Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Mijn vraag

Ik wil in photoshop wat buttons maken voor een website. Als ik dan een nieuw project aanmaak, kies ik wel voor transparantie (zodat er geen standaard achtergrond kleur verschijnt). Als ik dan de button opsla als .PNG en ik open het plaatje vanaf m'n bureaublad dan zit er toch een achtergrond (weliswaar transparant) omheen. Ik wil het plaatje uiteraard op m'n website hebben, maar al sik deze er nu op zet zit is het plaatje dus veel groter dan de button zelf. Ik heb al gezocht op internet maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Ik gebruik de proefversie van Photoshop op een iMac.

Beste antwoord (via stefan1187 op 25-08-2016 10:22)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat dacht je van je canvas/image de juiste afmeting maken (croppen) of desnoods slicen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat dacht je van je canvas/image de juiste afmeting maken (croppen) of desnoods slicen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Pfff dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Dat werkte inderdaad.
Heel erg bedankt voor je antwoord! :)

Anoniem: 617899

Een andere optie is om de betreffende button te selecteren in het lagenvenster > rechtsmuisknop > exporteren. Zo zou je bijvoorbeeld in 1 document verschillende buttons kunnen maken waarna je deze gemakkelijk in 1 keer kunt exporteren.
Wel afhankelijk van je Photoshop versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 25-08-2016 13:22 ]