Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-06 09:13

Simii

[u]bold[/u]

Topicstarter
Na een tijdje te hebben geklooid met CPUs heb ik een leuk scenario gekregen, en wou dit graag delen.

Ivm met 2 RMA's was ik gedwongen een nieuwe CPU koeler te halen. Ik was altijd wel fan van de low-profile varianten, met een fan parallel aan het moederbord (plat dus ;) ).

Nu heb ik dus het volgende draaien:

Asus Rampage IV Gene
Intel i7-3930K
Wat bijzaken
Én
Scythe Kodati Rev.B

Zoals duidelijk moet zijn gaat het dus hier om de koeler.

Vraag me niet waarom, maar deze zit erop ^^

Het is dus nu dat de PC idle 60 C draait. En onder load graag de 100 C aantikt.
Besloten om hem daarom niet meer veel te laten draaien (met internet zit hij op de 55, en datr laat ik maar even zo xD)

Nu vroeg ik mij af hoe lang jullie hem nog geven?
Als in, dit kun je nog wel een weekje doorzetten. Of toch; hij kan je elk moment sterven

Dit topic is lichtelijk bedoeld om de voortgang van dit heethoofd te volgen, mocht iemand geïnteresseerd zijn in hoe hij het doet

Er zit ook een serieuzer kantje aan, en dat is om een eventuele tips in ontvangst te mogen nemen over welke koeler dit monster mag vervangen.
Ik ben in staat om te filteren via de pricewatch, maar vaak worden er dan koelers uitgefilterd die toch wél 2011 kit hebben.

Ik ben dus benieuwd of er tweakers zijn met aparte / nette (sorry, noctua is niet voor mij weggelegd)koelers voor 2011(-3) CPUs. Tevens zijn suggesties ook altijd welkom, ik praat er graag over! :)

Voor de kleurgeoriënteerde onder ons:
Moederbord is rood / zwart
RAM = corsair dominators (dus zilver / zwart)
GPU = lelijk, heeft aftermarket koeler (dus printplaat / metalen fins)
Case = zwart
PSU = onder basement

Mocht er iemand mee willen discussiëren dan graag! }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Simii op 24-08-2016 20:14 ]

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

Topicstarter
Om zelf een soort kick-off te geven:

Ik ben wel fan van de Cryorig koelers, echter heb ik er gelijk 2 nodig.
De 2011(-3) varianten zijn mij of te plompig, of aan de dure kant (70, per koeler)
Vaak zitten deze ook weer te knoeien met levertijd, waardoor ik twijfel of het iets voor mij is

Tevens alvast een kick-off voor de prestaties van de CPU:
De load is wel kunstmatig gemaakt via intel CPU check, maar zit nog niet aan de max
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6gwcnO69KQ86YmfiCXJguCHE/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Simii op 24-08-2016 20:15 ]

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 11:00
Je hebt een 130watt cpu, de meeste low profile koelers voldoen hier absoluut niet voor!

Ik kan je alleen tower koelers aanraden of een aio met een beetje leuk radiator oppervlak.

Voor de tower koelers kijk eens naar de be quit serie, mooi towerkoelers geheel in het zwart! Prestaties zijn ook erg net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:57
Ja, doe maar gewoon niet zo, als je het even in google had gegooit had je gevonden dat er word aanbevolen om de cpu onder de 90c te houden. Daarboven is het gewoon vragen om problemen, zowel in performance als in throttling en gewoon schade aan de cpu zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Goed plan, een 55W TDP koeler op een 130W TDP CPU zetten...

Ik ga je toch vragen waarom dit erop zit?

Je hebt een €550-ish CPU daar. Waar je een hele grote bak performance uit kan halen. (Als ie niet al beschadigd is) Zet er even een "lompe" Cryorig op. Of een Noctua DH14 of 15 (of 16).

BeQuiet Dark Rock 2 Pro, Dark Rock 3 of Dark Rock 3 Pro zijn ook pracht oplossingen voor deze hardware.

