Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte PC - 400 eu - brilliant ideas?

Pagina: 1
Acties:

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 10:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beste medetweakers, omdat meedenken over een systeem altijd leuk is voor tweakers met een dood momentje wil ik even mijn situatie tegen t licht houden bij jullie. Ik wil met mijn systeem het volgende doen:
Media PC - Plex aansturen via een ondergrondse HDMI kabel naar de tv. Die ligt al. Werkt keurig op huidige systeem. Daarnaast hou ik van het spelletje world of tanks, mijn enige zonde nog. Verder mag t wel wat energiezuiniger dan de huidige setup. De huidige setup begint de voeding van te falen en maakt een partij herrie dat je blij bent met gamen de headset op te zetten. Huidige setup in een notendop: AMD quadcore (90watt TDP) @ 3,2 ghz, 8 gb DDR3, Geforce 560ti, 128 gb SSD en een drietal storage disks.

Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro. Wil niet alle onderdelen upgraden, zie volgende punt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem voorlopig de 560TI grafische kaart mee; deze bezorgt me nog 50-90 fps in WOT, dus prima wat mij betreft. Daarnaast neem ik mijn SSD mee. Over storage disks zit ik nog te twijfelen, deze zijn wel ouwetjes en misschien handiger om ook uit verbruiksoogpunt handiger om een flinke drive aan te schaffen? Graag input.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb inmiddels een kleine wishlist aan onderdelen klaargezet; daarmee kan het ex storage drive keurig binnen budget:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,53€ 117,53
1MSI B150I GAMING PRO€ 87,28€ 87,28
1BitFenix Phenom Mini-ITX Wit€ 65,95€ 65,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master GM G650M€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,66

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde merkvoorkeuren, maar wel een beetje reeel bestelbaar en goede ervaringen van medetweakers worden erg gewaardeerd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We doen een a twee keer per jaar nog wel eens een LAN party. Games hier zijn over het algemeen simpel, dus ook hier is een update in graka nog even niet nodig. Mobility is daarbij wel lekker. Heb dacht ik een redelijk compact kastje uitgezocht. Maar zeker daar ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Heb heel graag een lekker lopende set, en dat kan qua onderdelen nogal verschillen.

Ga je overklokken?
Niet van toepassing; stock moet het prima draaien, anders kan ik net zo goed niets nieuws kopen

Wat verwacht je van ons?
Een aantal specifieke vragen voor mijn medetweakers:
- Zouden mijn 5jaar+ oude storage disks aan vervanging toe zijn? Zo ja wat is de beste storage deal in jullie optiek?
- Ben ook specifiek op zoek naar ervaringen met de kast. Uiteraard heb ik de reviews gelezen, maar wellicht iemand die nog aanvullingen wil delen na wat langer gebruik van de kast?
- Wat zijn de ervaringen met deze i3 processor? Of heerst er een consensus dat AMD toch beter voor mij is? More bang for your buck? Please explain!
- De chipsets van tegenwoordig ben ik niet meer in bij; heb een moederbord gekozen omdat t er op papier goed uitzat. Eens? Of zou ik wat anders moeten pakken? Of is deze gewoon belachelijk geprijsd in vergelijking tot iets wat jullie al gebruiken en echt fantastisch werkt?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan met SMART even checken hoe je disks er aan toe zijn. 1 disk is zuiniger dan 3, maar het is niet goedkoper, of milieuvriendelijker, om een nieuwe disk aan te schaffen. Wel zijn 3 disks lastiger in een compacte kast te bouwen.

Je voeding is wel erg flink. Verwacht je er een enorme videokaart in te proppen ooit (hou ook rekening met de kast dan)? Met de helft aan wattage kom je er ook wel.

Zie ook de BBG. Hier staat een iets goedkoper moederbord wat wellicht ook aan je eisen (welke zijn dat?) voldoet? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016

Verwijderd

650w ga je nooit nodig hebben. Aan een 450w van goede kwaliteit pricewatch: Corsair CX450M heb je meer dan genoeg.

• vluggejapienl
Tnx voor je input Aikon en ACB2401; Voeding is inderdaad flink, maar na flink lezen in de voedingentopics hier kwam deze ongeveer als de beste prijs/kwaliteits verhouding eruit. Daarnaast is t huidige systeem gepowered door een BeQuiet 550 watt voeding en deze trok bijvoorbeeld een HD7950 erbij totaal niet. Vond 600-650 watt dus wel reëel als je bijvoorbeeld in de toekomst nog eens een RX480 koopt, maar come to think of it; deze processor is natuurlijk zeer zuinig vergeleken met mijn huidige unit! Verder werd in het grote voedingen verhaal hier, de CX versie van Corsair weggezet als overpriced.
Dan nog over de mobo suggestie: 4 USB aansluitingen vs 6. En de locatie van de SATA aansluitingen leken me op een meer logische plek te zitten op de MSI.

