Education version windows 10 pro OEM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Had onderdelen voor een nieuwe pc in huis gehaald en via pricewatch gekeken waar ik windows 10 pro 64bit OEM kon krijgen. Via de goeskoopste optie kreeg ik een registratie code.
Had een usb stick gemaakt op mijn oude pc met daarop installatiebestanden win10.
Toen ik in de installatie de code ingaf werkte deze niet maar toen in na installatie zonder code de code achteraf ingaf wel. Windows vermelde wel dat het om een education versie gaat.
Bij de omschrijving van het produkt om de webshop wordt hierover nergens gerept.
Ik kan ook niet zeggen dat ik een student ben al leer je natuurlijk elke dag wel weer wat bij in het leven 😊
Heb ik nou een versie met beperkte mogelijkheden of een versie die ik eigenlijk niet zou mogen gebruiken?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Contact opnemen met de shop, zij hebben jouw iets anders geleverd dan waarvoor je betaald hebt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je mediacreationtool gebruikt of gewoon een willekeurige ISO ergens vandaan getoverd buiten Microsoft om?

Mogelijk heb je een verkeerde image gedownload of een verkeerde key gekregen. Education keys worden niet los verkocht, dat is illegaal.

I reject your reality and substitute my own

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een Education iso pakt ook geen Pro key. De key bepaald de versie.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Mailtje naar MS als bovenstaande klopt. ze verkopen jouw anders gewoon een gratis windows versie.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Windows 10 Education is available just for education customers in volume licensing programs. Windows 10 Education includes features from Windows 10 Enterprise that are ideal for advanced security, and the comprehensive device control and management needs of today's educational institution. Windows 10 Education also enables simplified deployment in the education space; this edition provides a direct path for many devices to upgrade from Windows 10 Home or Windows 10 Pro.
Van MSDN.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zoo.. Pro, OEM en Edu gaat niet! samen. Geld terug vragen.

Home, pro, enterprise en edu. Met nog wat subsoorten.
http://wincom.blob.core.w...in10CompareTable_FY17.pdf

NRG

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
"goedkoopste in de pricewatch" is vaak geen goede combo met Windows licenties, in het beste geval krijg je een grijze versie, in het slechtste geval gewoon een niet legitieme licentie, zoals in dit geval lijkt te zijn.

Eigenlijk zou Tweakers hier beter op moeten controleren en in ieder geval de verkopers die niet legitieme versie's verkopen gewoon uit de pricewatch moeten halen. Grijs gebied zoals bijv. import licenties e.d. kan ik nog inkomen dat deze toegestaan zijn, maar het verkopen van losse volume licenties / MSDN versies e.d. mag gewoon niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:37:
"goedkoopste in de pricewatch" is vaak geen goede combo met Windows licenties, in het beste geval krijg je een grijze versie, in het slechtste geval gewoon een niet legitieme licentie, zoals in dit geval lijkt te zijn.

Eigenlijk zou Tweakers hier beter op moeten controleren en in ieder geval de verkopers die niet legitieme versie's verkopen gewoon uit de pricewatch moeten halen. Grijs gebied zoals bijv. import licenties e.d. kan ik nog inkomen dat deze toegestaan zijn, maar het verkopen van losse volume licenties / MSDN versies e.d. mag gewoon niet.
Daar ben ik het wel mee eens, want het is heel verwarrend. Als je bij een windows topic zit, is de pricewatch artikel ook nog eens gekoppeld en zie je boven in je scherm de 30 euro versies. Dan kan ik het de mensen niet kwalijk nemen dat ze denken dat het in orde is.

Maar helaas. Tweakers is hypocriet. Zo had ik in mijn enthousisme 1 van een dergelijke oem key teveel gekocht. Ik dacht, ik verkoop hem in V&A. En wat denk je, in no time kreeg ik een waarschuwing dat dit niet mag en was mijn advertentie verwijderd.

Maar in de pricewatch mag het dus blijkbaar wel aanbevolen en geadverteerd worden.... |:(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Klinkt leuk, maar meestal is dat weer een subverkoper van bol.com.... Niet te controleren of handhaven.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

Eens.

Een legitieme W10 Home OEM key kost om en nabij de €90. Als de prijs daar ver onder zit, dan is er een zeer grote kans dat het gaat om een volume licentie of MSDN key of andersoortige key die verkocht wordt op een manier waar Microsoft niet blij mee is. Laat staan als het gaat om een Pro key die voor een paar tientjes verkocht wordt.

In veel gevallen zal de key gewoon werken en merkt de gebruiker er niets van, maar de gebruiker draait dan waarschijnlijk simpelweg geen legitieme versie van Windows.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1