Ik zet zulke monster torentjes al op m'n slechts 98W TDP Cpu, (hoewel na OC ook 138W) en spontaan heb je weinig herrie en prettigere temps, voor een hoge prijs (70-90euro), maar niet voor een water koeling hoge prijs (110+ euro), terwijl de performance van dergelijke blokken metaal veelal boven die van AIO waterkoeling setjes liggen.

En als je dan wel waterkoeling gaat doen, pak dan geen 120 of 140 single rad, hoe dik die ook is. Je krijgt dan of herrie of erg heet koel water, been there, bad experience, high price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dit is inderdaad wel een heel rare build.

Dure CPU en moederbord, en dan geen fatsoenlijke koeler?

Een Dark Rock Pro of een Cryorig staan prima en koelen goed. Eventueel kun je nog kijken naar een NZXT X60 setje, maar dat is wellicht overkill.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb zelf altijd een Cryorig R1 Ultimate gehad, geen plat ding maar een beest van een koeler, die zal er geen problemen mee hebben. Heb nu custom water loopje, maar het scheelt niet eens heel veel onder full load. Denk max zo'n 7 tot 10 graden.

Wat betreft de looks vind ik de Cryorig R1 zelf de mooiste :), er is ook een platte variant, de C7, die komt ooit nog in mijn Nas :*).

Deze heeft een TDP van 100 watt, dus nog niet geheel toereikend voor je 130w processor denk ik...

Edit: hij past ook niet zie ik, wellicht dat dit compatible is? http://www.cryorig.com/news.php?id=24

[ Voor 9% gewijzigd door Mr-E op 25-08-2016 07:02 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Anoniem: 660294

Hoe verzin je het, een Kodati op dit patform.

Wil je een topflow koeler met voldoende capaciteit dan zou je een kunnen kijken naar pricewatch: Thermalright AXP-200R ROG, pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle of pricewatch: Raijintek Pallas mits het geheugen niet in de weg zit.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 20:13
Voor zo'n TDP en groottevereiste (is low profile een vereiste of niet?) zou ik AIO overwegen... met een >240 radiator.
Marreuhm, hoe precies ben je tot deze build gekomen? En waarom ga je even zo'n leuke CPU opfikken?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die cpu zal wel veel throttlen :)

Mijn 3930k draait op 4,6ghz en gaat onder load met een h80i niet echt de 80 graden over..

3930k's zijn wel cheap op v&a tegenwoordig ;)

specs

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
Ik mis een aantal punten...

1: Wat wil je bereiken? de laagste temps? De stilste(op net aan acceptabele temps)? Of wil je de beste prijs/temp/geluid verhouding.
2: Je budget. We kunnen je een 30 euro koeler aanbieden. Maar ook een "pre-build" waterkoeling systeem van 250-300 euro. Of zwaar custom waterkoeling van 1000 euro. Alles is mogelijk.
3: welke kast heb je? welke GPU heb je? Als een r9 295 samen met die GPU in een kleine dempende kast stopt gaat vrijwel geen 1 koeler de oplossing bieden.

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

Topicstarter
misterd11 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:44:
Je hebt een 130watt cpu, de meeste low profile koelers voldoen hier absoluut niet voor!

Ik kan je alleen tower koelers aanraden of een aio met een beetje leuk radiator oppervlak.

...
Dit is dus wat een hekelpuntje is, er zijn er voor 2011, maar deze zijn ook weer niet geschikt :P
sjaakwortel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:55:
Ja, doe maar gewoon niet zo, als je het even in google had gegooit had je gevonden dat er word aanbevolen om de cpu onder de 90c te houden. Daarboven is het gewoon vragen om problemen, zowel in performance als in throttling en gewoon schade aan de cpu zelf.
Ik heb inderdaad gegoogled en daar wordt 72C al als max beschouwd. Ik weet dus de risico's ;)
djunicron schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:16:
Goed plan, een 55W TDP koeler op een 130W TDP CPU zetten...

Ik ga je toch vragen waarom dit erop zit?

Je hebt een €550-ish CPU daar. Waar je een hele grote bak performance uit kan halen. (Als ie niet al beschadigd is) Zet er even een "lompe" Cryorig op. Of een Noctua DH14 of 15 (of 16).

BeQuiet Dark Rock 2 Pro, Dark Rock 3 of Dark Rock 3 Pro zijn ook pracht oplossingen voor deze hardware.