[ Voor 4% gewijzigd door vluggejapienl op 24-08-2016 16:45 ]

• Reepje
  • Niet online
Je grafische kaart is wel een energieslurper (dus warm, dus meer fans, dus meer herrie).

Schat dat je maximaal 300 watt zal aantikken met dit systeem, dan moet zowel de graka als de cpu voluit gaan. Komt alleen voor bij stress testen.

• vluggejapienl
Hmm... 300 watt?

Schat t mobo en memory of 20 watt, de processor heeft een tdp van 51 watt, graka kan tot 311 watt gaan bij tests, dan nog 3 keer HDD (2x 3,5" 1x SSD) op zo'n 35 watt geschat... Beetje aan de ruime kant wellicht, maar 300 watt vind ik aan de krappe kant... (20+51+311+35=417watt)

• Reepje
  • Niet online
Een 560ti tot 311 watt????

Met een straalkachel van 300 watt kan ik een redelijke kamer verwarmen.

Denk dat je ergens een test gelezen hebt van een systeem met een 560ti erin dat maximaal 311 watt verbruikte (dus het hele system).

Verwijderd

vluggejapienl schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:41:
Vond 600-650 watt dus wel reëel als je bijvoorbeeld in de toekomst nog eens een RX480 koopt, maar come to think of it; deze processor is natuurlijk zeer zuinig vergeleken met mijn huidige unit!
Een i3 met RX 480 zit op een verbruik van iets boven de 200w, met een GTX 1060 iets eronder. Een i3 met GTX 560Ti schat ik op 250w.
Verder werd in het grote voedingen verhaal hier, de CX versie van Corsair weggezet als overpriced.
Dat is de oude CX serie. De 2016 versies, CX450M, CX550M en CX650M Voeding advies en informatie topic - Deel 33, zijn kwalitatief beter, hebben DC-DC en daarmee ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Reepje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:50:
Een 560ti tot 311 watt????

Met een straalkachel van 300 watt kan ik een redelijke kamer verwarmen.

Denk dat je ergens een test gelezen hebt van een systeem met een 560ti erin dat maximaal 311 watt verbruikte (dus het hele system).
Dat denk ik ook https://nl.hardware.info/...gtx-560-ti/testresultaten en dat is met een stroomvretende i7. Met een i3 gaat er minimaal 70w af.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 16:54 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
vluggejapienl schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:41:
Tnx voor je input Aikon en ACB2401; Voeding is inderdaad flink, maar na flink lezen in de voedingentopics hier kwam deze ongeveer als de beste prijs/kwaliteits verhouding eruit. Daarnaast is t huidige systeem gepowered door een BeQuiet 550 watt voeding en deze trok bijvoorbeeld een HD7950 erbij totaal niet. Vond 600-650 watt dus wel reëel als je bijvoorbeeld in de toekomst nog eens een RX480 koopt, maar come to think of it; deze processor is natuurlijk zeer zuinig vergeleken met mijn huidige unit! Verder werd in het grote voedingen verhaal hier, de CX versie van Corsair weggezet als overpriced.
Dan nog over de mobo suggestie: 4 USB aansluitingen vs 6. En de locatie van de SATA aansluitingen leken me op een meer logische plek te zitten op de MSI.
Die ene voeding mag een betere prijs/kwaliteits-verhouding hebben, hij is wel duurder. Aangezien de goedkopere voeding ook aan je wensen voldoet (tenzij je ooit sli wilt gaan draaien) is dat alsnog een betere koop :-)

• vluggejapienl
All right you guys convinced me. Het kan dus met zat minder af. Ff de wishlist geupdate: Voeding vervangen door 450 watt. Videokaart is wel het eerst volgende wat vervangen gaat worden; over een jaar ofzo.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,50€ 117,50
1MSI B150I GAMING PRO€ 87,28€ 87,28
1BitFenix Phenom Mini-ITX Wit€ 65,95€ 65,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,68

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
Het lijkt er op dat de kaarten alleen maar zuiniger worden. Dus je systeem met een nieuwe kaart (Pascal/Vega) zal waarschijnlijk alleen maar minder stroom verbruiken.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1