Na een tijdje te hebben geklooid met CPUs heb ik een leuk scenario gekregen, en wou dit graag delen.
Ivm met 2 RMA's was ik gedwongen een nieuwe CPU koeler te halen. Ik was altijd wel fan van de low-profile varianten, met een fan parallel aan het moederbord (plat dus
).
Nu heb ik dus het volgende draaien:
Asus Rampage IV Gene
Intel i7-3930K
Wat bijzaken
Én
Scythe Kodati Rev.B
Zoals duidelijk moet zijn gaat het dus hier om de koeler.
Vraag me niet waarom, maar deze zit erop ^^
Het is dus nu dat de PC idle 60 C draait. En onder load graag de 100 C aantikt.
Besloten om hem daarom niet meer veel te laten draaien (met internet zit hij op de 55, en datr laat ik maar even zo xD)
Nu vroeg ik mij af hoe lang jullie hem nog geven?
Als in, dit kun je nog wel een weekje doorzetten. Of toch; hij kan je elk moment sterven
Dit topic is lichtelijk bedoeld om de voortgang van dit heethoofd te volgen, mocht iemand geïnteresseerd zijn in hoe hij het doet
Er zit ook een serieuzer kantje aan, en dat is om een eventuele tips in ontvangst te mogen nemen over welke koeler dit monster mag vervangen.
Ik ben in staat om te filteren via de pricewatch, maar vaak worden er dan koelers uitgefilterd die toch wél 2011 kit hebben.
Ik ben dus benieuwd of er tweakers zijn met aparte / nette (sorry, noctua is niet voor mij weggelegd)koelers voor 2011(-3) CPUs. Tevens zijn suggesties ook altijd welkom, ik praat er graag over!
Voor de kleurgeoriënteerde onder ons:
Moederbord is rood / zwart
RAM = corsair dominators (dus zilver / zwart)
GPU = lelijk, heeft aftermarket koeler (dus printplaat / metalen fins)
Case = zwart
PSU = onder basement
Mocht er iemand mee willen discussiëren dan graag!
Ivm met 2 RMA's was ik gedwongen een nieuwe CPU koeler te halen. Ik was altijd wel fan van de low-profile varianten, met een fan parallel aan het moederbord (plat dus
Nu heb ik dus het volgende draaien:
Asus Rampage IV Gene
Intel i7-3930K
Wat bijzaken
Én
Scythe Kodati Rev.B
Zoals duidelijk moet zijn gaat het dus hier om de koeler.
Vraag me niet waarom, maar deze zit erop ^^
Het is dus nu dat de PC idle 60 C draait. En onder load graag de 100 C aantikt.
Besloten om hem daarom niet meer veel te laten draaien (met internet zit hij op de 55, en datr laat ik maar even zo xD)
Nu vroeg ik mij af hoe lang jullie hem nog geven?
Als in, dit kun je nog wel een weekje doorzetten. Of toch; hij kan je elk moment sterven
Dit topic is lichtelijk bedoeld om de voortgang van dit heethoofd te volgen, mocht iemand geïnteresseerd zijn in hoe hij het doet
Er zit ook een serieuzer kantje aan, en dat is om een eventuele tips in ontvangst te mogen nemen over welke koeler dit monster mag vervangen.
Ik ben in staat om te filteren via de pricewatch, maar vaak worden er dan koelers uitgefilterd die toch wél 2011 kit hebben.
Ik ben dus benieuwd of er tweakers zijn met aparte / nette (sorry, noctua is niet voor mij weggelegd)koelers voor 2011(-3) CPUs. Tevens zijn suggesties ook altijd welkom, ik praat er graag over!
Voor de kleurgeoriënteerde onder ons:
Moederbord is rood / zwart
RAM = corsair dominators (dus zilver / zwart)
GPU = lelijk, heeft aftermarket koeler (dus printplaat / metalen fins)
Case = zwart
PSU = onder basement
Mocht er iemand mee willen discussiëren dan graag!
[ Voor 3% gewijzigd door Simii op 24-08-2016 20:14 ]
cursief