remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik zit met het volgende probleem. Ik maak gebruik van windows server 2012R en wil graag gebruikmaken van extern bureaublad(remote desktop). Als ik de url invoer van de remote desktop omgeving dan geeft ie bij het adresbalk een fout aan(afbeelding kruis met slot:stoppen met gebruik van ongeldig certificaat)

tweede probleem:
Als ik mstsc invoer en ik vervolgens een optie krijg(verbinding met extern bureaublad, dan geeft die nadat ik mijn gegevens ingevoerd heb(acces denied)

Wie o wie kan me helpen...wordt er niet goed van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35
access denied = access denied

Wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen? Met welke user log je aan en bestaat die op je server?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
wat is de url van je RDP omgeving, probeer je deze vanuit je eigen netwerk te benaderen of extern?
Heb je op de pc die je wil overnemen de optie dat deze overgenomen mag worden wel aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
is de user wel bevoegd om via RDP verbinding te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

- De url heb ik via me eigen netwerk benaderd.

- Via instellingen voor externe verbindingen heb ik de optie(externe verbindingen met deze computer aanstaan).

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35
Als je geholpen wlt worden via tweakers zul je 2 zaken moeten leren. Eigen initiatief tonen en leren lezen. Je schiet tekort bij alletwee.

Je geeft bijzonder weinig (nuttige) info. Als personen die je willen helpen, vragen stellen, beantwoord je ze niet.

Hattrick: Thorgal Eagles

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:15:
Als ik de url invoer van de remote desktop omgeving dan geeft ie bij het adresbalk een fout aan(afbeelding kruis met slot:stoppen met gebruik van ongeldig certificaat)
het is een url, maar dan van je web interface. Dus waarschijnlijk heb jij 2012R2 met essentials rol draaien? Dit is voor ons belangrijke info. Van 2012 R2 zijn er namelijk nog al een paar verschillende versies.

Punt twee: Voor elke scheet die je als USER wil laten op een server, moet je daarvoor rechten hebben. Dus zoek daar eens op. Het toelaten van RDP is alleen het open zetten van poorten. Wat ik wel een prettige gedachte vind is dat je dus RDP sessie wil gebruiken met jou als user en niet het admin account ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bergweb,

Sorry voor de summiere informatie, ik ben er niet echt in thuis.

Muppet99: bedankt voor je reactie, ik heb indd besturingsysteem windows server 2012 R2. Wat betreft rechten heb je het dan over een beveilingscertificaat? De poorten heb ik al opengezet.

Ik hoor graag van je!
Pagina: 1