ik heb een linuxbak zonder pico en ik wil wat configuraties wijzigen. er staat wel vi op maar daar wil ik niet mee werken weet iemand waar ik pico of zo kan downloaden of een andere makkelijke texteditor alvast bedankt
Genoeg texteditors te vinden. Joe, emacs, mcedit, ae enz. enz... maar ik zou je toch aan willen raden om vi eens te 'leren', kan nog handig uitpakken omdat op een kale machine vaak alleen vi staat. Pico moet je trouwens compilen, die mag niet in binaire vorm verspreid worden meen ik.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
joe is inderdaad erg makkelijk. Wat je alleen moet onthouden is dat <ctrl> + <k> het menu is, en je dan met x afsluit en opslaat.
Verwijderd
Misschien staat midnight commander er wel op (mc), daar kun je ook in editen. Mochten de F-toetsen niet goed werken dan moet je ESC en daarna het getal van de F-toets indrukken.
Verwijderd
waarom niet met vi ? het doet in het begin wellicht wat spartaans aan, maar als je er eenmaal mee hebt leren werken, wil je niet anders meer
Is geen probleem. Pico is de editor van Pine namelijkPico moet je trouwens compilen, die mag niet in binaire vorm verspreid worden meen ik.
ae is een (simpele) optie. Beter is m.i VIM.
Als dat te user-hostile is naar jouw smaak, dan kna idd JOE een uitkomst zijn.
Als dat te user-hostile is naar jouw smaak, dan kna idd JOE een uitkomst zijn.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Een Ferrari is in het begin ook onwennig.Op woensdag 27 juni 2001 17:18 schreef draco het volgende:
er staat wel vi op maar daar wil ik niet mee werken
Wacht maar tot je rescuedisk eens moet gebruiken.
Joe? staat er niet op.
emacs?? ga maar zoeken.etc...
alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.
Verwijderd
pico zit in het pakket van pine, gewoon ff pine downloaden (zie freshmeat, tis een wustl pakket). ff uitpakken, ./build slx (Waarschijnlijk) en daarna ff cp ./bin/pico /bin of /usr/bin, weet nie precies boeit nie zoveel
Pagina: 1