Simpele 13-14 inch laptop met genoeg opslagruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thilerion
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 13:36
Hoi! Ik zoek voor mijn vriendin een laptop maar ik weet er niet zoveel vanaf. Desondanks heb ik mijn best gedaan haar te helpen maar het lijkt bijna of wat ze zoekt niet bestaat.

Wat is je budget?
Het budget is tussen de 300 en de 550 maar minder dan 550 is altijd beter. Ze wil er wel een paar jaar mee vooruit dus als het te goedkoop is maar slechte bouwkwaliteit is is dat ook niet echt verstandig.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar mijn vriendin vind het gewicht niet perse belangrijk omdat het een kleine laptop is en het wel goed te doen is om die mee te nemen normaal gesproken. Een goede accu om een paar colleges te pakken is wel erg fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst geen Lenovo, maar dat komt dan meer vanuit mijn persoonlijke voorkeuren.

Verder wil ze heel graag een grote harde schijf maar een SSD klinkt haar ook wel goed. Dus ik zat te zoeken naar een laptop met SSD en HDD maar dat is niet te vinden (ik zelf heb een Transformer T200TA waar een extra SATA poort in zit dus ik dacht dat het wel te vinden was maar is erg lastig). Als dit echt niet te vinden is is 256GB wel het minimum aan opslagruimte.

Processor maakt niet zo uit. Er gaat alleen geinternet worden, verslagen typen is ook belangrijk en misschien nog foto's bewerken maar geen zware programma's als PS of iets dergelijks.

Resolutie maakt ook niet zo uit. 1080 is misschien overkill op zo'n kleine laptop met zo'n klein budget? Ik weet niet echt of dat t wel waard is.

Laptops die ik al gevonden heb:
pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80NA001KMH
Toch wel Lenovo...

pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL
Ziet er wel redelijk uit, maar ik ken Peaq niet echt.

pricewatch: HP 14-am005nd
Beetje simpel maar genoeg opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Wil je perse een nieuwe of is een tweedehands 12.5" model met Dell Next Business Day in home garantie tot 19 februari 2019 ook oké?

[ Voor 3% gewijzigd door Rubén89 op 24-08-2016 19:43 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die HP zou voor mij gelijk afvallen door de resolutie en de Peaq door de CPU. Verder is er weinig mis met Lenovo. Een slechte ervaring kan je natuurlijk altijd hebben, maar in de praktijk maakt het weinig uit of je een Lenovo, Acer, HP, Asus of wat dan ook koopt. Je kan pech hebben en mazzel hebben, maar het scheelt elkaar heel weinig.

Van deze 3 zou ik voor de Lenovo gaan. De resolutie van de HP is veel te laag. De CPU van de Peaq is veel te langzaam, dan blijft de Lenovo over.

Als je wil dat een laptop lekker snel is en jaren mee gaat zal je geen 350 euro moeten gaan uitgeven. Iedere laptop onder de 400 euro is alleen zo goedkoop omdat er op belangrijke dingen word bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubén89
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:45:

Als je wil dat een laptop lekker snel is en jaren mee gaat zal je geen 350 euro moeten gaan uitgeven. Iedere laptop onder de 400 euro is alleen zo goedkoop omdat er op belangrijke dingen word bespaard.
Vandaar dat ik me afvraag of TS ook een tweede hands model wil overwegen dan krijg je een laptop voor een fractie van de nieuwprijs.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thilerion
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 13:36
Rubén89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:41:
Wil je perse een nieuwe of is een tweedehands 12.5" model met Dell Next Business Day in home garantie tot 19 februari 2019 ook oké?
Waar zou ik hiervoor kunnen kijken? Want refurbished is ook prima, is dat wat je bedoelt? Want garantie is wel echt een must.
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:45:
Die HP zou voor mij gelijk afvallen door de resolutie en de Peaq door de CPU. Verder is er weinig mis met Lenovo. Een slechte ervaring kan je natuurlijk altijd hebben, maar in de praktijk maakt het weinig uit of je een Lenovo, Acer, HP, Asus of wat dan ook koopt. Je kan pech hebben en mazzel hebben, maar het scheelt elkaar heel weinig.

