• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Beste tweakers! Ik heb een vraag aan jullie omtrent ervaring met de pg279q. Ik heb t idee alsof 90% van de mensen slechte ervaring heeft en de panelen gewoon slecht zijn.(met name na reviews lezen, YouTube reacties onder een review, en het RoG topic)

Ik speel zelf redelijk veel arma 3 en andere games. Op dit moment heb ik een 970 GTX van EVGA. Daarbij neem ik gameplay op via Shadowplay en dat wil ik bewerken met Adobe Premiere Pro.
Wat raden jullie mij aan? De pg279q of pg278q?

1. Ik ben enorm benieuwd naar de IPS versie maar ik word een beetje afgeschikt vanwege de ervaring en berichten van IPS glow en bijvoorbeeld defecte pixels. De mooiere kleuren spreken mij wel enorm aan.

2. Ik hoef mij geen zorgen te maken om de vertraging toch? 4 ms VS 1 ms i.c.m input lag. Hierbij zou je het verschil niet moeten zien, als er daadwerkelijk verschil is; zou ik dat als casual gamer(ArmA 3) zien en een daadwerkelijk nadeel hebben t.o.v met andere gamers?

3. Als de 970 GTX het niet trekt ben ik van plan om voor de 1070 te gaan(ips of tn) ik heb gelezen dat die 1440p op 144Hz sowieso beter trekt en de 1070 voldoende moet zijn.

Edit en toevoeging: Het kan zijn dat mijn beeld een beetje vertekend is en dat in t algemeen de panelen wel goed zijn, graag wil ik advies of ik goed zit en/of misschien voor een hele andere serie of merk moet gaan?

[ Voor 13% gewijzigd door dogtagz op 25-08-2016 09:47 ]

$ alias cd='rm -rf'

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Componenten Aankoopadvies

Verder kunnen we toch al wat van je vragen beantwoorden voordat ie verplaatst gaat worden :+...

1: Wat is de vraag? ;). Je zult om te beginnen jezelf moeten afvragen in wat voor situatie jij normaal gamed. Als je bijvoorbeeld altijd het licht aan hebt staan hoef je je om IPS glow geen zorgen te maken en sterker nog, dan heb je altijd al glow van je lamp op je beeld gehad :+... Voor de rest zijn er ook wel prima exemplaren, je moet alleen niet schuw zijn voor een eventuele retour (een goede winkel in de buurt hebben helpt dan ook veel).

2: Nee,
We really did like the PG279Q and we've now found our new reference gaming screen! The gaming performance was excellent, and second to none at the moment. Very fast response times for an IPS panel, 144Hz native refresh rate support, no lag, NVIDIA G-sync capability, ULMB blur reduction mode and a few nice gaming extras all add up to an excellent gaming offering.
http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm

3:
Dat zou wel moeten kloppen, al zou ik me eerder zorgen maken om je CPU en memory wat ARMA betreft...

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb sinds een maand de pg279q en ben er heel tevreden van.
Die 90% waar je het over hebt lijkt me wel heel overdreven,ikzelf heb zo goed als geen ips glow en geen dode pixels.
Voor een ips scherm is hij enorm snel dus daar zul je alvast geen last van hebben.
Ik heb wel me gtx 970 moeten vervangen met een gtx 1070 .
Een gpu van dit kaliber is zeker nodig voor een scherm als dit.
De pg279q is naar mijn mening het beste gaming scherm momenteel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
sutro schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:44:
Ik heb sinds een maand de pg279q en ben er heel tevreden van.
Die 90% waar je het over hebt lijkt me wel heel overdreven,ikzelf heb zo goed als geen ips glow en geen dode pixels.
Voor een ips scherm is hij enorm snel dus daar zul je alvast geen last van hebben.
Ik heb wel me gtx 970 moeten vervangen met een gtx 1070 .
Een gpu van dit kaliber is zeker nodig voor een scherm als dit.
De pg279q is naar mijn mening het beste gaming scherm momenteel.
Achja het ligt aan hoe je het gebruikt of je een 27'' wil of toch groter. Ik ben wel van mening dat de Asus RoG schermen goed zijn. Zelf 2x PG278Q staan en uiterest tevreden. Ook goede support indien defect.

Maatje heeft een PG279Q, ook prima. Maar het is wat je voorkeur is. En dat is verschillend per persoon.

