste voor mij is vloeiende gameplay.
Paneeltechnologie geen idee, ik zit altijd recht voor mijn monitor dus dat is een vaste kijk hoek. Wel zie ik dat monitoren met een lage reactietijd vaak een TN paneel hebben.
Ik hoop dat dit je vraag enigszins beantwoordt.

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 15:23
Waarom 4K? 4K gaming is overbodig om eerlijk te zijn, en om de nieuwste games op 4K resolutie te spelen heb je een tweede 1080 nodig om een fatsoenlijke prestatie eruit te halen. Dan ben je alweer ~€800 verder voor alleen de tweede 1080.

Ik zou voor een 1440p scherm gaan met een goeie refreshrate (144Hz wel aangeraden) en een goeie reactietijd (houd het tussen de 1 / 5ms).

Ik heb nu zelf 3 philips schermen die allemaal op 1080p / 60Hz / 5ms werken en het werk goed. Totaal niet nodig om hoger te gaan.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• ZeroTwo
Rettsu schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
Waarom 4K? 4K gaming is overbodig om eerlijk te zijn, en om de nieuwste games op 4K resolutie te spelen heb je een tweede 1080 nodig om een fatsoenlijke prestatie eruit te halen. Dan ben je alweer ~€800 verder voor alleen de tweede 1080.

Ik zou voor een 1440p scherm gaan met een goeie refreshrate (144Hz wel aangeraden) en een goeie reactietijd (houd het tussen de 1 / 5ms).

Ik heb nu zelf 3 philips schermen die allemaal op 1080p / 60Hz / 5ms werken en het werk goed. Totaal niet nodig om hoger te gaan.
Ja dan gaat het in een keer wel heel veel geld kosten, ik denk dat ik dan inderdaad voor een 1440p scherm ga en in de toekomst ga kijken naar een TV met een 4K resolutie voor films & series.

Mijn huidige monitor heeft een reactietijd van 8ms dus dat wordt dan alleen maar beter.
Als ik een keuze maak uit een van de monitoren in de pricewatch met deze specificaties kan ik niet fout gaan?

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 15:23
ZeroTwo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

Ja dan gaat het in een keer wel heel veel geld kosten, ik denk dat ik dan inderdaad voor een 1440p scherm ga en in de toekomst ga kijken naar een TV met een 4K resolutie voor films & series.

Mijn huidige monitor heeft een reactietijd van 8ms dus dat wordt dan alleen maar beter.
Als ik een keuze maak uit een van de monitoren in de pricewatch met deze specificaties kan ik niet fout gaan?
Fout gaan zal niet zo zijn, kijk wel even naar welke 1440 resolutie je wilt hebben.
Je hebt 2560x1440 & 3440x1440, het grote verschil zit in de breedte want 3440x1440 is meestal curved, mocht je dit niet willen houd het dan op 2560x1440.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Acties:
  • Beste antwoord

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

1440p
144Hz
IPS
G-Sync

• ZeroTwo
Edmin schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:48:
1440p
144Hz
IPS
G-Sync

Oké bedankt! Dan ga ik de topics van deze monitoren is lezen om een uiteindelijke keuze te maken :)
Pagina: 1