Digital audio out naar optische kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 808609

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil geluid van mijn tv samenvoegen met geluid van mijn pc door een soundbar te kopen. Alleen heeft mijn tv geen HDMI arc. Wel heeft mijn tv een digital audio out. En de soundbar kan worden aangesloten met een optische kabel. Zou ik de tv en de soundbar kunnen verbinden?

Ik gebruik de Philips 32PFK4309 als tv.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Een optische toslink is in principe ook een digitale verbinding. "Digital Out" is te breed en zegt niets. Er zijn twee types: coaxiaal met een elektrisch signaal en optisch met een lichtsignaal. Beide zijn digitaal en kan je via een relatief simpele adapter (enkele tientjes) laten verlopen. Zoek eens op "digital coax to optical".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Welke soundbar heb je?

Je TV heeft optisch uit als ik het goed zie in de handleiding. Wanneer je soundbar inderdaad optisch in heeft, is dat eenvoudig en goedkoop aan elkaar te knopen met een optische toslink naar toslink kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

PageFault schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:23:

Je TV heeft optisch uit als ik het goed zie in de handleiding.
Ow, dan is het helemaal makkelijk inderdaad. Philips (en Loewe) hadden voorheen Digitale Coax als Digital Audio Out. Vandaar dat ik de converter aan haalde. Maar als zowel de TV als de soundbar een optische aansluiting hebben is het een simpele kabel kopen en meer niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ja klopt, die waren meer van de 75 ohm coax :)

Ik haal het ook uit een vd plaatjes uit de tweakers specs:

pricewatch: Philips 32PFK4309 Zwart