Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1440p gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een pc te gaan bouwen, met een nieuw beeldscherm, toetsenbord en nieuwe geluidsboxen. Heb zelf al wat onderzoek gedaan naar de componenten en ben dus op het volgende uitgekomen (zie tabel).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik vooral gaan gamen op 1440p ultra settings en het systeem gebruiken voor school. Denk maar aan Word, Excelen PowerPoint. In de toekomst (over een jaar pas) misschien iets van programmeren (nog geen idee welke programma's). Daarnaast moet het systeem geschikt zijn om een beetje video en foto bewerking aan te kunnen voor fimpjes en foto's van bijv. vakantie.

De volgende games ben ik van plan om te gaan spelen de komende tijd btw:
- tomp raider en rise of the tomp raider
- fallout 4
- leage of legends
- cities skylines

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat te denken rond de 1800 euro. Mag iets meer of iets minder zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog wel een HDD hier liggen, maar zat te denken om SSD only te gaan. Verder heb ik nog een 1080p scherm van LG hier staan die ik wil gebruiken als 2de scherm.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1LG 23MP65HQ-P Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,50

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle nieuwe pc componenten, geluidsboxen, beeldscherm en een toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alle merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is dus echt een 1440p scherm aan te schaffen die redelijk groot is (boven de 23 inch). Het liefst een IPS scherm.Heb zelf al een 1080 IPS. En de kleuren zijn super mooi vind ik. Kwa ms van het beeld maakt het niet veel uit. Ik weet dat een TN scherm een veel snellere response tijd heeft, maar die paar miliseconde maakt mij niet uit. Zolang ik maar een IPS scherm heb. Heb ook gekeken of ik een 144 Hz scherm wil, maar een 60 Hz scherm is goed genoeg, en de prijs van de 1440p IPS 144 Hz zijn veel te duur!. Zolang ik maar alles ultra 1440p 60 Hz kan spelen vind ik het goed. In de toekomst zal ik de settings verminderen om aan de 60 fps te komen :)

De geluidsproductie van de pc maakt niet zoveel uit. Zolang het maar niet te erg is. Een intel stock cooler voldoet kwa geluidsproductie. Het stroomgebruik maakt me ook niet veel uit.

Verder is een openkast en dus ook goede kabelmanagement een must. Houd ervan om alles te kunnen zien in de pc, vandaar ook de NZXT S340. Heb er een rood/zwarte build van gemaakt, vind dit wel mooi. Zal er ook nog LED verlichting in doen in de toekomst.

Om later ook te kunnen upgraden wil ik er ook mischien een snellere SSD in willen zetten, maar hiervoor is een M.2 slot voor nodig. Vind dit een beetje vaag staan in de beschrijving van het moederbord.Dus of dit later mogelijk is?

Zat dus ook te denken aan SSD only omdat ik me erg irriteer aan die slome HDD's en het geluid ervan.

Ook hou ik van bang for buck :)

Ga je overklokken?
Nee ben zelf geen overklokker. En om zoveel geld uit te geven aan een Z170 moederbord en een K variant van de i5 vind ik het niet waard. Ook omdat dit dus bijna niks meer fps leverd tijdens het gamen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Of dit systeem een mooi systeempjes is voor de komende jaren (misschien later nog wat upgraden).
Ik wil dus ook een nieuw speakerset. Heb gekozen voor een 5.1 speakerset, omdat dit super mooi klinkt en in heel mijn kamer. Er zijn ook home cinema sets. Maar weet dus niet zo goed wat voor speakers ik moet pakken. Een homecinema of echte pc speakers zoals de logitech z906. iemand die mij hiermee kan helpen?

Heb ook gekeken naar beeldschermen en vond die DEll wel leuk die in de tabel staat. Dit is een 25 inch maar kan ook voor de 27 inch gaan. Voor de 25 inch gaan of 130 euro meer betalen en voor de 27 inch gaan?

Heb mezelf nog niet verdiept in het verschil tussen een B150 moederbord en een H170 en wat de H170 voor meerwaarden bied voor mijn systeem?

Mijn lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,48€ 182,48
1MSI B150 GAMING M3€ 103,50€ 103,50
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 474,01€ 474,01
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,95€ 32,95
1Logitech Z906€ 269,58€ 269,58
1CM Storm QuickFire TK (Red switch)€ 88,45€ 88,45
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 76,90€ 76,90
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.811,77

Zou iemand hier nog iets aan veranderen of is het systeem zo goed als af? Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?😛

Verwijderd

Het enige wat ik kan bedenken is een cpu koeler die er beter uit zit dan het boxed exemplaar pricewatch: Scythe Kotetsu. Voor de koeling is het echter niet noodzakelijk.