Van deze 3 zou ik voor de Lenovo gaan. De resolutie van de HP is veel te laag. De CPU van de Peaq is veel te langzaam, dan blijft de Lenovo over.

Nee daarom strekt het budget ook tot 550 euro. Dat is al een redelijk bedrag. Ik zit vooral naar laptops van 350 te kijken omdat er in de 13-14 inch categorie blijkbaar vooral heeeele goedkope laptops en hele dure laptops zijn en niet veel van 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Thilerion schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:56:
[...]

Waar zou ik hiervoor kunnen kijken? Want refurbished is ook prima, is dat wat je bedoelt? Want garantie is wel echt een must.

[...]

Nee daarom strekt het budget ook tot 550 euro. Dat is al een redelijk bedrag. Ik zit vooral naar laptops van 350 te kijken omdat er in de 13-14 inch categorie blijkbaar vooral heeeele goedkope laptops en hele dure laptops zijn en niet veel van 550 euro.
Nouja ehm ik hoop niet dat ik hier problemen mee krijg, ik kan zo snel geen verbod vinden in de FAQ, maar kijk eens naar deze bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Dell Latitude E5250-5738

Tot 19 februari 2019 de garantie dat als er een defect ontstaat er binnen één dag een monteur op de stoep staat, daarbij is de accu nog in perfecte staat én zit er een SSD in van acceptabele grote in de laptop.

Mocht je andere occasions willen bekijken dan kan dat hier. Je kunt dan ook gemakkelijk filteren op bijvoorbeeld schermgrootte:
https://tweakers.net/categorie/496/laptops/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubén89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Nouja ehm ik hoop niet dat ik hier problemen mee krijg, ik kan zo snel geen verbod vinden in de FAQ, maar kijk eens naar deze bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Dell Latitude E5250-5738
Nadeel is dan wel weer die resolutie. Verder wel een mooie en snelle laptop.
Thilerion schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:56:
[...]

Tot 550 euro is er inderdaad alleen wat van HP of Lenovo. Samsung had hier ook altijd wel leuke modellen in, maar daar zijn ze helaas mee gestopt.

Dit vind ik nog wel een mooie, alleen iets boven budget, maar dan heb je wel een 256GB SSD: pricewatch: HP Pavilion 14-al011nd

Andere optie is nog deze, dan zit je alleen wel met geel of roze.: pricewatch: Acer Aspire E5-473-35AE

Voor mij persoonlijk zou een te langzame CPU afvallen en te lage resolutie. Met een langzame CPU kunnen dingen als booten en gewoon programma's openen al erg langzaam gaan. Ik zou geen geld uitgeven aan iets wat nu al langzaam is en toch jaren mee moet. Qua resolutie vind ik 1366x786 gewoon te laag. Er past zo weinig op je scherm dat dit gewoon niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Nadeel is dan wel weer die resolutie. Verder wel een mooie en snelle laptop.

[...]

Tot 550 euro is er inderdaad alleen wat van HP of Lenovo. Samsung had hier ook altijd wel leuke modellen in, maar daar zijn ze helaas mee gestopt.

Dit vind ik nog wel een mooie, alleen iets boven budget, maar dan heb je wel een 256GB SSD: pricewatch: HP Pavilion 14-al011nd

Andere optie is nog deze, dan zit je alleen wel met geel of roze.: pricewatch: Acer Aspire E5-473-35AE

Voor mij persoonlijk zou een te langzame CPU afvallen en te lage resolutie. Met een langzame CPU kunnen dingen als booten en gewoon programma's openen al erg langzaam gaan. Ik zou geen geld uitgeven aan iets wat nu al langzaam is en toch jaren mee moet. Qua resolutie vind ik 1366x786 gewoon te laag. Er past zo weinig op je scherm dat dit gewoon niet lekker werkt.
Nouja voor internetten en tekstverwerken is 1366x768 inprincipe prima te doen. Echter, TS geeft aan foto's te willen berwerken en dan kan ik me het nut van een FHD scherm wel voorstellen inderdaad.