Verwijderd

De 279Q heeft naast IPS glow ook veel problemen met backlight bleed. Je moet niet gek staan te kijken dat je 'm 5 keer moet omruilen voordat je iets acceptabels hebt. Hangt er een beetje vanaf hoe kieskeurig je bent, maar zeker een kwart van de panelen is al niet goed voor de gemiddelde consument. Ik wacht zelf de IFA af, en hoop dat ze daar met iets beters komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 11:16 ]

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:15:
De 279Q heeft naast IPS glow ook veel problemen met backlight bleed. Je moet niet gek staan te kijken dat je 'm 5 keer moet omruilen voordat je iets acceptabels hebt. Hangt er een beetje vanaf hoe kieskeurig je bent, maar zeker een kwart van de panelen is al niet goed voor de gemiddelde consument. Ik wacht zelf de IFA af, en hoop dat ze daar met iets beters komen.
Waar haal je die statistiek vandaan?

Granted de monitors hebben soms problemen met bleeding maar dat is bij andere monitor fabrikanten niet anders. Blijkbaar is het moeilijk de inspantorsie van het paneel goed onder controle te krijgen. Ik zou iig niet de PG279Q uitsluiten vanwege het risico op bleeding en dan vervolgens wel een andere IPS monitor aanschaffen.

De TN variant zou ik ten alle tijde afraden. Zo erg als de problemen bij de PG279Q lijken, die van de PG278Q zijn veel ernstiger en veel storender.

Zie mijn post in het ROG Swift topic:
Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Ja.

Het verticale strepen "probleem" is er nog steeds en is het gevolg van een mix tussen spatial en temporal dithering. Dit heeft elke PG278Q.

Ook sneuvelen PG278Q's erg snel, ze hebben een astronomisch uitvalspercentage na hun eerste jaar. Zie hieronder.

[...]

Het probleem ligt bij de oude PG278Q ook niet bij het TN paneel maar in de oude G-Sync module.

De oude G-Sync module is vanuit zijn design namelijk niet bedoeld voor 144Hz en is door Asus overgeclockt in de monitor gestopt. Helaas zorgt dat voor duurzaamheidsproblemen op de lange termijn. Ik weet geen exacte statistieken maar een gedeelte van de PG278Q schermen halen hun eerste jaar niet eens omdat de G-Sync module oververhit raakt en het scherm voorgoed naar zijn grootje helpt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Blaat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Waar haal je die statistiek vandaan?
Wij verkopen ze, retourpercentages liggen ver boven die van andere schermen. Zelfde verhaal voor de andere modellen die hetzelfde paneel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Wij verkopen ze, retourpercentages liggen ver boven die van andere schermen. Zelfde verhaal voor de andere modellen die hetzelfde paneel gebruiken.
Je kan gelijk hebben maar dit kan ook aangewakkerd zijn door de massahysterie die rondom de bleeding problemen van dit scherm is ontstaan. Als er op internet staat dat iemand een probleem heeft en je leest het, dan heb jij het probleem ook opeens.

Daar komt nog eens bovenop dat mensen met dergelijk geprijsde monitors veel minder vergevingsgezind zijn op dit vlak.

Ik begeef me veel in de monitor en schermwereld en vanuit mijn optiek zijn de problemen zwaar overtrokken.

Ik heb eens een Eizo in handen gehad waarbij het paneel eruit zag als een panter bij een donker scherm, maar bij dat type staat er helemaal niks op internet over bleeding problemen.

Op de een of andere manier lijkt ook iedereen de problemen met de PG278Q vergeten te zijn, en die monitor was er technisch veel slechter aan toe dan deze PG279Q.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 25-08-2016 11:39 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Blaat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Je kan gelijk hebben maar dit kan ook aangewakkerd zijn door de massahysterie die rondom de bleeding problemen van dit scherm is ontstaan. Als er op internet staat dat iemand een probleem heeft en je leest het, dan heb jij het probleem ook opeens.

Daar komt nog eens bovenop dat mensen met dergelijk geprijsde monitors veel minder vergevingsgezind zijn op dit vlak.

Ik begeef me veel in de monitor en schermwereld en vanuit mijn optiek zijn de problemen zwaar overtrokken.

Ik heb eens een Eizo in handen gehad waarbij het paneel eruit zag als een panter bij een donker scherm, maar bij dat type staat er helemaal niks op internet over bleeding problemen.

Op de een of andere manier lijkt ook iedereen de problemen met de PG278Q vergeten te zijn, en die monitor was er technisch veel slechter aan toe dan deze PG279Q.
Kan, je ziet dit echter niet terug bij high-end 4k monitoren of andere schermen met hoge prijzen. Met de Eizo variant is het iets minder, die hebben wat betere QC over het algemeen maar je betaald daar ook voor. Slechte modellen heb je bij elk merk wel.

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Paprika schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:52:
Componenten Aankoopadvies

Verder kunnen we toch al wat van je vragen beantwoorden voordat ie verplaatst gaat worden :+...