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:05
Ik moet zeggen dat het er als een mooi systeem uitziet. Het enige waar ik mijn bedenkingen bij heb is het SSD only verhaal. Een SSD van 480GB zit echt zo vol. Nu is het natuurlijk geen probleem om er later nog een SSD bij te zetten, maar dat gaat erg prijzig worden als je met grote videobestanden aan het werk gaat. Als je de HDD's alleen gebruikt voor dataopslag dan zullen deze alleen opspinnen als je daar ook mee aan de slag gaat. Dus geen last van geluid etc. als er niks van de schijf gebruikt wordt, maar wel veel goedkoper.

Ik heb het beeldscherm wat jij in je lijst hebt staan zelf ook. Ik ben er zelf erg tevreden over, maar er is wel iets waar je op moet letten. Het is met 25 inch namelijk niet een al te groot scherm voor deze resolutie. Dit zorgt ervoor dat het beeld goed scherp is, maar ook dat sommige interface onderdelen of tekst nog wel eens wat klein kunnen zijn. Voor mij totaal geen probleem, maar voor mensen met slechtere ogen wel belangrijk om mee te nemen. Je kan namelijk wel schalen in windows, maar dat gaat weer ten koste van de extra werk ruimte door de hogere resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:34:
Het enige wat ik kan bedenken is een cpu koeler die er beter uit zit dan het boxed exemplaar pricewatch: Scythe Kotetsu. Voor de koeling is het echter niet noodzakelijk.
Denk dat ik dit ga doen als ik de stock koeler niks vind, maar dat zie ik tegen de tijd dat ik de pc in elkaar ga zetten. Maar bedankt voor de tip nog. Die koeler die je aanbeveelt ziet er niet verkeerd uit in ieder geval :P
RamonK schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:43:
Ik moet zeggen dat het er als een mooi systeem uitziet. Het enige waar ik mijn bedenkingen bij heb is het SSD only verhaal. Een SSD van 480GB zit echt zo vol. Nu is het natuurlijk geen probleem om er later nog een SSD bij te zetten, maar dat gaat erg prijzig worden als je met grote videobestanden aan het werk gaat. Als je de HDD's alleen gebruikt voor dataopslag dan zullen deze alleen opspinnen als je daar ook mee aan de slag gaat. Dus geen last van geluid etc. als er niks van de schijf gebruikt wordt, maar wel veel goedkoper.

Ik heb het beeldscherm wat jij in je lijst hebt staan zelf ook. Ik ben er zelf erg tevreden over, maar er is wel iets waar je op moet letten. Het is met 25 inch namelijk niet een al te groot scherm voor deze resolutie. Dit zorgt ervoor dat het beeld goed scherp is, maar ook dat sommige interface onderdelen of tekst nog wel eens wat klein kunnen zijn. Voor mij totaal geen probleem, maar voor mensen met slechtere ogen wel belangrijk om mee te nemen. Je kan namelijk wel schalen in windows, maar dat gaat weer ten koste van de extra werk ruimte door de hogere resolutie.
Ja oke daar heb je gelijk in van de SSD only verhaal. Maar gaat die spin ook weg als je ze niet meer gebruikt? Anders zet ik er nog wel een HDD in voor massa opslag.

Zit dus inderdaad te twijfelen over de 25 inch en 27 inch. Heb altijd een bril op achter de pc. Dus zal alles wel goed kunnen zien maar weet niet of het echt 140 euro waard is om een groter scherm te kopen.

Dan gebruik ik denk ik nog wel mijn andere HDD die ik al heb en mischien nog een extra kopen. Welke raden jullie aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,50

Deze?

Op dit moederbord die ik heb gekozen kan een snellere SSD toch dan de standaard SSD?
Het verschil met een B150 en H170 is dat je bij een H170 raid kan gebruiken en sli kan draaien als ik me
niet vergis?

Owja over het toetsenbord, heb dus nog nooit een mechanische gehad en welke raden jullie aan (soort toets, red, blue etc.)?

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat dit het systeem wordt, heb er nog wel een ander toetsenbord er in gezet. Bestel het van de week. Zal mijn oude HDD er nog inzetten voor massa opslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,43€ 181,43
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 460,50€ 460,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 296,95€ 296,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,49€ 32,49
1Logitech Z906€ 269,58€ 269,58
1Func KB-460 (MX Red)€ 93,90€ 93,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 76,90€ 76,90
1Corsair RM550x€ 94,50€ 94,50
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.800,15

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11 14:13
ik had een kleine vraagje? ik wil ook zo een systeem hale maar wil ook overclocke. zou dexe genoeg zijn of toch RM650x
Pagina: 1