Toon posts:

linux texteditor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een linuxbak zonder pico en ik wil wat configuraties wijzigen. er staat wel vi op maar daar wil ik niet mee werken weet iemand waar ik pico of zo kan downloaden of een andere makkelijke texteditor alvast bedankt

Verwijderd

joe

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Genoeg texteditors te vinden. Joe, emacs, mcedit, ae enz. enz... maar ik zou je toch aan willen raden om vi eens te 'leren', kan nog handig uitpakken omdat op een kale machine vaak alleen vi staat. Pico moet je trouwens compilen, die mag niet in binaire vorm verspreid worden meen ik.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• balk
  • Laatst online: 19-08 23:20
ae of mcedit

of Xemacs in X omgeving?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
In mc kan het ook. Das eigenlijk een filemanager maar met de edit knop werkt ie ook als texteditor.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
joe is inderdaad erg makkelijk. Wat je alleen moet onthouden is dat <ctrl> + <k> het menu is, en je dan met x afsluit en opslaat.

Verwijderd

De GPL versie van pico heet nano en is te vinden op http://www.nano-editor.org

Verwijderd

Misschien staat midnight commander er wel op (mc), daar kun je ook in editen. Mochten de F-toetsen niet goed werken dan moet je ESC en daarna het getal van de F-toets indrukken.

Verwijderd

waarom niet met vi ? het doet in het begin wellicht wat spartaans aan, maar als je er eenmaal mee hebt leren werken, wil je niet anders meer >:)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Pico moet je trouwens compilen, die mag niet in binaire vorm verspreid worden meen ik.
Is geen probleem. Pico is de editor van Pine namelijk :)

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

ae is een (simpele) optie. Beter is m.i VIM.
Als dat te user-hostile is naar jouw smaak, dan kna idd JOE een uitkomst zijn.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Anders Nano? Is nichtje van Pico.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50
Op woensdag 27 juni 2001 17:18 schreef draco het volgende:
er staat wel vi op maar daar wil ik niet mee werken
Een Ferrari is in het begin ook onwennig.
Wacht maar tot je rescuedisk eens moet gebruiken.
Joe? staat er niet op.
emacs?? ga maar zoeken.etc...

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

pico zit in het pakket van pine, gewoon ff pine downloaden (zie freshmeat, tis een wustl pakket). ff uitpakken, ./build slx (Waarschijnlijk) en daarna ff cp ./bin/pico /bin of /usr/bin, weet nie precies boeit nie zoveel
Pagina: 1