Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Light & Portable < 699€

Pagina: 1
Acties:

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Wat is je budget?
699€ MAXIMUM

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Full hd 12-13"
Touchscreen
128gb ssd
Azerty
4gb ram maar moet makkelijk zelf upgradebaar zijn
Lange accuduur

Momenteel op de shortlist:
Asus zenbook ux305ca - 699€ maar hiervan is het ram geheugen gesoldeerd, dus dit is echt een bummer

Asuus zenbook flip ux360ca - 699€ (Promotie) maar vind deze enkel met qwerty en weet niet of geheugen uitbreidbaar is

Laptops zonder ssd mogen ook maar dan moet de hd makkelijk te vervangen zijn door een ssd (met het budget nog voor ogen). Maar ik vind hiervoor geen kandidaten met full hd touch scherm.

Ik heb de indruk dat 699€ net te weinig is voor men eisen maar mss komt iemand wel met een mooie combi op de proppen!

Spijtig dat de Xiaomi notebook airs (nog) niet beschikbaar zijn in belgie.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tweedehands? V&A aangeboden: Lenovo X1 Carbon | i7 | 8GB | 256GB SSD | 3K scherm | Fabriek...

Geen azerty... maar wel echt een pareltje voor die prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 25-08-2016 00:46 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

bij thin&lights zal het ram geheugen tegenwoordig vrijwel altijd gesoldeerd zijn. zo ook bij de ux360. maar 4gb is eigenlijk altijd genoeg voor de taken die een dergelijke laptop aankan hoor. vul maar in bij google, 8 vs 16 gb, uitgebreide test met benchmarks fotoshop games etc om het verschil tussen 4 8 en 16 gb te onderzoeken. uiteindelijk bleek 8 en 16 voor games en 90% van de programma's gelijk te zijn en 4 alleen bij de allerzwaarste programma's een klein performanceverschil te geven (nog geen 5%)

lang verhaal kort, als de keuze gaat tussen de ux305 en ux360 zou ik voor die laatste gaan, tabletmodus en touchscreen werken goed en accuduur is uitstekend. is gewoon de opvolger van de 305 eigenlijk. mocht je het budget toch een paar tientjes kunnen rekken zijn er her en der opruimingsmodellen van de ux305 te vinden met een intel core i7.

hiernaast zou je kunnen kijken naar de microsoft surface concurrenten zoals de MIIX 700. deze staat in de pricewatch voor 800 dacht ik, maar staat bij bcc voor 699 op de site. (is op een of andere manier niet terug te vinden bij kieskeurig en pricewatch etc).

conclusie:
ux305 - i7 - 750/800
ux360 - m3 - 679
miix 700 - m5 - 699

• Nikvdw
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:06:
bij thin&lights zal het ram geheugen tegenwoordig vrijwel altijd gesoldeerd zijn. zo ook bij de ux360. maar 4gb is eigenlijk altijd genoeg voor de taken die een dergelijke laptop aankan hoor. vul maar in bij google, 8 vs 16 gb, uitgebreide test met benchmarks fotoshop games etc om het verschil tussen 4 8 en 16 gb te onderzoeken. uiteindelijk bleek 8 en 16 voor games en 90% van de programma's gelijk te zijn en 4 alleen bij de allerzwaarste programma's een klein performanceverschil te geven (nog geen 5%)

lang verhaal kort, als de keuze gaat tussen de ux305 en ux360 zou ik voor die laatste gaan, tabletmodus en touchscreen werken goed en accuduur is uitstekend. is gewoon de opvolger van de 305 eigenlijk. mocht je het budget toch een paar tientjes kunnen rekken zijn er her en der opruimingsmodellen van de ux305 te vinden met een intel core i7.

hiernaast zou je kunnen kijken naar de microsoft surface concurrenten zoals de MIIX 700. deze staat in de pricewatch voor 800 dacht ik, maar staat bij bcc voor 699 op de site. (is op een of andere manier niet terug te vinden bij kieskeurig en pricewatch etc).

conclusie:
ux305 - i7 - 750/800
ux360 - m3 - 679
miix 700 - m5 - 699
Alvast bedankt voor de reactie!

4Gb ram zal inderdaad in de meeste gevallen voldoende zijn voor haar, ik hoop alleen dat dit zo blijft de volgende jaren.

De ux360 kan ik momenteel enkel vinden met qwerty toetsenbord en dat is een no-go zoals vermeld. Iemand die weet waar je de azerty versie kan kopen?

Je mag me altijd ook een keer verwijzen naar de opruimingsacties van de ux305. Mijn zoektocht beperkt zich meestal tot de coolblue.be ....

De keuze is zeker niet beperkt tot deze 2 modellen, deze waren gewoon meestal de modellen die voldeden aan mijn filter. Daarom deze topic, misschien dat iemand mij wel kan verwijzen naar koopjes online, zoals gezegd kijk ik meestal op coolblue.be. Ik heb ook eens naar die miix 700 gekeken op bcc.nl, mooi toestel, mooie specs (eigenlijk beter dan de ux305/ux360), mooie prijs. Maar aangezien bcc een nederlandse site is veronderstel ik dat dit een qwerty toetsenbord heeft?

• Nikvdw
Sorry azerty is echt wel een must

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Volgens mij voldoet deze perfect.

Azerty, 13", i5, 8gb, 128gb ssd, fullHD IPS voor 699,-
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13ISK 80SJ005VMH

Coolblue.be heeft ook de ux360 met azerty maar alleen een model van 999,-

[ Voor 14% gewijzigd door Cinemaskoop op 25-08-2016 08:53 ]

Verwijderd

en een qwerty en dan gewoon de toetsen er af halen en omwisselen? of stickers er overheen of iets dergelijks. breid de keuzemogelijkheid enorm uit

• Nikvdw
Het ie een asus zenbook flip ux360ca geworden met 128gb ssd, 8gb ram en azerty toetsenbord voor 749€.

Best wel een scherpe prijs voor de specs.
Pagina: 1