Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Opstarten team-viewer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op twee computer teamviewer. Op de ene computer start het programma bij het aanzetten van de pc netjes op de achtergrond op en zie ik een klein icoontje rechtsonder in de balk verschijnen. Verder niets.

Op de andere PC verschijnt echter na het opstrarten van de PC het dashboard van teamviewer groot in beeld dat ik weer weg moet drukken als ik teamviewer niet direct wil gebruiken.

Ik neem aan dat het ergens een instelling betreft, maar waar? Wie kan mij helpen?

Alle reacties

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Op de andere pc staat die niet als een system service geinstalleerd maar de exe staat gewoon bij autostart.
Even kijken in de teamviewer opties en daar insteling "starten met windows".

Dan even de andere verwijzing in shell:startup of shell:common startup verwijderen?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie maar ik kom er niet uit. Met name de laatste zin met shell.... zegt mij niet zo veel. Kan je iets verder helpen?

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 08:45
Verschil is de volledige installatie of installatie voor remote beheer

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
even verwijderen en opnieuw installeren met volledige installatie

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik heb vandaag (in principe voor 1-malig gebruik) TeamViewer (versie 12) geinstalleerd om mijn collega op zijn werk te helpen (zit ziek thuis). Maar mocht het weer gebeuren, dan kan ik het alsnog aanroepen.

Zelf kende ik TeamViewer niet, maar hij bracht mij daarmee in aanraking. Maar wat mij stoorde, is dat TeamViewer ongevraagd met Windows tegelijk opstart. Tot mijn stomme verbazing is de optie "Teamviewer samen met windows opstarten" gewoon uitgeschakeld.

Ik kijk dan op mijn harde schijf en overal in de map "Start up" is TeamViewer niet vermeld.Via RegEdit kijk ik naar RUN en RUNONCE op meerdere plekken, maar daar is het ook niet vermeld.

Dus hoe is het mogelijk dat TeamViewer opgestart wordt met Windows (10 Pro) zonder toestemming?

Omdat mijn onderwerp aardig aansluit bij deze topic, heb ik de vraag hier gesteld zonder een nieuwe topic te starten.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nevil schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:07:
Ik heb vandaag (in principe voor 1-malig gebruik) TeamViewer (versie 12) geinstalleerd om mijn collega op zijn werk te helpen (zit ziek thuis). Maar mocht het weer gebeuren, dan kan ik het alsnog aanroepen.

Zelf kende ik TeamViewer niet, maar hij bracht mij daarmee in aanraking. Maar wat mij stoorde, is dat TeamViewer ongevraagd met Windows tegelijk opstart. Tot mijn stomme verbazing is de optie "Teamviewer samen met windows opstarten" gewoon uitgeschakeld.

Ik kijk dan op mijn harde schijf en overal in de map "Start up" is TeamViewer niet vermeld.Via RegEdit kijk ik naar RUN en RUNONCE op meerdere plekken, maar daar is het ook niet vermeld.

Dus hoe is het mogelijk dat TeamViewer opgestart wordt met Windows (10 Pro) zonder toestemming?

Omdat mijn onderwerp aardig aansluit bij deze topic, heb ik de vraag hier gesteld zonder een nieuwe topic te starten.
Is het niet een service wat wordt gestart?

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Squ1zZy schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Is het niet een service wat wordt gestart?
Ja, Squ1zZy, je hebt gelijk. Het stond op automatisch en die heb ik omgezet in handmatig. Na het opnieuw opstarten, bleef het inderdaad weg!

Dank voor je idee! _/-\o_

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nevil schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Ja, Squ1zZy, je hebt gelijk. Het stond op automatisch en die heb ik omgezet in handmatig. Na het opnieuw opstarten, bleef het inderdaad weg!

Dank voor je idee! _/-\o_
Cool en graag gedaan :)
Pagina: 1