1: Wat is de vraag? ;). Je zult om te beginnen jezelf moeten afvragen in wat voor situatie jij normaal gamed. Als je bijvoorbeeld altijd het licht aan hebt staan hoef je je om IPS glow geen zorgen te maken en sterker nog, dan heb je altijd al glow van je lamp op je beeld gehad :+... Voor de rest zijn er ook wel prima exemplaren, je moet alleen niet schuw zijn voor een eventuele retour (een goede winkel in de buurt hebben helpt dan ook veel).

2: Nee,

[...]

http://www.tftcentral.co....asus_rog_swift_pg279q.htm

3:
Dat zou wel moeten kloppen, al zou ik me eerder zorgen maken om je CPU en memory wat ARMA betreft...
Dank jullie wel voor de snelle reacties allemaal!

Ik wilde eigenlijk gewoon persoonlijke ervaringen hebben, met name om een inzicht te krijgen dat er ook goeie modellen zijn. Ik heb zelf een i7-6700k met 16 GB DDR-4 RAM dus dat zit wel goed:)
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:15:
Bedankt! Dus sowieso bij een bedrijf bestellen waar de service goed is ;). De IFA is van 2 tot 7 september, volgens mij is het sowieso verstandig om dat af te wachten, misschien voor eventuele pricedrops als er andere(betere) modellen worden aangekondigd?

Hartstikke bedankt voor t advies iedereen. Ik denk dat ik voor het IPS paneel ga. Eerst zoals ik zei, de IFA afwachten. Als iemand nog ervaringen heeft met deze schermen, voel je vrij om dat hier te delen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Asus komt met een 144hz 4k 27" IPS, maar die resolutie is mij wat te gortig. AOC en Viewsonic hebben trouwens net een model uitgebracht met hetzelfde paneel als de 279Q, maar niemand heeft die nog. Zou kunnen dat zij het wat beter doen qua backlight bleed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb zelf hier een Acer XB270HU (IPS) staan en ik moet er wel bij zeggen dat het AUO paneel inderdaad niet de beste is qua backlightbleed en IPS glow.
Maargoed, er zijn weinig alternatieven en het is maar net hoe kritisch je bent.
Ik erger mij niet echt aan bleed en glow omdat je in de praktijk toch nooit naar een volledig donker scherm kijkt. Ik gok dat door de combinatie van de hoge prijs en de wisselende kwaliteit er wel klachten zijn.
Zelf zou ik nooit de TN variant willen hebben overigens.

Er komen later dit jaar wel meer opties als je >100Hz en geen TN wilt. Je hebt van Acer nu bijvoorbeeld al een 27" Curved Full HD 144Hz VA voor 400 euro:
pricewatch: Acer XZ271 Zwart
Er komt ook nog een vergelijkbaar 24" (VA Full HD 144Hz) model van Samsung dit jaar (C24FG70) en een aantal ultra-wide monitors (2560x1080 en 3440x1440).

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Als je G-Sync zoekt, 27 inch (evt. 30ish), 1440p en geen TN paneel is het erg lastig ;).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik had beide schermen en ik vind dat mensen erg overdrijven over het TN paneel. Natuurlijk is het niet zo mooi als IPS, maar een mooier TN paneel ga je niet snel vinden denk ik. In competitive games zoals CSGO of BF4 vond ik de TN zelfs iets fijner spelen.

Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met de IPS variant, ben er nog erg blij mee. De TN heb ik uiteindelijk aan een andere Tweaker verkocht, en tot dat punt had ik daar ook geen problemen mee. Heb ondertussen ook de Ultrawide 34" variant in huis en die is ook dik in orde. Het is zeker niet allemaal kommer en kwel zoals sommige mensen je willen laten geloven, ik ben het dan ook eens met Blaat.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Avioto schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:48:
Ik had beide schermen en ik vind dat mensen erg overdrijven over het TN paneel. Natuurlijk is het niet zo mooi als IPS, maar een mooier TN paneel ga je niet snel vinden denk ik. In competitive games zoals CSGO of BF4 vond ik de TN zelfs iets fijner spelen.

Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met de IPS variant, ben er nog erg blij mee. De TN heb ik uiteindelijk aan een andere Tweaker verkocht, en tot dat punt had ik daar ook geen problemen mee. Heb ondertussen ook de Ultrawide 34" variant in huis en die is ook dik in orde. Het is zeker niet allemaal kommer en kwel zoals sommige mensen je willen laten geloven, ik ben het dan ook eens met Blaat.
Overdreven inderdaad, als je dit normaal vind.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/1/1d/1d73d472_IMG_2712.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
^ Ik zou daar behoorlijk depressief van worden:P. Ik vind overigens ook niet dat mensen overdrijven.. Als je 750 euro betaald voor een monitor mag het ook wel goed zijn naar mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Als jullie eens zouden lezen, dan kan je zien dat ik het over de kleurweergave heb.

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1