Ik zet zulke monster torentjes al op m'n slechts 98W TDP Cpu, (hoewel na OC ook 138W) en spontaan heb je weinig herrie en prettigere temps, voor een hoge prijs (70-90euro), maar niet voor een water koeling hoge prijs (110+ euro), terwijl de performance van dergelijke blokken metaal veelal boven die van AIO waterkoeling setjes liggen.

En als je dan wel waterkoeling gaat doen, pak dan geen 120 of 140 single rad, hoe dik die ook is. Je krijgt dan of herrie of erg heet koel water, been there, bad experience, high price.
Haha, ben er bekend mee :)
Waarom? Hij lag er nog en ik wou de PC draaiend hebben, met alle voor-/nadelen van dien
De originele koeler (Corsair H110_V2) is RMA en wordt vervangen door een luchtkoeler, deze is tijdelijk

Heb inderdaad ook al op een 6600K een noctua DH15 zitten, deze blijft lekker <40
Jeroenneman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:23:
Dit is inderdaad wel een heel rare build.

Dure CPU en moederbord, en dan geen fatsoenlijke koeler?

Een Dark Rock Pro of een Cryorig staan prima en koelen goed. Eventueel kun je nog kijken naar een NZXT X60 setje, maar dat is wellicht overkill.
Koeler issues staat dacht ik bij een vorige reactie beschreven :)
Suggesties kijk ik altijd naar, dus dankjewel!
Ben er inderdaad bekend mee, maar wil (zo goed als zeker) van waterkoeling af
Mr-E schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:56:
Heb zelf altijd een Cryorig R1 Ultimate gehad, geen plat ding maar een beest van een koeler, die zal er geen problemen mee hebben. Heb nu custom water loopje, maar het scheelt niet eens heel veel onder full load. Denk max zo'n 7 tot 10 graden.

Wat betreft de looks vind ik de Cryorig R1 zelf de mooiste :), er is ook een platte variant, de C7, die komt ooit nog in mijn Nas :*).

Deze heeft een TDP van 100 watt, dus nog niet geheel toereikend voor je 130w processor denk ik...

Edit: hij past ook niet zie ik, wellicht dat dit compatible is? http://www.cryorig.com/news.php?id=24
Wel interessant om te horen dat er niet goddelijk veel verschil zit met de custom loop, duit schetst iets meer beeld tussen custom en cryorig kwaliteit (al heb ik ook al veel reviews gelezen :p)
Wat de edit betreft:
Super! Dit zijn echt de gave dingen om te horen!
Had dit nog niet gelezen en kan zeker van pas komen :)
Dankjewel!
Anoniem: 660294 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:03:
Hoe verzin je het, een Kodati op dit patform.

Wil je een topflow koeler met voldoende capaciteit dan zou je een kunnen kijken naar pricewatch: Thermalright AXP-200R ROG, pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle of pricewatch: Raijintek Pallas mits het geheugen niet in de weg zit.
Dankjewel voor de suggesties, alleen hoor ik dus vaker tegenstrijdigheid dat topflow niet voldoende is voor s2011(-3) (zal dan denk ik enkel aan TDW liggen)
Maarrr, zeker iets om even naar te kijken ;)
De Kodati ziet er wel heel net weggewerkt uit! :D
freelh schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:11:
Voor zo'n TDP en groottevereiste (is low profile een vereiste of niet?) zou ik AIO overwegen... met een >240 radiator.
Marreuhm, hoe precies ben je tot deze build gekomen? En waarom ga je even zo'n leuke CPU opfikken?
Waterkoelers heb ik het niet zo meer mee :/
Heb er nu weer 2 RMA, opzich werken ze prima en zijn deze degelijk. Maar luchtkoelkers hebben minder points of failure
maratropa schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:18:
Die cpu zal wel veel throttlen :)

Mijn 3930k draait op 4,6ghz en gaat onder load met een h80i niet echt de 80 graden over..

