Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek kwijlend toe, toen de Zotac 1080 GTX 1080 Arcticstorm, op tweakers.net aangekondigd werd.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001197325.jpeg

pricewatch: Zotac GeForce GTX 1080 ArcticStorm

Echter begrijp ik niet helemaal hoe het waterblok nu in elkaar zit; Het heeft koperen contact platen, maar de rest is blijkbaar van aluminium? Hoe kan dit? Voor zover ik weet, is het absoluut taboe om koper en aluminium te mengen bij een water koeling lus, aangezien deze metalen elkaar corroderen. 8)7

Ik wil er stiekem toch graag twee van aan boord nemen zodra ze te krijgen zijn, maar ik wil wel eerst weten of ik hiermee de rest van mijn koperen loop niet naar de haaien zal helpen..

Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Je kan altijd zelf nog een 1080 kopen en er een EK block opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liijkt me geen probleem. Alu oxideerd toch wel. Thermosstaat in een auto zit ook in een koperennlegerin en zit in een aluminium ruimte op het motorblok.

Laatst mijn thermosstaat vervangen, auto is van 1986 en t ziet er nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:22:
Je kan altijd zelf nog een 1080 kopen en er een EK block opgooien.
Dat kan zeker, maar ik heb weinig zin om 2 dure kaarten uit elkaar te slopen met het risico dat ze er daarna (garantie weg) geen zin meer in hebben. Als deze kaartjes gewoon functioneren met een koper loop, waarom dan moeilijk doen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDeelen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11-2023
Waarschijnlijk zit er een coating oid op het aluminium, maar dat is ook slechts een gok.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me toch dat zotac wel weet wat ze doen, dit is immers niet de eerste custom loop kaart die ze maken. Het moet dan wel een coating oid zijn, maar ik vind het nog steeds vreemd. :')

Ik heb inmiddels ook nog de EVGA hydrocopper gezien, op gamescom. Ze beweerde dat het dezelfde PCB was als hun befaamde FTW kaart, en patste zelfs dat het ding met goede koeling makkelijk 2.2GHz zou moeten kunnen halen. :$ Naja, eerst zien dan maar.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is erg moeilijk te zeggen aangezien ze het nergens echt fatsoenlijk aangeven, maar aluminium en koper mixen in een custom loop is altijd een no-go (Ja, zelfs met corrosion-blocker toevoegingen). De foto's die ik kan vinden zijn allemaal renders, dus het is lastig om er concrete uitspraken over te doen.

Het lijk er echter op dat alleen het blokje dat contact maakt met de GPU chip van koper is gemaakt. Dit zal dan wellicht gesoldeerd zijn aan het aluminium waar de vloeistof doorheen vloeit. Hierdoor wil je dit waterblock echt niet in je custom loop hebben. Ik kan nergens vinden of Zotac wellicht een koper of nikkel plating heeft aangebracht om corrosie te voorkomen. Er bestaat echter geen enkele reden om dit te verzwijgen in promotieverhalen aangezien het alleen maar wenselijk is om koper en/of nikkel plating te hebben.

Volgens 3DGuru: "The waterblock provides full board coverage and fitted with innovative technologies such as Direct Copper Contact with Micro-channels to maximize thermal performance. "

Als de micro-channels van koper zijn en de 'large-channels' van aluminium dan gaat dit waterblok zichzelf opvreten. Ik kan me echter niet voorstellen dat Zotac een dergelijke flawed design op de markt zou brengen, maar ik zou persoonlijk echt even de reviews afwachten voordat je hier je hardverdiende euro's aan uit geeft :)

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:26:
Het is erg moeilijk te zeggen aangezien ze het nergens echt fatsoenlijk aangeven, maar aluminium en koper mixen in een custom loop is altijd een no-go (Ja, zelfs met corrosion-blocker toevoegingen). De foto's die ik kan vinden zijn allemaal renders, dus het is lastig om er concrete uitspraken over te doen.

Het lijk er echter op dat alleen het blokje dat contact maakt met de GPU chip van koper is gemaakt. Dit zal dan wellicht gesoldeerd zijn aan het aluminium waar de vloeistof doorheen vloeit. Hierdoor wil je dit waterblock echt niet in je custom loop hebben. Ik kan nergens vinden of Zotac wellicht een koper of nikkel plating heeft aangebracht om corrosie te voorkomen. Er bestaat echter geen enkele reden om dit te verzwijgen in promotieverhalen aangezien het alleen maar wenselijk is om koper en/of nikkel plating te hebben.

Volgens 3DGuru: "The waterblock provides full board coverage and fitted with innovative technologies such as Direct Copper Contact with Micro-channels to maximize thermal performance. "

Als de micro-channels van koper zijn en de 'large-channels' van aluminium dan gaat dit waterblok zichzelf opvreten. Ik kan me echter niet voorstellen dat Zotac een dergelijke flawed design op de markt zou brengen, maar ik zou persoonlijk echt even de reviews afwachten voordat je hier je hardverdiende euro's aan uit geeft :)
De opmerking op 3DGuru was de oorzaak van dit topic. ;) Koperen vinnen in een aluminium blok is foute boel, maar zotac brengt al van ouds her deze arcticstorm kaarten op de markt, dus dat die zo'n domme fout ook echt zouden maken lijkt mij bijzonder sterk.

Hij is mooi, maar ik zou er mijn 1800 piek niet op durven zetten momenteel.

De Hydrocopper van EVGA jeukt daarom dus ook wel flink nu, aangezien die eind deze maand al op de markt gaan komen. Mooi neutrale kleur, en de naam wekt ook wel het vertrouwen dat er met koper gewerkt wordt. ;)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:31:
[...]
Dat kan zeker, maar ik heb weinig zin om 2 dure kaarten uit elkaar te slopen met het risico dat ze er daarna (garantie weg) geen zin meer in hebben. Als deze kaartjes gewoon functioneren met een koper loop, waarom dan moeilijk doen. :P
Bij EVGA kaarten is dat niet zo volgens mij! Daar mag je gewoon een blokje op zetten met behoud van garantie (was bij de 580-680-970/980 igg nog wel zo).

mixing a drink and music

Pagina: 1