Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor dochter die HBO scheikunde gaat doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? Weet ik niet precies. Denk dat ze office, powerpoint wat you tube etc. gaat doen. Wordt ook niet aangegeven door school.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Windows 10 home Wil je gamen? nee Video's of foto's bewerken? soms Of gewoon een beetje surfen en mailen? zeker

Wat is je budget? ongeveer 500/800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? ja iedere dag waarschijnlijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? nee

Had 1 merk in het hoofd. De HP Pavilion 15-bc035nd. Nu hebben meerdere mensen me gezegd dat ik in een veel te hoog segment zit.
Ben wat verder gaan zoeken. Natuurlijk heb ik alle laptopjes al zo'n beetje gezien. Helaas heb ik geen verstand van laptopjes.
Hoop eigenlijk dat jullie me iets op weg kunnen helpen.
Let wel. Ik weet niet wat nodig is voor haar studie.

beeldscherm 14/15,6

ssd 256 of 512 gewenst dan wel moet aan te passen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 19:21 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voor mensen als jou (en mij tegenwoordig..) maakt tweakers iedere paar maanden de zogenaamde best buy guide.

Dit is de meest recente voor laptops
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2016

Als je verwacht dat ze er 4 jaar praktisch dagelijks mee naar school gaat, zou ik zelf je budget iets oprekken en voor een laptop uit de business categorie gaan. Die zijn meestal ook nog een beetje draagbaar. :)

Veel hogescholen en universiteiten bieden overigens zelf een laptop project aan. Daar kun je ook nog even naar informeren. Vaak is dat met een nette korting namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door PromWarMachine op 24-08-2016 19:22 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Heeft u een bepaalde laptop als tip.

Die Asus kan je de goedkoopste van rond de 946 kopen en een ssd erin heb ik gelezen. Hoop op meer tips.

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 17:40
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

Dit is de meest recente best buy guide, de hp pavilioon 15 is ook te koop als student met korting. Voor rond de 880 euro heb je het top model.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-11 19:13
Alhoewel de laptop die IAmNice aanraad er zeer interessant uitziet lijkt het mij toch dat ze voor de taken die uw dochter gaat uitvoeren het enigzins overkill is. Is zij niet beter af met een lichtere laptop?
Zo is er bijvoorbeeld zoiets pricewatch: Lenovo Yoga 700-14ISK 80QD008SMH dat scheelt al 300 gram. Of een ietwat kleiner scherm pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH

Ik heb geen ervaring met de opleiding zelf maar vaak zat zijn de laptops enkel documentatie producten en is het dan erg prettig als het zo een mobiel mogelijk apparaat is.

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Zoals PromWarMachine aangeeft, zal ik eerst informeren bij de hogeschool of zij laptops via een derde partij aanbieden, vaak geven ze flinke aanbiedingen. Niet raar opkijken als dat meer dan 200 euro is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ze hebben geen laptop programma. Woensdag gaat zij naar Leiden en kan daar navraag doen vwb de eisen.

Vraag: stel je koopt een laptop hp. Moet je er dan zo'n extra garantie bij af sluiten voor 3 jaar omdat zij 1 jaar geven of mag je ervan uitgaan dat een laptop 3 jaar meegaat en zij verplicht zijn dan eventuele gebreken te verhelpen(Europees recht).

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 15:23
Heb zelf wel de garantie bij gekocht was dacht ik rond de 50 euro voor 2 jaar er bij. Misschien moeten ze het wettelijk wel doen langer dan 1 jaar maar of dat zo snel gebeurt is natuurlijk een tweede.

Verwijderd

Topicstarter
Dell Latitude E7470 met 1600 x 900, 8 GB en 256 GB SSD PCIe. Kan iemand mij vertellen uit welk jaar deze komt en is 1600x900 goed?

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Misschien wel handig om te weten heb het namelijk nog niet terug zien komen hier: Hp heeft een studenten Store waar je op veel laptops 10% korting krijgt en ook op zaken als accessoires en extra garantie zit nog extra korting.

Ik neem aan dat je die Dell trouwens gezien het bij: dewederverkoper.nl maar vergeet niet dat die 799 excl btw is 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door CCJJVV op 26-08-2016 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prijs:
Wenst u toepassing van de 21% btw regeling omdat u de btw als zakelijke gebruiker wilt aftrekken? Dan is de prijs € 775,- excl. de btw.
Bent u particulier of als zakelijke gebruiker geen behoefte aan btw aftrek maar wel afschrijving? Dan betaalt u de vaste prijs van € 799,-.
welk jaar? verkoper adverteert mei 2016.
korting van hp was me bekend. Er werd gezegd dat de pavilion een aluminium of iets dergelijks buitenkant had maar dit is plastic volgens de laptopshop.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 20:58 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:27:
Helaas ze hebben geen laptop programma. Woensdag gaat zij naar Leiden en kan daar navraag doen vwb de eisen.

..................
Zou dit eerst even afwachten. Wordt anders erg veel koffiedikkijkerij......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:12:
Prijs:
Wenst u toepassing van de 21% btw regeling omdat u de btw als zakelijke gebruiker wilt aftrekken? Dan is de prijs € 775,- excl. de btw.
Bent u particulier of als zakelijke gebruiker geen behoefte aan btw aftrek maar wel afschrijving? Dan betaalt u de vaste prijs van € 799,-.
welk jaar?
korting van hp was me bekend. Er werd gezegd dat de pavilion een aluminium of iets dergelijks maar dit is plastic.
Ik heb de laptop zelf voor 879 euro aangeschaft. Lijkt me een prima laptop voor de toekomst met i7 8gb ram en een ssd. Misschien ietswat overkill, maar ik denk dat hij terecht de aanrader was van de laptop buy guide. Buitenkant is aluminium en binnen plastic. Ik weet niet of je voor dezelfde prijs een betere laptop krijgt. Wellicht ook interessant was de goedkopere model die wel langzamer is uiteraard.
Pagina: 1