3930k's zijn wel cheap op v&a tegenwoordig ;)
Hehehe, in de foto zie je alle 6 cores al naar 1.2Ghz zakken
Maar het klopt dat ze nog maar 150 2ehands zijn, daarom durf ik het nog enigszins :)
loki504 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:03:
Ik mis een aantal punten...

1: Wat wil je bereiken? de laagste temps? De stilste(op net aan acceptabele temps)? Of wil je de beste prijs/temp/geluid verhouding.
2: Je budget. We kunnen je een 30 euro koeler aanbieden. Maar ook een "pre-build" waterkoeling systeem van 250-300 euro. Of zwaar custom waterkoeling van 1000 euro. Alles is mogelijk.
3: welke kast heb je? welke GPU heb je? Als een r9 295 samen met die GPU in een kleine dempende kast stopt gaat vrijwel geen 1 koeler de oplossing bieden.
Bereiken:
Op het moment, een lopende pc
Dadelijk, een leuke koeler (koelen doen ze toch wel ;) )
Budget, irrelevant, zolang de prijs in verhouding is met wat je ervoor terugkrijgt
Kast staat gelinkt, is een Phanteks Enthoo Pro Windowed (niet acrylic, dus link is maar half goed)

cursief

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 20:40
Simii schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:04:
Ik heb inderdaad gegoogled en daar wordt 72C al als max beschouwd. Ik weet dus de risico's ;)
Zoals gezegd, de Intel klokt terug zodat temperaturen niet ver boven de 100C liggen. Een vriend van mij heeft jarenlang zijn i7-2600k met zulke temperaturen gedraaid. Totdat ik voor hem kijk wat er loos is en bleek de stock koeler maar met 3 van de 4 pushpinnen te zijn vastgeklikt. Die CPU's kunnen best wel wat hebben dus :) Een combinatie van hoge voltages ivm overklokken en hoge temperaturen lijkt me dan weer niet zo verstandig.

You will understand energy and you will be happy.

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

Topicstarter
gravit0n_ schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:27:
[...]

Zoals gezegd, de Intel klokt terug zodat temperaturen niet ver boven de 100C liggen. Een vriend van mij heeft jarenlang zijn i7-2600k met zulke temperaturen gedraaid. Totdat ik voor hem kijk wat er loos is en bleek de stock koeler maar met 3 van de 4 pushpinnen te zijn vastgeklikt. Die CPU's kunnen best wel wat hebben dus :) Een combinatie van hoge voltages ivm overklokken en hoge temperaturen lijkt me dan weer niet zo verstandig.
Eigenlijk is dat een onbekend iets voor mij, het terugclocken door de CPU zelf.

Hij doet dit namelijk op random momenten (bij 60C en bij 100C).
Dan gaat hij terug naar het minimum van 1.2 Ghz per core
Het gekke is, dat hij dit doet onder load bij 98 C, en idle bij 60 C. Tevens kan hij ook 3.2Ghz blijven lopen op 100 C en dan vraag ik me juist af waarom hij niet terugklockt (heb dan niet op dat moment de 3.2Ghz nodig)

Update, dag 2:
Vandaag de cores gelimit naar 4c, dit voegt echter niets toe. Idle of onder load.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNHFc9DGsvKtljpiyY5hVTvV/thumb.jpg

Ik begon wel BBQ te ruiken, maar gok dat het niet de CPU is ;)

Ziet er wel gelikt uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EaGotdGgExp6Hu5KP5ysqfAn/thumb.jpg

cursief

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Temperatuur zegt sowieso al niets over de levensduur. Maar begin eens met het schoonmaken van de koeler, wellicht koelt hij dan al een stuk beter en zakt je temperatuur dus ook. Controleer dan ook de koelpasta even, wellicht koelt hij (doordat de koelpasta niet goed meer is) daarom niet zo goed.

Daarnaast; nooit vertrouwen op waardes die programma's teruggeven. Dit zijn leuke indicaties, waar een flinke speling op zit. Zowel door de hard- als software. Wil je dus accuraat meten wat de temperatuur is, dan zul je met een multimeter aan de slag moeten. :)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2016 18:43 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
pleur er gewoon een andere fan even bovenop (elastiekjes, tie-raps) die meehelpt de lucht langs de koelribben te zuigen (pull)

Anoniem: 683497

Wat je met deze koeler ook probeert, voldoende koelen gaat hij toch niet.

