Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple: wij gebruiken machine learning voor verlengen (...)

Pagina: 1
Acties:

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het zal vast aan mij liggen, maar dit stukje zou niet misstaan als advertorial voor Apple. De nieuwswaarde is werkelijk nul. In de comments wordt uitstekend uitgelegd waarom "machine learning" (ML) marketing fluff is, en geen technische ontwikkeling an sich.

Elke inhoudelijk referentie aan andere techorganisaties en hun verschillende gebruik van de technieken onder de ML-paraplu ontbreekt. Alleen een opmerking dat Google en Microsoft ook overnames deden op dit vlak.

Verder speculeert Tweakers, iets dat in een nieuwsbericht niet echt gepast is. Beschrijf het nieuws eerst maar eens inhoudelijk, voordat je er eigen analyses op loslaat. Begin met de 5 W's + Hoe. Met name die laatste ontbreekt volledig, tenzij je de eigen mening van de aiteur als feitelijk gegeven meetelt.

Daarnaast is het erg jammer dat het uitstekende artikel van Levy zo kort en te vaag wordt samengevat. Lees het origineel, dan krijg je 10x meer informatie dan uit de linktip die Tweakers ervan maakt.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerkingen. Je spreekt jezelf echter wel tegen: eerst is het een advertorial voor Apple, en vervolgens bevat het speculaties - wat natuurlijk nooit een plek heeft in een advertorial. Dat kan natuurlijk niet allebei ;)

Soms wil ik wel eens dat wij - zoals het tweakers van weleer - een format hadden om simpelweg een linktip te geven. Simpelweg plaatsen: 'Backchannel heeft een leuk artikel over machine learning bij Apple, lees het hier'. Dat doen wij echter niet en als ik het nu een keer wel zou doen, zouden veel lezers denk ik danig in de war raken.

Wat ik dus heb gedaan, is proberen een element van nieuws eruit halen die veel tweakers interessant zouden vinden. Het is jammer dat Apple niet verder uitlegt hoe zij de accuduur verlengen door middel van machine learning, maar mijn hoop was dat sommige mensen met meer verstand van zaken dan ik in de reacties wellicht ook met goede suggesties zouden komen hoe dit zou werken.

Wat ik echter niet heb proberen te doen, is een even uitgebreid artikel schrijven als Levy. Het artikel is niet alleen heel lang en uitgebreid, maar het is bovendien van hem. Het nieuwsartikel is ook een aansporing om het vooral zelf te gaan lezen.

Ik snap je gevoel over de nieuwswaarde heel goed, al ben ik het niet met je eens. Ik ben blij dat ik op deze manier veel mensen heb kunnen interesseren om er meer over te lezen en ook de reacties hebben een mooie inhoudelijke discussie; ik vind dit dus een waardevol artikel voor veel mensen op Tweakers :)