Temperatuur reference RX 480

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-01 08:24
Sinds een paar weken heb ik een reference RX 480 in bezit en deze zit nu ook in mijn systeem. Ik speel voornamelijk World of Warcraft en tijdens deze game wordt de videokaart volgens AMD's eigen software rond de 60-70 graden. Nu heb ik gehoord van iemand dat dit gevaarlijke temperaturen voor het systeem zouden zijn? Ik heb gelijk in het begin de fans op ongeveer 40% gezet, het geluid maakt me niet zoveel uit omdat ik een koptelefoon op heb. Zijn dit normale temperaturen als ik deze game met deze kaart speel? Ik heb namelijk net een maand een nieuwe pc en wil niet dat hij dalijk al naar de klote is

Alle reacties

• vliegendehommel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-01 20:29
Dat is geen schadelijke temperatuur. Als hij rond de 90 graden zou zitten, dan uiteraard wel.

Als het je wat beter laat voelen: ik heb een oudere HD7950. Deze kaart wordt 86 graden ondanks schoonmaken. Werkt nog prima (al voor 2 jaar?).

Verwijderd

Volstrekt normale temperaturen. Aan de lage kant zelfs https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur

• destroye
Oke bedankt! Dit stelt me wel gerust, ik had het gehoord van iemand maar misschien heeft deze het dan verwisseld met de aftermarket kaarten. Bedankt in ieder geval!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

destroye schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:39:
Oke bedankt! Dit stelt me wel gerust, ik had het gehoord van iemand maar misschien heeft deze het dan verwisseld met de aftermarket kaarten. Bedankt in ieder geval!
Een AMD processor mag geen 70 graden worden, een Intel processor, AMD videokaart of Nvidia videokaart mag rustig 80+ zijn zonder noemenswaardige problemen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• destroye
De videokaart staat volgensmij ook op een max temperatuur van 90 graden. Dus wanneer de pc echt uit gaat vallen dan zal ik mij denk ik pas zorgen moeten maken ofniet?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Vergeet ook niet dat het buiten tegen de 30 aanzit. Dan het wordt het binnen toch al gauw 25+ graden aan het eind van de dag. Ik zit op mn cpu ook al 10 graden hoger dan normaal en het is nu niet eens zo warm meer.
Pagina: 1