Van de Scythe website:
Please note that the Scythe Kodati when using the PWM control is approved till 65W TDP. If the fan is used unregulated (at maximum speed), processors can be cooled up to 88W TDP.
Dit is geloof ik zo'n beetje de best koelende top down koeler:
pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

Kun je ook meteen nog wat overklokken.

• loki504
pricewatch: Cooler Master V8

Kost wat maar ik vind hem wel mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 25-08-2016 21:23 ]

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Mooi is relatief. Ik vind persoonlijk de Be Quiet Dark Rock koelers vele malen mooier. Minimalistisch zwart zonder poespas en LED verlichting, dat is in mijn ogen mooi. 8)

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Simii schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Dit is dus wat een hekelpuntje is, er zijn er voor 2011, maar deze zijn ook weer niet geschikt :P

[...]

[...]

Haha, ben er bekend mee :)
Waarom? Hij lag er nog en ik wou de PC draaiend hebben, met alle voor-/nadelen van dien
De originele koeler (Corsair H110_V2) is RMA en wordt vervangen door een luchtkoeler, deze is tijdelijk

Heb inderdaad ook al op een 6600K een noctua DH15 zitten, deze blijft lekker <40

[...]

Koeler issues staat dacht ik bij een vorige reactie beschreven :)
Suggesties kijk ik altijd naar, dus dankjewel!
Ben er inderdaad bekend mee, maar wil (zo goed als zeker) van waterkoeling af

[...]

Wel interessant om te horen dat er niet goddelijk veel verschil zit met de custom loop, duit schetst iets meer beeld tussen custom en cryorig kwaliteit (al heb ik ook al veel reviews gelezen :p)
Wat de edit betreft:
Super! Dit zijn echt de gave dingen om te horen!
Had dit nog niet gelezen en kan zeker van pas komen :)
Dankjewel!

[...]

Dankjewel voor de suggesties, alleen hoor ik dus vaker tegenstrijdigheid dat topflow niet voldoende is voor s2011(-3) (zal dan denk ik enkel aan TDW liggen)
Maarrr, zeker iets om even naar te kijken ;)
De Kodati ziet er wel heel net weggewerkt uit! :D

[...]

Waterkoelers heb ik het niet zo meer mee :/
Heb er nu weer 2 RMA, opzich werken ze prima en zijn deze degelijk. Maar luchtkoelkers hebben minder points of failure

[...]

Hehehe, in de foto zie je alle 6 cores al naar 1.2Ghz zakken
Maar het klopt dat ze nog maar 150 2ehands zijn, daarom durf ik het nog enigszins :)

[...]

Bereiken:
Op het moment, een lopende pc
Dadelijk, een leuke koeler (koelen doen ze toch wel ;) )
Budget, irrelevant, zolang de prijs in verhouding is met wat je ervoor terugkrijgt
Kast staat gelinkt, is een Phanteks Enthoo Pro Windowed (niet acrylic, dus link is maar half goed)
Ja ik vond het enigszins tegenvallen, maar de warmte overbrengen naar de koeler schijnt de "uitdaging" te zijn. Heb daarvoor al de cpu gelapt, maar het waterkoel blok niet bedenk ik me nu. Had de R1 ook gelapt. Wellicht het waterblok ook even behandelen dat het nog een paar graadjes meer scheelt. Ook had ik de CPU gedelid. Erg tevreden toen, met een drop van 15 tot 20 graden.

Ik heb de R1 nu over, mijn doel is om hem in mijn NAS te zetten, als het past :p, zonde om hem weg te doen, heb er zelfs over nagedacht om hem weer terug te plaatsen omdat ie de ruimte zo mooi vult :*)
Assix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Mooi is relatief. Ik vind persoonlijk de Be Quiet Dark Rock koelers vele malen mooier. Minimalistisch zwart zonder poespas en LED verlichting, dat is in mijn ogen mooi. 8)
Ik vind inderdaad al die lampjes e.d. ook wat overdreven vaak. Heb in mijn case ook geen verlichting e.d. Wil nog wel wat accenten aanbrengen door de cable sleeves een kleurtje te geven. Had eerst gekozen voor rood, echter denk ik nu om wit of zandkleur te doen. Maar de case is nog under construction, als t weer wat minder wordt maar weer eens verder

[ Voor 10% gewijzigd door Mr-E op 25-08-2016 20:33 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• loki504
[...]

