Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Hallo mensen ik heb een corsair carbide spec-03 ben op zoek naar cpu koeler. Echter is ruimte beperkt omdat ik boven in de kast ook 2 fans hebben zitten van Be Quiet.

Meer mensen die deze kast hebben en welke cpu koeler gebruiken jullie dan? Deze foto heb ik vandaag gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/14125100_10207114338441539_6408533864949313936_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9

Budget maakt niet zoveel uit geen Semi water koeling (die Corsair H60/70/80/100 gevallen
Heb AM3 moederbord.

Mvg Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je nu die twee bovenste fans weghaalt dan is er plaats genoeg.
Fans boven doen niet veel behalve lawaai maken en lawaai doorgeven vanuit de binnen kast. Extra koeling misschien, maar als je geen 3 grote intake fans ergens anders hebt hebben ze weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi,
De Scythe Mugen 4 PCGH Edition is een zeer goede prijs kwaliteit cpu koeler. een alternatief voor een tientje minder is de be quiet pure rock. Een andere optie is de Coolermaster TX3 evo voor twee tientjes.

Ik zou voor de Scythe mugen 4 gaan want die is zeer stil en koelt goed. Op de Cooler master en de scythe mugen kan je niet een normale 120mm fan bij plaatsen. Je moet goed opletten tijdens het aanschaffen van de koeler op de hoogte. De max hoogte voor de SPEC 03 is 157mm.

Sychte mugen is 156 mm hoog
CM TX3 is 136mm hoog
Be quiet is 155mm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Reepje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:14:
Als je nu die twee bovenste fans weghaalt dan is er plaats genoeg.
Fans boven doen niet veel behalve lawaai maken en lawaai doorgeven vanuit de binnen kast. Extra koeling misschien, maar als je geen 3 grote intake fans ergens anders hebt hebben ze weinig waarde.
Ik dacht omdat kleine kast is misschien boven 2 fans erin handig maar volgens jou maakt dat niet zoveel uit? Vind zonde om ze weg te doen anders zet ik ze voorin wel daar passen nog 2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
LaurensConjardo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:15:
Hoi,
De Scythe Mugen 4 PCGH Edition is een zeer goede prijs kwaliteit cpu koeler. een alternatief voor een tientje minder is de be quiet pure rock. Een andere optie is de Coolermaster TX3 evo voor twee tientjes.

Ik zou voor de Scythe mugen 4 gaan want die is zeer stil en koelt goed. Op de Cooler master en de scythe mugen kan je niet een normale 120mm fan bij plaatsen. Je moet goed opletten tijdens het aanschaffen van de koeler op de hoogte. De max hoogte voor de SPEC 03 is 157mm.

Sychte mugen is 156 mm hoog
CM TX3 is 136mm hoog
Be quiet is 155mm hoog
Hoogte bedoelen ze daarmee vanaf de moederbord of gewoon van onderen in zo kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welk moederbord en cpu heb je? Bij sommige combinaties is een top-down koeler aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:20:
Welk moederbord en cpu heb je? Bij sommige combinaties is een top-down koeler aan te raden.
Amd Phenom II X6 1090t

Msi 970 gaming (ja zo heet die echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:16:
[...]

Ik dacht omdat kleine kast is misschien boven 2 fans erin handig maar volgens jou maakt dat niet zoveel uit? Vind zonde om ze weg te doen anders zet ik ze voorin wel daar passen nog 2 in.
Het gaat in de eerste plaats om een goede airflow. Er zijn test waar kasten met goede airflow zijn getest met 1,2,3 tot 7 fans toe. Beste oplossing bleek 2 fans, voorin onder in, en achter boven uit. Door met 4 fans in de juiste opstelling te werken werden betere koeling behaald (paar graden) maar is niet nuttig.

Zo heb ik met dit warme weer 36 graden in de kast en 40 graden cpu. Met 2 case fannetjes.

Wat je alvast kan doen: die kabel wegwerken die nu voor de achter out take zit, dat verstoort de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Reepje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:25:
[...]

Het gaat in de eerste plaats om een goede airflow. Er zijn test waar kasten met goede airflow zijn getest met 1,2,3 tot 7 fans toe. Beste oplossing bleek 2 fans, voorin onder in, en achter boven uit. Door met 4 fans in de juiste opstelling te werken werden betere koeling behaald (paar graden) maar is niet nuttig.

Zo heb ik met dit warme weer 36 graden in de kast en 40 graden cpu. Met 2 case fannetjes.

Wat je alvast kan doen: die kabel wegwerken die nu voor de achter out take zit, dat verstoort de airflow.
Onderaan wil niet geen ruimte voor maar beste kan ik dus 2 voorin 1 achterin en bovenste leeg laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Amdwarrior schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:18:
[...]

Hoogte bedoelen ze daarmee vanaf de moederbord of gewoon van onderen in zo kast?
Men meet de max cpu koeler hoogte meestal vanaf de cpu :+

De koeler hoogte moet binnen de max cpu hoogte zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door LaurensConjardo op 24-08-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:31:
[...]

Onderaan wil niet geen ruimte voor maar beste kan ik dus 2 voorin 1 achterin en bovenste leeg laten?
Zou kunnen, elke situatie is weer anders. Kwestie van uitproberen en kijken wat de temperatuur doet.
Zelf stond ik eigenlijk ook raar te kijken dat mijn 2 fannetjes genoeg waren, waarbij ik de intake iets harder laat draaien dan de outtake. Dan kan er in ieder geval geen stof worden aangezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Reepje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:35:
[...]

Zou kunnen, elke situatie is weer anders. Kwestie van uitproberen en kijken wat de temperatuur doet.
Zelf stond ik eigenlijk ook raar te kijken dat mijn 2 fannetjes genoeg waren, waarbij ik de intake iets harder laat draaien dan de outtake. Dan kan er in ieder geval geen stof worden aangezogen.
Nou ik ga het morgen even proberen ik had deze besteld bij Azerty pricewatch: be quiet! Pure Rock

Maar nog even gebeld dat versturen even moest afwachten vanwege of het wel past vandaar dit topic O-)
Pagina: 1