Ons bekabeld netwerk blijft werken terwijl de wifi (vanop dezelfde Telenet router) af en toe (om de 10a 20 min.) wegvalt.
De technieker van Telenet spreekt over een 'netwerk-lus' in onze configuratie.
Maar wat is een netwerklus?
Ik vind niets op het net en onze technieker had ook niet direct een uitleg.
Kan maar moeilijk geloven dat dit dan als enige resultaat geeft dat de wifi en niet het volledige netwerk plat gaat.
Ondertussen is de router van Telenet vervangen door een nieuw exemplaar (witte versie-doc3 denk ik) en blijft het probleem bestaan.
Momenteel zijn we aan het testen met een aantal toestellen rechtstreeks op de router van Telenet zodat onze switch (unmanaged 24p switch) er vantussen is.
Dacht alvast eens te vragen wat jullie hiervan denken, of iemand al gelijkaardige problemen gehad heeft en in welke richting ik dan moet gaan zoeken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
De technieker van Telenet spreekt over een 'netwerk-lus' in onze configuratie.
Maar wat is een netwerklus?
Ik vind niets op het net en onze technieker had ook niet direct een uitleg.
Kan maar moeilijk geloven dat dit dan als enige resultaat geeft dat de wifi en niet het volledige netwerk plat gaat.
Ondertussen is de router van Telenet vervangen door een nieuw exemplaar (witte versie-doc3 denk ik) en blijft het probleem bestaan.
Momenteel zijn we aan het testen met een aantal toestellen rechtstreeks op de router van Telenet zodat onze switch (unmanaged 24p switch) er vantussen is.
Dacht alvast eens te vragen wat jullie hiervan denken, of iemand al gelijkaardige problemen gehad heeft en in welke richting ik dan moet gaan zoeken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 82% gewijzigd door mredant op 24-08-2016 20:57 ]