Zo beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

Topicstarter
CH40S schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:40:
Temperatuur zegt sowieso al niets over de levensduur. Maar begin eens met het schoonmaken van de koeler, wellicht koelt hij dan al een stuk beter en zakt je temperatuur dus ook. Controleer dan ook de koelpasta even, wellicht koelt hij (doordat de koelpasta niet goed meer is) daarom niet zo goed.

Daarnaast; nooit vertrouwen op waardes die programma's teruggeven. Dit zijn leuke indicaties, waar een flinke speling op zit. Zowel door de hard- als software. Wil je dus accuraat meten wat de temperatuur is, dan zul je met een multimeter aan de slag moeten. :)
Was gelukkig vrij schoon, kan allen de pasta inderdaad niet herinneren welke het was :p

En het klopt idd, de software zal er veel naast zitten :x
ToFast schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:43:
pleur er gewoon een andere fan even bovenop (elastiekjes, tie-raps) die meehelpt de lucht langs de koelribben te zuigen (pull)
Top idee, had er zelf nog niet aan gedacht!
Heb hem nog niet aangehad, maar mocht ik niet anders hebben voor die tijd dan doe ik dit even snel ^^
Anoniem: 683497 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:43:
Wat je met deze koeler ook probeert, voldoende koelen gaat hij toch niet.

Van de Scythe website:

[...]

Dit is geloof ik zo'n beetje de best koelende top down koeler:
pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

Kun je ook meteen nog wat overklokken.
Klopt, socket 2011 staat ook eigenlijk helemaal niet in de beschrijving
De dark rock koeler wordt het uiteindelijk ook! Dankjewel :)
Deze heeft nog een enorm koelvermogen, dus heb er wel vertrouwen in (en hij is niet zilver :3)
Heb deze ooit eens gehad, maar hij was wat te zwaar :s
Dit trok erg veel aan mijn moederbord, wat na een tijdje toch 'gevaarlijk' leek te worden
[...]

Als je de oudere versies van de V8 ziet zijn ze er wel op vooruit gegaan :3
Mr-E schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:29:
[...]

Ja ik vond het enigszins tegenvallen, maar de warmte overbrengen naar de koeler schijnt de "uitdaging" te zijn. Heb daarvoor al de cpu gelapt, maar het waterkoel blok niet bedenk ik me nu. Had de R1 ook gelapt. Wellicht het waterblok ook even behandelen dat het nog een paar graadjes meer scheelt. Ook had ik de CPU gedelid. Erg tevreden toen, met een drop van 15 tot 20 graden.

Ik heb de R1 nu over, mijn doel is om hem in mijn NAS te zetten, als het past :p, zonde om hem weg te doen, heb er zelfs over nagedacht om hem weer terug te plaatsen omdat ie de ruimte zo mooi vult :*)

[...]

Ik vind inderdaad al die lampjes e.d. ook wat overdreven vaak. Heb in mijn case ook geen verlichting e.d. Wil nog wel wat accenten aanbrengen door de cable sleeves een kleurtje te geven. Had eerst gekozen voor rood, echter denk ik nu om wit of zandkleur te doen. Maar de case is nog under construction, als t weer wat minder wordt maar weer eens verder
Het lappen heb ik ook wel eens over nagedacht maar het verschil trek me niet zo. Delidden daarentegen wel! Heeft het echt 15-20 C verschil gemaakt??!?!? :O

(Lijkt dan een leuke toevoeging voor als de Drak Rock erop komt)

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Simii schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Top idee, had er zelf nog niet aan gedacht!
Heb hem nog niet aangehad, maar mocht ik niet anders hebben voor die tijd dan doe ik dit even snel ^^
Een koeler met 2 heatpipes voldoet niet voor socket 2011. Al zet je er 20 ventilators op.
Pagina: 1