M.b.t. die langzame CPU denk ik dat langzaam booten en het openen van programma's veelal geen probleem is als je laptop voorzien is van een SSD (waarvan deze dan boot en waarop de programma's geinstalleerd zijn) tenzij je echt een langzame CPU hebt en deze de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubén89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Nouja voor internetten en tekstverwerken is 1366x768 inprincipe prima te doen. Echter, TS geeft aan foto's te willen berwerken en dan kan ik me het nut van een FHD scherm wel voorstellen inderdaad.

M.b.t. die langzame CPU denk ik dat langzaam booten en het openen van programma's veelal geen probleem is als je laptop voorzien is van een SSD (waarvan deze dan boot en waarop de programma's geinstalleerd zijn) tenzij je echt een langzame CPU hebt en deze de bottleneck is.
Voor internetten vind ik zelf 1366x768 ook niet prettig werken. Vooral die 768 hoogte vind ik erg weinig. Je ziet dan zo weinig van de pagina. Voor typen in Word maakt het minder uit.

Qua CPU vind ik dat je minimaal voor een A4 van AMD of i3 van Intel zou moeten gaan. Ik heb wel eens gewerkt met Celeron laptop's en AMD E1 of E2 modellen. Zodra je ook maar wat gaat doen met de laptop schiet het CPU gebruik al naar 100% toe. Dit is dan met een laptop nieuw uit de doos. Zodra Windows wat meer vervuilt raakt of bijvoorbeeld een virusscan gaat lopen worden die dingen zo langzaam. De komende 3 jaar zal de laptop alleen maar langzamer worden en programma's worden steeds zwaarder. Genoeg mensen die de meeste simpele laptop kopen, want ze zeggen er toch bijna niets mee te doen, maar als je ermee gaat werken word het vrij snel irritant dat het allemaal zo langzaam gaat. Een SSD helpt wel wat, maar zodra de CPU 100% gebruikt word, wat met zo'n langzame CPU helaas vrij snel is, maakt het ook niet meer uit of er een SSD in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Voor internetten vind ik zelf 1366x768 ook niet prettig werken. Vooral die 768 hoogte vind ik erg weinig. Je ziet dan zo weinig van de pagina. Voor typen in Word maakt het minder uit.

Qua CPU vind ik dat je minimaal voor een A4 van AMD of i3 van Intel zou moeten gaan. Ik heb wel eens gewerkt met Celeron laptop's en AMD E1 of E2 modellen. Zodra je ook maar wat gaat doen met de laptop schiet het CPU gebruik al naar 100% toe. Dit is dan met een laptop nieuw uit de doos. Zodra Windows wat meer vervuilt raakt of bijvoorbeeld een virusscan gaat lopen worden die dingen zo langzaam. De komende 3 jaar zal de laptop alleen maar langzamer worden en programma's worden steeds zwaarder. Genoeg mensen die de meeste simpele laptop kopen, want ze zeggen er toch bijna niets mee te doen, maar als je ermee gaat werken word het vrij snel irritant dat het allemaal zo langzaam gaat. Een SSD helpt wel wat, maar zodra de CPU 100% gebruikt word, wat met zo'n langzame CPU helaas vrij snel is, maakt het ook niet meer uit of er een SSD in zit.
Voor wat betreft de resolutie verschillen wij van mening. Wel sluit ik me volledig aan bij je opmerkingen m.b.t. tot de CPU de modellen die jij noemt de Atom's Celeron's E1's en E2's zou ik überhaupt niet overwegen bij de aanschaf van een laptop omdat dan inderdaad de CPU de bottleneck is en rap werken dan al spaak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rubén89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:28:
[...]

Voor wat betreft de resolutie verschillen wij van mening.
Dat is prima :) De TS heeft er denk ik genoeg over gehoord om zelf een keuze te maken. Hij kan prima bij een winkel naar binnen lopen en een laptop met die resolutie proberen en kijken wat ie zelf er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:33:
[...]

Dat is prima :) De TS heeft er denk ik genoeg over gehoord om zelf een keuze te maken. Hij kan prima bij een winkel naar binnen lopen en een laptop met die resolutie proberen en kijken wat ie zelf er van vind.
Amen :)

Pagina: 1